Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Maksud "Community"

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 9:20 am

Topik ni lebih kepada memberi info atau knowledge, tentang maksud komuniti (community) itu sendiri.

For other uses, see Community (disambiguation).

In biological terms,

a community is a group of interacting organisms sharing an environment.

In human communities,

intent, belief, resources, preferences, needs, risks, and a number of other conditions may be present and common, affecting the identity of the participants and their degree of cohesiveness.

In sociology,

the concept of community has caused infinite debate, and sociologists are yet to reach agreement on a definition of the term. There were ninety-four discrete definitions of the term by the mid-1950s. Traditionally a "community" has been defined as a group of interacting people living in a common location. The word is often used to refer to a group that is organized around common values and social cohesion within a shared geographical location, generally in social units larger than a household. The word can also refer to the national community or global community.

The word community is derived from the Old French communité which is derived from the Latin communitas, a broad term for fellowship or organized society.

Since the advent of the Internet, the concept of community no longer has geographical limitations, as people can now virtually gather in an online community and share common interests regardless of physical location.
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 9:28 am

Main article: Sense of community

In a seminal 1986 study, McMillan and Chavis identify four elements of "sense of community":

1) membership,
2) influence,
3) integration and fulfillment of needs, and
4) shared emotional connection.


They give the following example of the interplay between these factors:

Someone puts an announcement on the dormitory bulletin board about the formation of an intramural dormitory basketball team.

People attend the organizational meeting as strangers out of their individual needs (integration and fulfillment of needs).

The team is bound by place of residence (membership boundaries are set) and spends time together in practice (the contact hypothesis).

They play a game and win (successful shared valent event). While playing, members exert energy on behalf of the team (personal investment in the group).

As the team continues to win, team members become recognized and congratulated (gaining honor and status for being members), Influencing new members to join and continue to do the same.

Someone suggests that they all buy matching shirts and shoes (common symbols) and they do so (influence).

Very Happy
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  WADY on Wed Nov 11, 2009 9:46 am

thanks for the info.... study
avatar
WADY
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 148
Points : 169
Join date : 07/11/2009
Age : 41
Location : Batu 8, Jalan Gambang, Kuantan Pahang Darul Makmur {PCC 142}

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  strikerbuncit on Wed Nov 11, 2009 9:48 am

WADY wrote:thanks for the info.... study

luv u apens... Razz
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 10:11 am

Community building and organizing

In The Different Drum: Community-Making and Peace, Scott Peck argues that the almost accidental sense of community that exists at times of crisis can be consciously built. Peck believes that conscious community building is a process of deliberate design based on the knowledge and application of certain rules.He states that this process goes through four stages:

Pseudo-community: Where participants are "nice with each other", playing-safe, and presenting what they feel is the most favourable sides of their personalities.

Chaos: When people move beyond the inauthenticity of pseudo-community and feel safe enough to present their "shadow" selves. This stage places great demands upon the facilitator for greater leadership and organization, but Peck believes that "organizations are not communities", and this pressure should be resisted.

Emptiness: This stage moves beyond the attempts to fix, heal and convert of the chaos stage, when all people become capable of acknowledging their own woundedness and brokenness, common to us all as human beings. Out of this emptiness comes

True community: the process of deep respect and true listening for the needs of the other people in this community. This stage Peck believes can only be described as "glory" and reflects a deep yearning in every human soul for compassionate understanding from one's fellows.
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 10:13 am

Community service

Main article: Community service

Community service is usually performed in connection with a nonprofit organization, but it may also be undertaken under the auspices of government, one or more businesses, or by individuals. It is typically unpaid and voluntary. However, it can be part of alternative sentencing approaches in a justice system and it can be required by educational institutions.
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 10:17 am

A number of ways to categorize types of community have been proposed; one such breakdown is:

Geographic communities: range from the local neighbourhood, suburb, village, town or city, region, nation or even the planet as a whole. These refer to communities of location.


Communities of culture: range from the local clique, sub-culture, ethnic group, religious, multicultural or pluralistic civilisation, or the global community cultures of today. They may be included as communities of need or identity, such as disabled persons, or frail aged people.

Community organizations: range from informal family or kinship networks, to more formal incorporated associations, political decision making structures, economic enterprises, or professional associations at a small, national or international scale.

Communities are nested; one community can contain another—for example a geographic community may contain a number of ethnic communities.
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 10:19 am

Identity

In some contexts, "community" indicates a group of people with a common identity other than location. Members often interact regularly. Common examples in everyday usage include:

A "professional community" is a group of people with the same or related occupations. Some of those members may join a professional society, making a more defined and formalized group. These are also sometimes known as communities of practice.

A virtual community is a group of people primarily or initially communicating or interacting with each other by means of information technologies, typically over the Internet, rather than in person. These may be either communities of interest, practice or communion. Research interest is evolving in the motivations for contributing to online communities.
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  Deto_8 on Wed Nov 11, 2009 10:21 am

kawan berminat nak post...tapi kawan bz harini...bila free kawan post

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  amienski on Wed Nov 11, 2009 10:26 am

kalau maksud Com munity lak camne...cam kat jersi aritu
avatar
amienski
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 387
Points : 422
Join date : 22/10/2009
Age : 33

http://onthespot.fotopages.com

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 10:28 am

Fore more details:

Resources: http://en.wikipedia.org/wiki/Community

The informations expressed on this thread are taken from the resource as mentioned above, and do not necessarily reflect the views of PAHANG COMMUNITY.COM or any of its representatives. The viewing and posting of messages on this thread here as the information for the forumers and as PCC's refference as well - apens7 What a Face
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 10:38 am

amienski wrote:kalau maksud Com munity lak camne...cam kat jersi aritu

tu typping error... hehehehe..
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 10:39 am

strikerbuncit wrote:
WADY wrote:thanks for the info.... study

luv u apens... Razz

luv kawan ikha too.. ekekeke I love you
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 10:40 am

apens7 wrote:
strikerbuncit wrote:
WADY wrote:thanks for the info....

luv u apens...

luv kawan ikha too.. ekekeke

skrng dah beralih ke..faieyanah pulok..(cer tgk face book dia ...cun giler tuh...)
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  strikerbuncit on Wed Nov 11, 2009 10:40 am

apens7 wrote:
strikerbuncit wrote:
WADY wrote:thanks for the info.... study

luv u apens... Razz

luv kawan ikha too.. ekekeke I love you

kalo MD baca posting aok ni siapla..ekeke.. Razz
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  Deto_8 on Wed Nov 11, 2009 11:02 am

baler aokme...

meh citer pasal 'community' kat sini

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 11:22 am

Deto_8 wrote:
fourzy wrote:Maaf kalau ada yang terasa/kecik hati...
Kawan rasa faieyanah tak pernah berposting disini baru je register..tapi kita dah pun menceroboh privacy dia dgn memaparkan muka dia kat sini..rasanya tak patut buat mcm tu sbb kita blm kenal karektor dia ..apakah dia suka atau tidak dgn cara kita ini??..apa anggapan dia pada geng2 PCC ni..kalau yg dah lama tu lain la..kita dah tau boleh bawa gurau..harap dapat kebenaran dari dia dulu..koi ckp ikhlas je..

ok, kawan dah ambil tindakan yang berpatutan...

yang lain2 harap faham apa yang kawan buat

sorry to the new forumers if my posting make you uncomfortable here. THe rest, please back to topic here... I need some info about Community, maybe you can add from other resource too. TQ.. hehehe
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  koy101 on Wed Nov 11, 2009 11:29 am

Pening kepala membaca dlm base omputih nih.... hehehehe...

Pada aku, komuniti tuh ialah 'sekumpulan org yg duk berkumpul kat satu tempat, hidup bersama, saling berinteraksi antara satu sama lain'. Contoh paling senang, kira kat kampung la...

Jadi, dlm satu kampung tuh, kita saling bertegur sapa, ada gak yg bermasam muka, saling menghormati hak org lain, saling bantu membantu, ingat mengingati. Dlm kmpg tuh gak, grenti ader samseng kg dusun, ahli mesyuarat tingkap @ pagar, batu api dsb.

Dan sebagai mana layaknyer, kat dlm kmpg tuh, kita ader Deto_8 sebagai ketua kampung, dan MD sebagai org kanan, yg tgk kesejahteraan semua penduduk, kita ader yassin, zulkbo, fouzy sebagai pak imam, tok siak, bilal, hok mengingatkan kita akan tanggungjawab, kita ader Yassin sebagai tok bomoh @ pawang hok mengubati org sakit, juga ada ebe, yg mengawal keselamatan kampung. Juga ader gak org peel cam setan cam aku nih...

Tapi pekara yg paling penting dalam satu-satu komuniti ialah, kita saling berkerjasama saling membantu dalam memajukan komuniti tu sendiri.

Sekian, terima kasih. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 11:36 am

eh..eh mana master of forum/posting nih....?....sbb master2 je yg bagus bg pandangan2 nih.....?
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  Yassin on Wed Nov 11, 2009 11:38 am

koy101 wrote:Pening kepala membaca dlm base omputih nih.... hehehehe...

Pada aku, komuniti tuh ialah 'sekumpulan org yg duk berkumpul kat satu tempat, hidup bersama, saling berinteraksi antara satu sama lain'. Contoh paling senang, kira kat kampung la...

Jadi, dlm satu kampung tuh, kita saling bertegur sapa, ada gak yg bermasam muka, saling menghormati hak org lain, saling bantu membantu, ingat mengingati. Dlm kmpg tuh gak, grenti ader samseng kg dusun, ahli mesyuarat tingkap @ pagar, batu api dsb.

Dan sebagai mana layaknyer, kat dlm kmpg tuh, kita ader Deto_8 sebagai ketua kampung, dan MD sebagai org kanan, yg tgk kesejahteraan semua penduduk, kita ader yassin, zulkbo, fouzy sebagai pak imam, tok siak, bilal, hok mengingatkan kita akan tanggungjawab, kita ader Yassin sebagai tok bomoh @ pawang hok mengubati org sakit, juga ada ebe, yg mengawal keselamatan kampung. Juga ader gak org peel cam setan cam aku nih...

Tapi pekara yg paling penting dalam satu-satu komuniti ialah, kita saling berkerjasama saling membantu dalam memajukan komuniti tu sendiri.

Sekian, terima kasih. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Bila cakap melayu baru boleh paham kawan TQ Koy....mekala bercakap org putih aje haru nok paham bender sekolah melayu aje dulu......apa pun kawan sebagai org yg ingin memuhibahkan kampung PCC ini. Kawan suka juge menjenguk sape yang ada sakit tu hehehehe.... Very Happy
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 11:41 am

koy101 wrote:Pening kepala membaca dlm base omputih nih.... hehehehe...

Pada aku, komuniti tuh ialah 'sekumpulan org yg duk berkumpul kat satu tempat, hidup bersama, saling berinteraksi antara satu sama lain'. Contoh paling senang, kira kat kampung la...

Jadi, dlm satu kampung tuh, kita saling bertegur sapa, ada gak yg bermasam muka, saling menghormati hak org lain, saling bantu membantu, ingat mengingati. Dlm kmpg tuh gak, grenti ader samseng kg dusun, ahli mesyuarat tingkap @ pagar, batu api dsb.

Dan sebagai mana layaknyer, kat dlm kmpg tuh, kita ader Deto_8 sebagai ketua kampung, dan MD sebagai org kanan, yg tgk kesejahteraan semua penduduk, kita ader yassin, zulkbo, fouzy sebagai pak imam, tok siak, bilal, hok mengingatkan kita akan tanggungjawab, kita ader Yassin sebagai tok bomoh @ pawang hok mengubati org sakit, juga ada ebe, yg mengawal keselamatan kampung. Juga ader gak org peel cam setan cam aku nih...

Tapi pekara yg paling penting dalam satu-satu komuniti ialah, kita saling berkerjasama saling membantu dalam memajukan komuniti tu sendiri.

Sekian, terima kasih. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

aku suka pandangan ko ni... membina... dan memang relate dgn apa yang aku nak... pasal maksud kominiti tu sendiri.... nanti aku bagi point kat ko dan aku anggap posting terbaik setakat ini dalam thread ni.. hehehehe.. gud jub bro.... cheers
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 11:44 am

Yassin wrote:
koy101 wrote:Pening kepala membaca dlm base omputih nih.... hehehehe...

Pada aku, komuniti tuh ialah 'sekumpulan org yg duk berkumpul kat satu tempat, hidup bersama, saling berinteraksi antara satu sama lain'. Contoh paling senang, kira kat kampung la...

Jadi, dlm satu kampung tuh, kita saling bertegur sapa, ada gak yg bermasam muka, saling menghormati hak org lain, saling bantu membantu, ingat mengingati. Dlm kmpg tuh gak, grenti ader samseng kg dusun, ahli mesyuarat tingkap @ pagar, batu api dsb.

Dan sebagai mana layaknyer, kat dlm kmpg tuh, kita ader Deto_8 sebagai ketua kampung, dan MD sebagai org kanan, yg tgk kesejahteraan semua penduduk, kita ader yassin, zulkbo, fouzy sebagai pak imam, tok siak, bilal, hok mengingatkan kita akan tanggungjawab, kita ader Yassin sebagai tok bomoh @ pawang hok mengubati org sakit, juga ada ebe, yg mengawal keselamatan kampung. Juga ader gak org peel cam setan cam aku nih...

Tapi pekara yg paling penting dalam satu-satu komuniti ialah, kita saling berkerjasama saling membantu dalam memajukan komuniti tu sendiri.

Sekian, terima kasih. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Bila cakap melayu baru boleh paham kawan TQ Koy....mekala bercakap org putih aje haru nok paham bender sekolah melayu aje dulu......apa pun kawan sebagai org yg ingin memuhibahkan kampung PCC ini. Kawan suka juge menjenguk sape yang ada sakit tu hehehehe.... Very Happy

ada tak sapa2 yang sudi cari info pasal komuniti dlm bahasa melayu? kalau ada please letak kat sini utk disharekan bersama... hehehehe
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  koy101 on Wed Nov 11, 2009 11:47 am

apens7 wrote:
koy101 wrote:Pening kepala membaca dlm base omputih nih.... hehehehe...

Pada aku, komuniti tuh ialah 'sekumpulan org yg duk berkumpul kat satu tempat, hidup bersama, saling berinteraksi antara satu sama lain'. Contoh paling senang, kira kat kampung la...

Jadi, dlm satu kampung tuh, kita saling bertegur sapa, ada gak yg bermasam muka, saling menghormati hak org lain, saling bantu membantu, ingat mengingati. Dlm kmpg tuh gak, grenti ader samseng kg dusun, ahli mesyuarat tingkap @ pagar, batu api dsb.

Dan sebagai mana layaknyer, kat dlm kmpg tuh, kita ader Deto_8 sebagai ketua kampung, dan MD sebagai org kanan, yg tgk kesejahteraan semua penduduk, kita ader yassin, zulkbo, fouzy sebagai pak imam, tok siak, bilal, hok mengingatkan kita akan tanggungjawab, kita ader Yassin sebagai tok bomoh @ pawang hok mengubati org sakit, juga ada ebe, yg mengawal keselamatan kampung. Juga ader gak org peel cam setan cam aku nih...

Tapi pekara yg paling penting dalam satu-satu komuniti ialah, kita saling berkerjasama saling membantu dalam memajukan komuniti tu sendiri.

Sekian, terima kasih. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

aku suka pandangan ko ni... membina... dan memang relate dgn apa yang aku nak... pasal maksud kominiti tu sendiri.... nanti aku bagi point kat ko dan aku anggap posting terbaik setakat ini dalam thread ni.. hehehehe.. gud jub bro.... cheers

Terima kasih... terima kasih.... hehehehe..... aku cume tulis aper yg aku tau jer la bro, xder ker lebihnyer.....
Sat lagi masuk ler yassin, zulkbo ngan pozi tuh... lg banyak dan bernas pendapat dema.
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 11:49 am

koy101 wrote:
apens7 wrote:
koy101 wrote:Pening kepala membaca dlm base omputih nih.... hehehehe...

Pada aku, komuniti tuh ialah 'sekumpulan org yg duk berkumpul kat satu tempat, hidup bersama, saling berinteraksi antara satu sama lain'. Contoh paling senang, kira kat kampung la...

Jadi, dlm satu kampung tuh, kita saling bertegur sapa, ada gak yg bermasam muka, saling menghormati hak org lain, saling bantu membantu, ingat mengingati. Dlm kmpg tuh gak, grenti ader samseng kg dusun, ahli mesyuarat tingkap @ pagar, batu api dsb.

Dan sebagai mana layaknyer, kat dlm kmpg tuh, kita ader Deto_8 sebagai ketua kampung, dan MD sebagai org kanan, yg tgk kesejahteraan semua penduduk, kita ader yassin, zulkbo, fouzy sebagai pak imam, tok siak, bilal, hok mengingatkan kita akan tanggungjawab, kita ader Yassin sebagai tok bomoh @ pawang hok mengubati org sakit, juga ada ebe, yg mengawal keselamatan kampung. Juga ader gak org peel cam setan cam aku nih...

Tapi pekara yg paling penting dalam satu-satu komuniti ialah, kita saling berkerjasama saling membantu dalam memajukan komuniti tu sendiri.

Sekian, terima kasih.

aku suka pandangan ko ni... membina... dan memang relate dgn apa yang aku nak... pasal maksud kominiti tu sendiri.... nanti aku bagi point kat ko dan aku anggap posting terbaik setakat ini dalam thread ni.. hehehehe.. gud jub bro....

Terima kasih... terima kasih.... hehehehe..... aku cume tulis aper yg aku tau jer la bro, xder ker lebihnyer.....
Sat lagi masuk ler yassin, zulkbo ngan pozi tuh... lg banyak dan bernas pendapat dema.

SET2 NIH MEMANG HEBATTTTT.....HEBATTTT..WEH....(MASTER OF FORUM NIH...)
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  Yassin on Wed Nov 11, 2009 11:54 am

koy101 wrote:

Terima kasih... terima kasih.... hehehehe..... aku cume tulis aper yg aku tau jer la bro, xder ker lebihnyer.....
Sat lagi masuk ler yassin, zulkbo ngan pozi tuh... lg banyak dan bernas pendapat dema.

Kawan kena diam aje.....hehehe bagi laluan yang nak bersuara dulu mekala bercakap juga karang tak jadi bender... Very Happy

**kadang2 duk diam tu bagus jugak sambil kena rokok sebtg hehehe tak kaco org. Razz
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum