Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Keburukan & Kebaikan Facebook

Page 5 of 10 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  zulkbo on Mon Jan 18, 2010 3:47 pm




wah mantoop body nih Cool
but not my taste...
he he he Evil or Very Mad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  Jeck Sparow on Mon Jan 18, 2010 4:02 pm

bende lain pulok yerkk yang oak komen yerkk sib baik kawan tak upload dua tiga keping gambo yg lain huhuhu...lagi mantoopppp... Laughing Laughing

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  zulkbo on Mon Jan 18, 2010 4:05 pm

Jeck Sparow wrote:bende lain pulok yerkk yang oak komen yerkk sib baik kawan tak upload dua tiga keping gambo yg lain huhuhu...lagi mantoopppp... Laughing Laughing

ngeri koi nengok hat 3 gambo bawoh tu
tapi mmg koi suka nengok "keindahan alam" ni
he he he Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  Yassin on Mon Jan 18, 2010 4:36 pm

ADUS TAK PASAL KAWAN NENGOK GAMBO NEI....... Shocked

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  Jeck Sparow on Mon Jan 18, 2010 4:53 pm

Yassin wrote:ADUS TAK PASAL KAWAN NENGOK GAMBO NEI....... Shocked

Bukan mende untuk peringatan diri kawan dan teman teman yang lain sama.. so samalah samalah kita saling mengingati...

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  zulkbo on Mon Jan 18, 2010 5:11 pm

PELAJAR Aswara, Mohamad Tasyrif Tajudin, 25, keluar dari Mahkamah Sesyen Petaling Jaya selepas diikat jamin. Beliau didakwa secara sedar memberi komen di laman Facebook dengan niat untuk mengganggu orang lain dengan menggunakan akaun pengguna, Shahrul Maizam, dengan menulis "ke nak aku baling bom petrol di sana plak?...harga boleh runding...". Pertuduhan adalah mengikut Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang membawa hukuman denda sehingga RM50,000 atau penjara sehingga satu tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. - Foto Sairien Nafis
Jan 18, 2010 1:45 pm



http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Monday/Mutakhir/20100118114420/Article/index_html

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  Yassin on Mon Jan 25, 2010 10:16 pm

Perlu ker kawan daftar semula dgn Fb nei scratch utk jadi member 1000 scratch

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  Deto_8 on Mon Jan 25, 2010 10:56 pm

Yassin wrote:Perlu ker kawan daftar semula dgn Fb nei scratch utk jadi member 1000 scratch

HARUS....ahli ke 1000 berpeluang bercuti ke _____________________

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  ozzy on Mon Feb 08, 2010 3:08 pm

koi tertengok deto punya facebook..perghhh ramai jugek hok baieekkkkk nyer...ekekekeke

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  Deto_8 on Mon Feb 08, 2010 3:10 pm

ozzy wrote:koi tertengok deto punya facebook..perghhh ramai jugek hok baieekkkkk nyer...ekekekeke

anda menceroboh privasi saya Laughing

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  ozzy on Mon Feb 08, 2010 3:12 pm

Deto_8 wrote:
ozzy wrote:koi tertengok deto punya facebook..perghhh ramai jugek hok baieekkkkk nyer...ekekekeke

anda menceroboh privasi saya Laughing

salah...id anda tersesat kedalam facebook kwn..siapa penceroboh sebenarnya..kalau bawa ke mahkamah keh menang..alibi koi kukuh..ekekeke

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  Deto_8 on Tue Feb 16, 2010 11:48 pm

Utusan wrote:
Oleh ROHANA MAN
rencana@kosmo.com.my

Valentine, Facebook dan arak

NAMAKAN apa sahaja - Ops Cumbu, Ops Valentine atau Operasi Maksiat Hari Kekasih, kesemuanya itu merujuk kepada tindakan operasi besar-besaran yang dijalankan oleh para petugas jabatan agama Islam di negeri-negeri seluruh negara pada malam 14 Februari lalu.

Dalam operasi itu, banyaklah yang ditahan termasuk pelajar, suami dan isteri orang, janda dan duda, pekerja kolar biru dan remaja belasan tahun. Setiap tahun, inilah yang berlaku. Dalam Ops Valentine pada kira-kira pukul 6 pagi, 14 Februari lalu, seorang anggota tentera dicekup oleh petugas Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) kerana berkhalwat dengan isteri orang di sebuah hotel di Kuantan. Hotel-hotel bajet di sekitar Klang, Gombak, Kajang dan Shah Alam di Selangor dan sekitar Putrajaya turut diserbu. Selain hotel, kawasan taman rekreasi dan pusat-pusat hiburan turut menjadi tempat lokasi serbuan.

Menyaksikan apa yang berlaku, tentu sekali maruah seorang suami, isteri, anak- anak atau ibu bapa dan seluruh keluarga tercalar dan terpaksa menanggung malu untuk berhadapan dengan rakan-rakan, guru sekolah, sanak saudara dan jiran tetangga. Perasaan malu dan marah silih berganti di dalam diri. Namun, ke manakah amarah dan perasaan kesal terhadap apa yang berlaku itu boleh disalurkan? Perihal sambutan Hari Kekasih terus menjadi bual bicara menjelang tarikh 14 Februari setiap tahun. Pelbagai ingatan dan nasihat dipaparkan di media-media tempatan mengenai sambutan yang bukan sahaja tidak memberi manfaat, malah golongan ulama di negara kita sepakat telah mengharamkannya untuk diraikan oleh umat Islam. Nampaknya, larangan dan nasihat langsung tidak berbekas di dalam hati mereka, sebaliknya ia terus membudaya di dalam masyarakat hari ini.

Lebih memualkan apabila terdapat segelintir pasangan kekasih berbangga memaparkan gambar mereka berpeluk dan 'berkepit' dengan pasangan masing-masing di dalam laman sosial Facebook. Mungkin sudah tiba masanya, pihak jabatan agama Islam negeri-negeri mengambil pendekatan baru dalam menangani gejala rosak akhlak masyarakat Islam hari ini. Kaedah lama seperti mengintip, menyerbu dan menahan pasangan bukan muhrim dalam operasi-operasi yang dijalankan boleh diteruskan, tetapi tambah satu lagi kaedah iaitu menahan pasangan yang 'berkhalwat' di dalam Facebook. Bukti yang boleh dikumpul adalah gambar-gambar ghairah mereka yang dipos ke dalam laman sosial itu untuk tatapan ramai. Rasanya, ia sudah cukup untuk mengheret pasangan terbabit ke muka pengadilan di bawah undang-undang syariah.

Selain gambar-gambar berpelukan, terdapat juga gambar-gambar mereka yang sedang menikmati minuman keras. Kenalan penulis tidak terkecuali mengepos gambar-gambar mereka di dalam laman Facebook masing-masing. Keberanian mereka itu adalah kerana mereka menganggap apa yang dilakukan itu bukanlah satu kesalahan dan memalukan. Lebih merosakkan apabila ada komen-komen yang mengajak rakan-rakan Facebook lain untuk turut sama meneguk arak pada majlis yang bakal diadakan.

Nampaknya, pencipta laman sosial Facebook berjaya dalam misinya untuk merosakkan umat Islam. Seiring dengan perkembangan zaman, pelbagai cara telah dan akan dilakukan oleh pihak Barat untuk melemahkan umat Islam. Dalam menepis cabaran ummah hari ini, apakah daya kita untuk menyelamatkan ummah agar tidak terus hanyut ke dalam kancah maksiat yang diimport dari Barat. Lebih memburukkan keadaan apabila nasihat dan peringatan yang disampaikan melalui akhbar tidak sampai kepada mereka kerana mereka tidak membaca akhbar!

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  zulkbo on Wed Feb 17, 2010 1:10 am

sedihnya...bila nafsu menguasai akal Evil or Very Mad Sad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  Deto_8 on Thu Mar 04, 2010 9:01 am

Utusan Malaysia wrote:BAITULMAQDIS 3 Mac - Tentera Israel menyatakan rancangan untuk menyerang sebuah perkampungan di Tebing Barat terpaksa dibatalkan selepas seorang askar Israel mendedahkan maklumat itu di Internet.

Tentera itu berkata, askar tempur terbabit menyiarkan waktu dan lokasi serangan itu pada laman Facebook miliknya selain menyatakan pasukan tentera sedang merancang untuk `membersihkan’ perkampungan tersebut.

Beberapa askar lain telah melaporkan kebocoran maklumat itu kepada pihak berkuasa tentera, yang kemudiannya membatalkan serangan itu selepas khuatir maklumat itu mungkin akan sampai kepada tentera musuh.

Askar terbabit telah dibicarakan di mahkamah dan dijatuhkan hukuman penjara selama 1o hari. - AP[/color]

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  zulkbo on Thu Mar 04, 2010 10:16 am

[quote="Deto_8"]
Utusan Malaysia wrote:BAITULMAQDIS 3 Mac - Tentera Israel menyatakan rancangan untuk menyerang sebuah perkampungan di Tebing Barat terpaksa dibatalkan selepas seorang askar Israel mendedahkan maklumat itu di Internet.

Tentera itu berkata, askar tempur terbabit menyiarkan waktu dan lokasi serangan itu pada laman Facebook miliknya selain menyatakan pasukan tentera sedang merancang untuk `membersihkan’ perkampungan tersebut.

Beberapa askar lain telah melaporkan kebocoran maklumat itu kepada pihak berkuasa tentera, yang kemudiannya membatalkan serangan itu selepas khuatir maklumat itu mungkin akan sampai kepada tentera musuh.

Askar terbabit telah dibicarakan di mahkamah dan dijatuhkan hukuman penjara selama 1o hari. - AP[/color]

sampai ketahap membahayakan
negara ni..fikir-fikirlah bila nak
menulis ye kengkawan scratch

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  ozzy on Thu Mar 04, 2010 10:24 am

Cik Shinju wrote:

a'ah kan,
kat fb pun deto gune avatar tu..

dorg interview aok pasal ape?
ace citer sket kat rodong2 yg x penoh
kena interview nih... Rolling Eyes

antara kebaikan fb kot..sapa2 nak justify hehe Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  strikerbuncit on Thu Mar 04, 2010 11:44 am

kwn pon dh berapa kali gadoh dgn org ghuma psal FB ni..nak tutup sayang,nak simpan pon slalu mslh (mudah dtg fitnah)..huhu..apepun.stay tune dlu dgn FB ni..kalo dh darurat,kena tutup jugalah nti..(harap2 tidak)..hehehe..

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  jasnoraizan on Thu Mar 04, 2010 11:45 am

strikerbuncit wrote:kwn pon dh berapa kali gadoh dgn org ghuma psal FB ni..nak tutup sayang,nak simpan pon slalu mslh (mudah dtg fitnah)..huhu..apepun.stay tune dlu dgn FB ni..kalo dh darurat,kena tutup jugalah nti..(harap2 tidak)..hehehe..

tak sampai dua bln ..kerasian dah pudar ke....?

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  ozzy on Thu Mar 04, 2010 11:50 am

jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:kwn pon dh berapa kali gadoh dgn org ghuma psal FB ni..nak tutup sayang,nak simpan pon slalu mslh (mudah dtg fitnah)..huhu..apepun.stay tune dlu dgn FB ni..kalo dh darurat,kena tutup jugalah nti..(harap2 tidak)..hehehe..

tak sampai dua bln ..kerasian dah pudar ke....?

kalau sampai gado molek tutup la..leceh betekak mende2 kecik gitu

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  ozzy on Thu Mar 04, 2010 11:51 am

jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:kwn pon dh berapa kali gadoh dgn org ghuma psal FB ni..nak tutup sayang,nak simpan pon slalu mslh (mudah dtg fitnah)..huhu..apepun.stay tune dlu dgn FB ni..kalo dh darurat,kena tutup jugalah nti..(harap2 tidak)..hehehe..

tak sampai dua bln ..kerasian dah pudar ke....?

kalau sampai gado molek tutup la..leceh betekak mende2 kecik gitu

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  ozzy on Thu Mar 04, 2010 11:51 am

jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:kwn pon dh berapa kali gadoh dgn org ghuma psal FB ni..nak tutup sayang,nak simpan pon slalu mslh (mudah dtg fitnah)..huhu..apepun.stay tune dlu dgn FB ni..kalo dh darurat,kena tutup jugalah nti..(harap2 tidak)..hehehe..

tak sampai dua bln ..kerasian dah pudar ke....?

kalau sampai gado molek tutup la..leceh betekak mende2 kecik gitu..lagi x tutup lagi tu jadi ungkitan..dok ulang mende yg sama..


Last edited by ozzy on Thu Mar 04, 2010 11:57 am; edited 2 times in total

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  strikerbuncit on Thu Mar 04, 2010 11:53 am

jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:kwn pon dh berapa kali gadoh dgn org ghuma psal FB ni..nak tutup sayang,nak simpan pon slalu mslh (mudah dtg fitnah)..huhu..apepun.stay tune dlu dgn FB ni..kalo dh darurat,kena tutup jugalah nti..(harap2 tidak)..hehehe..

tak sampai dua bln ..kerasian dah pudar ke....?

idokla sampai begitu..gado2 manja jek..tp seme setel daa..hehehe..

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  jasnoraizan on Thu Mar 04, 2010 11:59 am

strikerbuncit wrote:
jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:kwn pon dh berapa kali gadoh dgn org ghuma psal FB ni..nak tutup sayang,nak simpan pon slalu mslh (mudah dtg fitnah)..huhu..apepun.stay tune dlu dgn FB ni..kalo dh darurat,kena tutup jugalah nti..(harap2 tidak)..hehehe..

tak sampai dua bln ..kerasian dah pudar ke....?

idokla sampai begitu..gado2 manja jek..tp seme setel daa..hehehe..

kat facebook lah blh nak bermanje2 secara online....hi...hi...hi...jgn pulok aok pegi bermanja2 dgn orng lain pulok ..tu yg buat cari psl tu....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  MD on Thu Mar 04, 2010 12:15 pm

ozzy wrote:
jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:kwn pon dh berapa kali gadoh dgn org ghuma psal FB ni..nak tutup sayang,nak simpan pon slalu mslh (mudah dtg fitnah)..huhu..apepun.stay tune dlu dgn FB ni..kalo dh darurat,kena tutup jugalah nti..(harap2 tidak)..hehehe..

tak sampai dua bln ..kerasian dah pudar ke....?

kalau sampai gado molek tutup la..leceh betekak mende2 kecik gitu..lagi x tutup lagi tu jadi ungkitan..dok ulang mende yg sama..

betul kata Ozzy,
bg kawan hal ni pada hati masing masing...tertakluk pada niatnya..

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  SailorMoon on Thu Mar 04, 2010 12:26 pm

ozzy wrote:
Cik Shinju wrote:

a'ah kan,
kat fb pun deto gune avatar tu..

dorg interview aok pasal ape?
ace citer sket kat rodong2 yg x penoh
kena interview nih... Rolling Eyes

antara kebaikan fb kot..sapa2 nak justify hehe Very Happy

aduyaiiiiii.......
bukan niatku... Sad

SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Keburukan & Kebaikan Facebook

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 10 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum