Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Maksud "Community"

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Maksud "Community"

Post  koy101 on Wed Nov 11, 2009 11:54 am

Dari Pusat Rujukan Persuratan Melayu @ DBP

1 (keseluruhan) orang yg tinggal di sesuatu tempat, daerah, negara dsb (di bawah satu pemerintahan); masyarakat keseluruhannya; orang ramai. 2 tempat yg didiami oleh sesuatu masyarakat. 3 kumpulan haiwan dan tumbuh-tumbuhan yg hidup di sesuatu tempat serta saling bergantung dan berhubungan antara satu dgn yg lain. 4 tempat yg didiami oleh haiwan dan tumbuh-tumbuhan tsb. Kamus Pelajar Edisi Kedua
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 11:56 am

koy101 wrote:Dari Pusat Rujukan Persuratan Melayu @ DBP

1 (keseluruhan) orang yg tinggal di sesuatu tempat, daerah, negara dsb (di bawah satu pemerintahan); masyarakat keseluruhannya; orang ramai. 2 tempat yg didiami oleh sesuatu masyarakat. 3 kumpulan haiwan dan tumbuh-tumbuhan yg hidup di sesuatu tempat serta saling bergantung dan berhubungan antara satu dgn yg lain. 4 tempat yg didiami oleh haiwan dan tumbuh-tumbuhan tsb. Kamus Pelajar Edisi Kedua

info..tq bro...
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  apens7 on Wed Nov 11, 2009 11:57 am

koy101 wrote:Dari Pusat Rujukan Persuratan Melayu @ DBP

1 (keseluruhan) orang yg tinggal di sesuatu tempat, daerah, negara dsb (di bawah satu pemerintahan); masyarakat keseluruhannya; orang ramai. 2 tempat yg didiami oleh sesuatu masyarakat. 3 kumpulan haiwan dan tumbuh-tumbuhan yg hidup di sesuatu tempat serta saling bergantung dan berhubungan antara satu dgn yg lain. 4 tempat yg didiami oleh haiwan dan tumbuh-tumbuhan tsb. Kamus Pelajar Edisi Kedua

harap2 kita bukan yg no.3 ngn 4 tu.. ekekekeke

thanks share ilmu ni Koy.... byk investment pahala aok nanti utk forumer2 PCC yg nak tau atau nak buat refference...
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  koy101 on Wed Nov 11, 2009 12:01 pm

hahahaha..... itu jer yg duk kat dlm DBP nih... xder maklumat lain dah... sori....
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  Yassin on Wed Nov 11, 2009 12:03 pm

apens7 wrote:
koy101 wrote:Dari Pusat Rujukan Persuratan Melayu @ DBP

1 (keseluruhan) orang yg tinggal di sesuatu tempat, daerah, negara dsb (di bawah satu pemerintahan); masyarakat keseluruhannya; orang ramai. 2 tempat yg didiami oleh sesuatu masyarakat. 3 kumpulan haiwan dan tumbuh-tumbuhan yg hidup di sesuatu tempat serta saling bergantung dan berhubungan antara satu dgn yg lain. 4 tempat yg didiami oleh haiwan dan tumbuh-tumbuhan tsb. Kamus Pelajar Edisi Kedua

harap2 kita bukan yg no.3 ngn 4 tu.. ekekekeke

thanks share ilmu ni Koy.... byk investment pahala aok nanti utk forumer2 PCC yg nak tau atau nak buat refference...

kawan juge gitu apens tak sangguh hok no 3-4 tu....tapi kala tiada geng tu tak ceria juge kampung...tak berbunyi unggas kata org tu... sebab tanaman apa ker kala tak di kaco tak jadi juge...silap2 sesekali nak buat kenduri kena sembelih juge lembu sesekor hahahaha....sebab no 3-4 itu dia juga amat bergantung pada penduduk kampung tersebut.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 12:04 pm

koy101 wrote:hahahaha..... itu jer yg duk kat dlm DBP nih... xder maklumat lain dah... sori....

aok duduk kat hutan pun blh dapat info yg bagus...kome nih nama je duduk kat bandor...(nasib baik ade aok bg info yg bernas...)tq bro....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  koy101 on Wed Nov 11, 2009 12:06 pm

Dari Pusat Rujukan Persuratan Melayu @ DBP

1. WHAT IS COMMUNITY? WHAT IS COMMUNITY DEVELOPMENT? Komuniti bermaksud 1. kumpulan orang yang tinggal di sesuatu daerah atau negara, masyarakat(di sesuatu tempat atau negara)orang ramai umumnya.2. kumpulan individu yang mempunyai sifat-sifat (kecenderungan, kepentingan,dll.) yang serupa. Development atau pembangunan bermaksud 1. perihal membangun,proses membangun(mencapai kemajuan,perkembangan,dsb.).2. usaha atau kegiatan membangunkan(memajukan dan mengembangkan). Oleh itu pembangunan komuniti bermaksud perkembangan atau kemajuan komuniti. Sila kemukakan pertanyaan saudara dalam bahasa Melayu, bahasa kebangsaan kita.
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  koy101 on Wed Nov 11, 2009 12:08 pm

Dari Pusat Rujukan Persuratan Melayu @ DBP

Perkataan lain bagi rakyat? Perkataan lain yang sama makna dengan rakyat ialah warganegara, penduduk, bumiputera, peribumi, anak negeri, anak watan, anak bangsa, masyarakat, komuniti dan bangsa.
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  Deto_8 on Sun Nov 15, 2009 1:03 pm

A virtual community, e-community or online community is a group of people that primarily interact via communication media such as newsletters, telephone, email, internet social network service or instant messages rather than face to face, for social, professional, educational or other purposes. If the mechanism is a computer network, it is called an online community. Virtual and online communities have also become a supplemental form of communication between people who know each other primarily in real life. Many means are used in social software separately or in combination, including text-based chatrooms and forums that use voice, video text or avatars. Significant socio-technical change may have resulted from the proliferation of such Internet-based social networks.[1]
---------------------------------------------------------------------------------------
PahangCommunity.com (PCC) adalah satu komuniti maya anak Pahang yang menggunakan forum sebagai medium menghubungkan satu sama lain.

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Maksud "Community"

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum