Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Bak memandang, pandangan perempuan.

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  Yassin on Thu Nov 12, 2009 11:19 am

MD wrote:bagi kawan mudah je...pandang,tak pandang berkait rapat dengan hati dan niat...so simple

MD kadang mata nei jahat nok memandang juge dah goner???

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  MD on Thu Nov 12, 2009 11:20 am

Yassin wrote:
MD wrote:bagi kawan mudah je...pandang,tak pandang berkait rapat dengan hati dan niat...so simple

MD kadang mata nei jahat nok memandang juge dah goner???

bagi kawan pandang je lar...tapi jangan fikir yang bukan bukan ..hehhee

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  jasnoraizan on Thu Nov 12, 2009 11:22 am

Yassin wrote:
MD wrote:bagi kawan mudah je...pandang,tak pandang berkait rapat dengan hati dan niat...so simple

MD kadang mata nei jahat nok memandang juge dah goner???

mende blh pandang...pandang aje lah..dan bila doh pandang tuh...pandai2 lah menilai dakah pandang an kita tuh mempunyai niat disebaliknya atau tidak...(pandangan ikhlas/pandangan bermakna)

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  Yassin on Thu Nov 12, 2009 11:30 am

MD wrote:
Yassin wrote:
MD wrote:bagi kawan mudah je...pandang,tak pandang berkait rapat dengan hati dan niat...so simple

MD kadang mata nei jahat nok memandang juge dah goner???

bagi kawan pandang je lar...tapi jangan fikir yang bukan bukan ..hehhee

Betul tu....kerana kita jugak telah disarankan agar menundukkan pandangan pada bender2 semacam ini.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  MD on Thu Nov 12, 2009 11:36 am

tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 12, 2009 11:57 am

MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga


Yup betul tu broher Hazri

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  jasnoraizan on Thu Nov 12, 2009 11:57 am

MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga

bahaya gak bila ada penutup longkang...weh...(dah berlaku...)

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  ozzy on Thu Nov 12, 2009 11:59 am

Jeck Sparow wrote:
MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga


Yup betul tu broher Hazri

Bro Hazri...erkkk..kwn lame ke .. Shocked

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  ozzy on Thu Nov 12, 2009 11:59 am

Jeck Sparow wrote:
MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga


Yup betul tu broher Hazri

Bro Hazri...erkkk..kwn lame ke .. Shocked

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  jasnoraizan on Thu Nov 12, 2009 12:01 pm

fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:
MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga


Yup betul tu broher Hazri

Bro Hazri...erkkk..kwn lame ke ..

aikk..nama aok hazri ke MD...(TAK TAHU LAH KWN NAMA AOK ..HAZRI RUPENYA...)

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 12, 2009 12:03 pm

fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:
MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga


Yup betul tu broher Hazri

Bro Hazri...erkkk..kwn lame ke .. Shocked

No komen..hehe..he kawan kenal forum ni pun dari dia

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  ozzy on Thu Nov 12, 2009 12:05 pm

Jeck Sparow wrote:
fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:
MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga


Yup betul tu broher Hazri

Bro Hazri...erkkk..kwn lame ke .. Shocked

No komen..hehe..he kawan kenal forum ni pun dari dia

Wahhh...hazri bikin panas la lu bro.... affraid

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  strikerbuncit on Thu Nov 12, 2009 12:05 pm

"Dari mata turun ke hati".....

"Melihat dengan mata,membaca dengan fikiran,menilai dengan hati"...

"Pandangan mata sentiasa tertipu,gunakan akal&hati sebagai petunjuk"


[Kata-kata hikmat oleh SB.Cetakan terhad.Cetak rompak adalah dilarang melainkan dgn keizinan]

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  Yassin on Thu Nov 12, 2009 12:10 pm

fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:
fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:
MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga


Yup betul tu broher Hazri

Bro Hazri...erkkk..kwn lame ke ..

No komen..hehe..he kawan kenal forum ni pun dari dia

Wahhh...hazri bikin panas la lu bro....

Kawan tabik juge ke MD nei....panas baik x pe hehehehe

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  MD on Thu Nov 12, 2009 12:18 pm

Yassin wrote:
Kawan tabik juge ke MD nei....panas baik x pe hehehehe

Sin,
nama kawan ada Mohd didepannya tu....takde mendenya weh...

p/s-kawan ada ratusan kengkawan forum [termasuk PCC] dan kebanyakannya diorang tahu nama sebenar kawan...

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  strikerbuncit on Thu Nov 12, 2009 12:23 pm

MD wrote:
Yassin wrote:
Kawan tabik juge ke MD nei....panas baik x pe hehehehe

Sin,
nama kawan ada Mohd didepannya tu....takde mendenya weh...

p/s-kawan ada ratusan kengkawan forum [termasuk PCC] dan kebanyakannya diorang tahu nama sebenar kawan...

uhuuuu...sampai ati MD..kalo isu ni tak tbongkar,sampai pencen dri PCC la sy xkan tau nama sbnar aok...taktaula slma ni,tak terpikior nak tanya..mklumla dh bese sbut MD..lg sng nk sebut..pasni mgkin org pggil sy SB je smpi ke luar sana..huhuhu..maruu... Crying or Very sad cyclops

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  Yassin on Thu Nov 12, 2009 12:26 pm

strikerbuncit wrote:
MD wrote:
Yassin wrote:
Kawan tabik juge ke MD nei....panas baik x pe hehehehe

Sin,
nama kawan ada Mohd didepannya tu....takde mendenya weh...

p/s-kawan ada ratusan kengkawan forum [termasuk PCC] dan kebanyakannya diorang tahu nama sebenar kawan...

uhuuuu...sampai ati MD..kalo isu ni tak tbongkar,sampai pencen dri PCC la sy xkan tau nama sbnar aok...taktaula slma ni,tak terpikior nak tanya..mklumla dh bese sbut MD..lg sng nk sebut..pasni mgkin org pggil sy SB je smpi ke luar sana..huhuhu..maruu...

Nama kawan mudah, SB luar dalam pakai nama nei....
(apa ada pada nama hehehehe)

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  Yassin on Thu Nov 12, 2009 12:27 pm

Jauh dah tersasarnya topik ini jom kembali kepangkal weh.....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  zulkbo on Thu Nov 12, 2009 12:29 pm

dosa mata nih tak
terjawablah kat
akhirat nanti..
wallahualam...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  Jeck Sparow on Wed Dec 09, 2009 11:13 am

Malam pasangannya siang,
Jaga pasangannya tidur,
Rajin pasangannya malas,
Dan lelaki pasangannya perempuan.

Kerana perempuan adalah
pasangan kepada lelaki,
maka Allah telah menciptakan bentuk badan wanita
itu dapat memikat hati lelaki.

Bila berkata tentang terpikat,
maka ia ada hubung kait dengan nafsu.
Jika ia ada hubungkait dengan nafsu,
ianya ada hubungan pula dengan bisikan syaitan.

Jadi untuk mengawal nafsu, mestilah dikawal dengan iman.
Untuk mendapatkan iman mesti menurut perintah
Allah dan RasulNya dan menjauhi laranganNya.

Pada mata lelaki, perempuan ini adalah simbol.
Simbol apa, semua orang tahu.
Orang lelaki mempunyai imaginasi yang nakal jika
tidak dikawal dengan iman.
Maka mata lelaki ini selalu menjalar
apabila terlihat seorang perempuan.

Setiap bentuk badan seorang
perempuan boleh dihayati oleh seorang lelaki
dengan berbagai-bagai tafsiran nakal nafsu.
Apabila seorang lelaki terlihat seorang
perempuan, maka perkara pertama yang akan
dilihatnya ialah rambut wanita berkenaan.
Maka akan ditafsirlah berbagai2 cara oleh
seorang lelaki akan rambut wanita berkenaan.

Oleh kerana itulah wanita wajib menutup rambutnya.
Apabila rambut wanita itu telah ditutup, maka
mata lelaki itu akan turun ke bawah melihat
bentuk lehernya,
maka wajiblah wanita itu menutup lehernya.
Maka mata lelaki itu akan turun lagi
melihat bentuk payu daranya,
maka wanita itu berkewajipanlah menutup bentuk
payu daranya dengan melabuhkan tudungnya.

Setelah itu mata lelaki akan
turun lagi melihat
bentuk ramping pinggangnya,
maka labuhkanlah pakaian supaya tidak ternampak
bentuk pinggangnya,
maka mata lelaki itu akan melihat pula akan
bentuk punggungnya,
maka wajiblah wanita itu membesarkan pakaiannya
agar bentuk punggung tidak kelihatan, dan
lelaki itu akan pula melihat bentuk pehanya,
maka janganlah sesekali wanita itu memakai kain
yang agak ketat sehingga terlihat bentuk
pehanya walau sedikit,
maka akan dilihat lagi oleh lelaki itu akan
bentuk kakinya pula,
maka janganlah wanita itu berseluar, kerana
terus-terang pihak lelaki bercakap, walau
muslimah itu bertudung labuh, berbaju labuh,
jika beliau memakai seluar,walau nampak besar
sedikit, nafsu kami lelaki akan terusik secara
sepontan, entah tak tahu Kenapa?

Mata lelaki ini nakal, setelah tidak ternampak
akan bentuk kakinya,
maka akan dilihatlah pula akan mata lelaki itu kepada kakinya,
maka wajiblah wanita itu untuk menolong lelaki
itu tidak berdosa, menutup kakinya dengan
melabuhkan kain, atau memakai stokinyg warnanya
jangan sesekali berwarna kulit perempuan,
maka mata lelaki ini akan kembali ke atas,
akan melihat pula bentuk tangan wanita itu,
maka tolonglah wahai muslimah, agar melabuhkan
tudung menutupi bentuk tangannya yang indah pada pandangan lelaki.

Maka wahai lelaki,
janganlah pula kamu melihat mukanya,
kerana ia akan menimbulkan fitnah, kecuali jika
kamu wahai lelaki, ingin meminangnya.
Jika wanita itu cukup soleh, takut mukanya yang
cantik akan menimbulkan fitnah,
maka berpurdahlah kamu,
jika itu lebih baik untuk kamu.

Tetapi mata lelaki ini ada satu lagi jenis
penyakit,iaitu mata
lelaki itu akan tertangkap dengan sepontan jika
ia terlihat warna yang menyerlah atau terang
jika ianya berada pada perempuan.

Maka oleh itu wahai perempuan, tolonglah jangan
memakai pakaian yang warnanya terang-terangan sangat.
Jika hendak pakai pun, pakailah untuk suami.
Itulah wahai muslimah, jika anda semua ingin tahu
apakah dia mata lelaki itu, dan perlu
diingatkan, jika semua aurat telah ditutup,
jangan anggap tugas kita telah selesai, perlulah
pula kita menjaga kehormatan diri masing2,
jangan keluar seorang2,keluarlah dengan
mahram, atau keluarlah sekurang2nya 3 wanita agar
tidak diganggu gangguan luar, mata lelaki pula
janganlah menjalar langsung kepada muslimah,
walau muslimah itu telah menutup aurat,
insyaAllah selamat dunia akhirat.

Seperti firman Allah,"Dan tundukkanlah pandanganmu
dan jagalah kemaluanmu".
Dunia sekarang telah banyak yang cacat celanya,
sehingga ketaraf seseorang yang memakai tudung
masih beliau tidak menutup aurat, dan pada kaum
lelaki, mata kamu itu wajib untuk tidak
mencuri2 melihat wanita muslimah, kerana ia
dilarangi oleh Allah SWT.

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  zulkbo on Wed Dec 09, 2009 11:39 pm

Maka wahai lelaki,
janganlah pula kamu melihat mukanya,
kerana ia akan menimbulkan fitnah, kecuali jika
kamu wahai lelaki, ingin meminangnya.
Jika wanita itu cukup soleh, takut mukanya yang
cantik akan menimbulkan fitnah,
maka berpurdahlah kamu,
jika itu lebih baik untuk kamu.

alhamdulillah..
ada tak yang bepurdah dalam
PCC ni erkk?

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  zulkbo on Wed Dec 09, 2009 11:42 pm

Jeck Sparow wrote:
MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga


Yup betul tu broher Hazri

HAZRI mana lak ni.. bounce

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  labu sayong on Thu Dec 10, 2009 9:24 am

zulkbo wrote:
Jeck Sparow wrote:
MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga


Yup betul tu broher Hazri

HAZRI mana lak ni.. bounce

koi tlg jwb..MD... Very Happy

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 30
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  zulkbo on Thu Dec 10, 2009 10:10 am

labu sayong wrote:
zulkbo wrote:
Jeck Sparow wrote:
MD wrote:tgk pada keadaan...kalau tutup mata sampai masuk longkang takde maknenya...both side kena jaga menjaga


Yup betul tu broher Hazri

HAZRI mana lak ni.. bounce

koi tlg jwb..MD... Very Happy

ye ke..


HAZRI
H Harum
A Amanah
Z Zingy
R Ramah
I Ikhlas

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  sakur@86 on Thu Dec 10, 2009 12:03 pm

[quote="Yassin"]Kita kerap perhatikan bila org perempuan bertemu dgn perempuan lain dalam ertikata memandang perempuan yang lain pandangan mereka seolah-olah ada maksud yang tersirat...mungkin boleh dikatanya ayatnya mungkin berbunyi seperti ini:

Oit..lawalah dia pakai tudung gitu....
apa benderlah pakaian gitu...
buruknya laku (sambil menjebek mulut)
tebalnya makeup....
tak kena lalu pakai kasut macam itu...
alah hai selekehnya...
peh rantai emas dia....

bagi koi sebagai kaum hawa sendiri perkara ni adalah normal....koi jumpa pompuan lawa koi cakap ngn hubby koi 'tgk pompuan 2 bang lawo diekan...' . jumpe yang hak xbape lawo koi senyap jek sebab koi pun xlawo jgk...tapi kalau g jalan mane2 koi ni mmg suke tgk org..koi akan tgk cara dorang berpakaian kalau rase kene ngn taste koi,koi akan cube tiru boleh jgk sekali sekala ubah penampilan koi ni...xsalahkan?
pastu koi ni suke sgt tgk gelagat orang..kadang2 bila tgk gelagat orang ni boleh wat kite ketawa atau berpikir...kalau tgk budak2 sek ni teringat balik zaman2 sek dulu,tgk pasangan couple ni kadang geleng kepala jek...bagi koi bila koi tgk orang2 ni koi bagai juri yang boleh mengkritik dorang sesuka hati koi...hahaha..dorang bukan tau pun...huhuhuhu

ni pandangan peribadi koi jek...


Smile

sakur@86
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 673
Points : 708
Join date : 24/07/2009
Age : 30
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Bak memandang, pandangan perempuan.

Post  Sponsored content Today at 10:51 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum