Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Tentang LELAKI

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Tentang LELAKI

Post  Qaisara on Mon Nov 16, 2009 4:13 pm


Pesanan untuk kaum WANITA...

TENTANG LELAKI.

1. Jika seseorang LELAKI mahukan kamu, tiada yg akan dapat menghalangnya daripada mengecap tujuan tersebut... tetapi jika dia sudah tidak mahukan dirimu, tiada apa jua yg mampu membuat dia terus kekal bersamamu.

2. Anda tidak akan boleh mengubah tingkah laku seorang LELAKI.Sesungguhnya perubahan itu datang dari dalam diri seseorang.

3. Seseorang LELAKI akan melayan anda setakat mana yg anda benarkan dia.Klu anda menderita gara2 layanannya sedarlah bahawa semua itu boleh dihentikan.Segala2nya terpulang pada dirimu.

4. Jangan sekali2 membuat LELAKI berasa seolah2 dia lebih penting dan hebat daripada diri anda... biarpun tahap pendidikannya tinggi melangit dan kerjayanya jauh lebih menarik.Ingatlah bahawa dia juga manusia yg ada banyak kesilapan.Jangan menggangap dirinya seorang DEWA.

5. Jangan beritahu segala2nya kepada seorang LELAKI.Dia mungkin akan menggunakan segala yg dia tahu tentang dirimu sebagai suatu senjata di lain waktu kelak.

6. Jika sesebuah perhubungan cinta berakhir gara2 seorang LELAKI yg menyakiti kamu, percayalah bahawa kamu berdua tidak sesuai menjadi KAWAN SAHAJA sesudah itu... kerana seorang kawan tidak akan menyakiti kawannya sendiri.

7. Carilah cara untuk membuat dia sentiasa merindukan dirimu.Andai dia tahu di mana kamu sering berada dan yakin bahawa kamu sanggup menghambakan diri padanya bila2 masa, rasa rindu itu mungkin akan pudar.Selepas pudarnya kerinduan mungkin cinta pula yg akan malap.Jadi biarlah kamu terus saling merindu.Sekurang2nya perasaan tidak sabar untuk bertemu itu akan terus membara!


* Janganlah kamu serahkan seluruh kehidupanmu semata2 untuk seorang LELAKI sebelum kamu temui kebahagiaan sejati...

Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  jasnoraizan on Mon Nov 16, 2009 4:18 pm

" seorang lelaki adalah salah satu cabang untuk kamu seorang wanita hidup sempurna"..

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  WADY on Mon Nov 16, 2009 4:20 pm

Mempunyai jodoh dengan seorang lelaki yang baik adalah idaman setiap wanita.

Manakala menjadi lelaki yang mempunyai sifat-sifat yang didambakan oleh wanita adalah idaman setiap lelaki.

Jadi, apa yang aku tulis di bawah ini adalah sesuai untuk lelaki dan juga wanita.

Jika anda seorang wanita, carilah lelaki yang mempunyai sifat-sifat ini.

Jika anda seorang lelaki, jadilah seorang lelaki yang mempunyai sifat-sifat ini.

10 sifat calon suami yang baik:Â

Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.
Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.
Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.
Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.
Tidak boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.
Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakap-cakap.
Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.
Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.
Bertanggungjawab. Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.
Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan.
Wallahu a’lam.

*sumber http://soleh.net/2008/03/19/10-sifat-calon-suami-yang-baik/

WADY
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 148
Points : 169
Join date : 07/11/2009
Age : 40
Location : Batu 8, Jalan Gambang, Kuantan Pahang Darul Makmur {PCC 142}

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  Qaisara on Mon Nov 16, 2009 4:21 pm

jasnoraizan wrote:" seorang lelaki adalah salah satu cabang untuk kamu seorang wanita hidup sempurna"..

mungkin...

Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  jasnoraizan on Mon Nov 16, 2009 4:23 pm

Qaisara wrote:
jasnoraizan wrote:" seorang lelaki adalah salah satu cabang untuk kamu seorang wanita hidup sempurna"..

mungkin...

"lelaki dan wanita saling memerlukan antara satu dgn yg lain"..

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  sam on Mon Nov 16, 2009 4:25 pm

manjang copy paste artikel drp forum lain aje... teringin jugok koi nak bace pengalaman dan pendapat atas penilaian masing2 pulok...

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  Jeck Sparow on Mon Nov 16, 2009 4:25 pm

jasnoraizan wrote:
Qaisara wrote:
jasnoraizan wrote:" seorang lelaki adalah salah satu cabang untuk kamu seorang wanita hidup sempurna"..

mungkin...

"lelaki dan wanita saling memerlukan antara satu dgn yg lain"..

Dah dinyatakan bahawa perempuan ni dijadikan dari tulang rusuk lelaki yang bengkok memang saling memerlukan pun tak der lelaki maka tak der la perempuan

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  WADY on Mon Nov 16, 2009 4:28 pm

Mengenang kembali peristiwa di Arafah, pada tanggal 9 Dzulhijjah tahun 10 Hijrah iaitu sebelum kewafatan Rasulullah s.a.w, salah satu wasiat baginda yang disampaikan melalui khutbah Wida' kepada sekalian umat Islam, iaitu agar kita
mengawasi dan memelihara kaum wanita sebagai satu amanah. Tugas dan tanggungjawab ini, ditujukan khusus kepada kaum lelaki yang berperanan sebagai suami, bapa, abang atau adik dan umumnya sebagai khalifah Allah di muka bumi
ini. Ini dijelaskan sebagaimana petikan sabda baginda s.a.w yang bermaksud:

"Takutlah kamu kepada Allah dalam urusan wanita, kerana sesungguhnya kamu telah mengambil mereka dengan amanah Allah." (R. Muslim)

Asas kejadian kaum lelaki, dikurniakan oleh Allah dengan kekuatan fizikal, mempunyai pemikiran yang matang dan beberapa kelebihan lain. Sebaliknya kaum wanita diciptakan dengan sifat yang lemah lembut, pemalu dan tidak agresif. Dari mereka lebih banyak dipengaruhi emosi dan sebagainya. Maka sewajarnya kaum lelaki diberi tugas dan tanggungjawab memikul amanah
menjadi ketua atau pemimpin yang mengawal serta memberi perlindungan kepada kaum wanita.

Firman Allah:

Yang bermaksud: "Kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum wanita, kerana Allah telah melebihkan orang lelaki (dengan beberapa keistimewaan) atas orang perempuan, dan juga kerana orang lelaki telah membelanjakan (memberi nafkah) sebahagian daripada harta mereka. (Surah an-Nisa'": 34)

Sebagai ketua dalam negara, pemimpin dalam masyarakat, suami kepada isteri, bapa kepada anak-anak atau sebagainya, kaum lelaki seharusnya memahami hak-hak serta tuntutan kaum wanita dan sepatutnya menjadi kewajipan bagi kaum lelaki memperjuang serta membela nasib kaum wanita apabila mereka teraniaya.
Sirah Rasulullah s.a.w telah membuktikan bahawa baginda merupakan pembela kaum wanita yang terulung. Baginda bukan sahaja membawa risalah Islam yang sempurna, bahkan baginda telah berjaya membebaskan kaum wanita dari
cengkaman adat jahiliyah serta meletakkan kedudukan mereka ke suatu taraf yang begitu mulia.

Walaupun Islam telah mengangkat serta mengiktiraf kedudukan wanita, namun masih terdapat sesetengah pihak yang memandang remeh akan hal ini dan menjadikan kaum wanita mangsa diskriminasi. Pandangan kaum wanita
yang menyentuh kepentingan diri mereka sendiri kadang kala tidak begitu diambil perhatian. Ini menyebabkan hak atau kepentingan mereka terhakis. setiap keputusan, dasar, peraturan atau undang-undang yang hendak diperkenalkan lebih
diasaskan kepada fahaman dan kacamata lelaki tanpa memikirkan implikasi yang bakal menimpa kaum wanita. Jika keadaan ini yang berlaku, maka
sudah tentu kaum wanita terus teraniaya dan mereka tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya.

Samada kita sedari ataupun tidak, sejak dahulu lagi terdapat segelintir manusia yang suka mengambil kesempatan di atas kelemahan kaum Hawa dengan mengeksploitasi rupa paras mereka untuk hiburan yang melalaikan dan melayan hawa nafsu semata-mata. Di samping itu juga, ada segelintir wanita yang merelakan diri mereka dieksploitasi dan menjadi bahan iklan yang mengaibkan. Keadaan ini pula akan membuka peluang lelaki-lelaki yang buas, mencemar serta
meragut kehormatan seorang wanita.

Saban hari kita mendengar berita penganiayaan dan keganasan terhadap kaum wanita. Dan jika kita perhatikan juga, penganiayaan terhadap kaum wanita ini berlaku di mana-mana. Banyak kes-kes jenayah kekeluargaan yang berlaku seperti penderaan, perceraian, pengabaian nafkah dan sebagainya. Bahkan lebih menakutkan lagi, mutakhir ini, begitu banyak kes sumbang mahram yang dilaporkan yang mana kesemua mangsa sudah tentu adalah terdiri daripada wanita. Keadaan ini terjadi adalah disebabkan kaum lelaki tidak tidak mempunyai ilmu pengetahuan. Hati mereka jauh daripada mengingati Allah dan tiada
kesedaran dalam memikul amanah. Jenis manusia inilah yang menjadi perosak kepada kaum wanita dan masyarakat seluruhnya.

Punca permasalahan ini berlaku adalah disebabkan oleh penganiayaan tugas dan
tanggungjawab yang diamanahkan. Kewajipan seorang lelaki, selain memelihara dan melindungi hak-hak kaum wanita, ia juga berkewajipan membimbing kaum wanita yang lebih banyak dipengaruhi oleh emosi dan tekanan perasaan.
Sebuah hadis yang menjelaskan tentang kewajipan membimbing kaum wanita:

Maksudnya: "Sesungguhnya seorang wanita itu diumpamakan seperti tulang rusuk yang bengkok. Apabila engkau berkeras (hendak meluruskannya),
ia akan patah, dan sekiranya engkau membiarkannya, maka ia akan terus bengkok." (R. Muslim)

Dalam mendidik wanita, kita tidak boleh mendidik mereka dengan cara yang terlalu keras, kerana ia tidak sesuai dengan fitrah semulajadinya yang lemah lembut, kerana ini tidak akan memberi apa-apa kesan pendidikan. sebaik-baiknya, mereka ini dididik dengan cara yang hikmah, tidak terlalu lembut dan tidak terlalu keras. Pendidikan dengan cara yang penuh hikmah, akan berjaya
membentuk wanita-wanita yang solehah. Kita yakin bahawa wanita yang terdidik dengan ilmu di atas landasan iman dan taqwa, mereka ini akan sentiasa menjaga serta menghargai kehormatan dan hak mereka selaras dengan tuntutan Allah dan
Rasul-Nya. Kegagalan kita mendidik kaum wanita adalah punca sebenar mereka melakukan tindakan yang salah.

Kaum lelaki yang fitrah kejadiannya sebagai ketua atau pemimpin, seharusnya berperanan mendominasikan pembentukan peribadi wanita yang mulia dan terpuji, sentiasa memberi dorongan melakukan tindakan yang betul dan dapat membezakan antara kebenaran dan kepalsuan. Justeru tanggungjawab berat yang
diamanahkan ini, kaum lelaki perlu mempersiapkan diri mereka dengan ilmu
pengetahuan yang secukupkan untuk menjadi contoh teladan kepada kaum wanita yang di bawah tanggungannya. Islam sekali-kali melarang keras kaum lelaki daripada menyalahgunakan amanah yang dipertanggungjawabkan ini.

Bagi memenuhi tugas yang dipertanggungjawabkan, iaitu memelihara wanita
sebagai amanah, samada isteri kita, anak-anak, adik-beradik, ibu atau wanita yang di bawah jagaan kita, marilah sam-sama kita menjadi pelindung dan
pemelihara kaum wanita. Dan kita yakin bahawa hanya orang yang benar-benar beriman sahaja yang mampu memikul amanah ini. Iman yang sempurna akan mendorong kita melaksanakan tanggungjawab dengan sempurna. Oleh itu
seseorang yang tidak menyempurnakan tanggungjawabnya dalam memelihara hak, bererti tidak sempurna iman mereka.

Begitupun Islam menggariskan bahawa golongan wanita itu dipimpin oleh kaum lelaki, ini tidak bermaksud merendahkan status atau harga diri seorang wanita, bahkan sebenarnya ini adalah menepati 'Sunnatullah' yang kuat menjadi pelindung, dan yang lemah dilindungi. Ukuran yang menentukan tingginya martabat seseorang itu di sisi Allah ialah ukuran amal dan taqwanya sebagaimana dijelaskan firman Allah:

Maksudnya: Wahai umat manusia! sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai-bagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha mendalam PengetahuanNya.
(Surah al-Hujarat: 13)"Ms

*sumber http://www.permaya.org

WADY
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 148
Points : 169
Join date : 07/11/2009
Age : 40
Location : Batu 8, Jalan Gambang, Kuantan Pahang Darul Makmur {PCC 142}

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  jasnoraizan on Mon Nov 16, 2009 4:28 pm

Jeck Sparow wrote:
jasnoraizan wrote:
Qaisara wrote:
jasnoraizan wrote:" seorang lelaki adalah salah satu cabang untuk kamu seorang wanita hidup sempurna"..

mungkin...

"lelaki dan wanita saling memerlukan antara satu dgn yg lain"..

Dah dinyatakan bahawa perempuan ni dijadikan dari tulang rusuk lelaki yang bengkok memang saling memerlukan pun tak der lelaki maka tak der la perempuan

oleh itu marilah kita sama2 memberi dan menerima seadanya dgn apa yg telah ditentukan...berusahalah membawa impian dan harapan bersama2....insyaallah lelaki yg baik bersama dgn wanita yg baik....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  zulkbo on Mon Nov 16, 2009 4:28 pm

Jeck Sparow wrote:

Dah dinyatakan bahawa perempuan ni dijadikan dari tulang rusuk lelaki yang bengkok memang saling memerlukan pun tak der lelaki maka tak der la perempuan

sapalah koi tanpa aok
#contohnyer....
hu hu hu Very Happy Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  zulkbo on Mon Nov 16, 2009 4:29 pm

jasnoraizan wrote:

oleh itu marilah kita sama2 memberi dan menerima seadanya dgn apa yg telah ditentukan...berusahalah membawa impian dan harapan bersama2....insyaallah lelaki yg baik bersama dgn wanita yg baik....

habis bagaimana yang tak baik??? scratch

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  Jeck Sparow on Mon Nov 16, 2009 4:30 pm

jasnoraizan wrote:
Jeck Sparow wrote:
jasnoraizan wrote:
Qaisara wrote:
jasnoraizan wrote:" seorang lelaki adalah salah satu cabang untuk kamu seorang wanita hidup sempurna"..

mungkin...

"lelaki dan wanita saling memerlukan antara satu dgn yg lain"..

Dah dinyatakan bahawa perempuan ni dijadikan dari tulang rusuk lelaki yang bengkok memang saling memerlukan pun tak der lelaki maka tak der la perempuan

oleh itu marilah kita sama2 memberi dan menerima seadanya dgn apa yg telah ditentukan...berusahalah membawa impian dan harapan bersama2....insyaallah lelaki yg baik bersama dgn wanita yg baik....


Amin....

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  WADY on Mon Nov 16, 2009 4:31 pm

samdol wrote:manjang copy paste artikel drp forum lain aje... teringin jugok koi nak bace pengalaman dan pendapat atas penilaian masing2 pulok...

dok reti bagi komen lerrr... reti copy paste jerr.... hihihih
harap leh jadikan panduan utk semua....

WADY
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 148
Points : 169
Join date : 07/11/2009
Age : 40
Location : Batu 8, Jalan Gambang, Kuantan Pahang Darul Makmur {PCC 142}

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  Qaisara on Mon Nov 16, 2009 4:32 pm

samdol wrote:manjang copy paste artikel drp forum lain aje... teringin jugok koi nak bace pengalaman dan pendapat atas penilaian masing2 pulok...

everything i do... everything i say seems to be wrong...
so nevermind lh... just take care...

Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  ozzy on Mon Nov 16, 2009 4:34 pm

WADY wrote:
samdol wrote:manjang copy paste artikel drp forum lain aje... teringin jugok koi nak bace pengalaman dan pendapat atas penilaian masing2 pulok...

dok reti bagi komen lerrr... reti copy paste jerr.... hihihih
harap leh jadikan panduan utk semua....

Hok aloh wady..yeye koi ingat aok tu gitu.. Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  WADY on Mon Nov 16, 2009 4:35 pm

heheheheh.............

WADY
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 148
Points : 169
Join date : 07/11/2009
Age : 40
Location : Batu 8, Jalan Gambang, Kuantan Pahang Darul Makmur {PCC 142}

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  sam on Mon Nov 16, 2009 4:44 pm

issk. saloh pahang pulok dohh..
maksud koi, acer bg tau la ciri2 lelaki @ ppuan idaman hak gone plok yg molek pd pandangan aokme...
sebagai contoh.. selalu artis bg statement, nak cr calon yg boleh membimbing kpd agama. tp bila tang pasangannye...adooiiya.. ckp tak serupe bikin. ini contoh klasik artis la kan..hehehe

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  SHARK on Mon Nov 16, 2009 5:17 pm

WADY wrote:
samdol wrote:manjang copy paste artikel drp forum lain aje... teringin jugok koi nak bace pengalaman dan pendapat atas penilaian masing2 pulok...

dok reti bagi komen lerrr... reti copy paste jerr.... hihihih
harap leh jadikan panduan utk semua....

harap2 sapa yg copy paste artikel dr tempat lain tu, sertakan la sekali sumber dia.. yg selalu letak sumber tu bagus ler..keep it up hehe..

koi pulak teringin nak bace pengalaman Samdol hehehe

SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 38
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  SHARK on Mon Nov 16, 2009 5:18 pm

samdol wrote:issk. saloh pahang pulok dohh..
maksud koi, acer bg tau la ciri2 lelaki @ ppuan idaman hak gone plok yg molek pd pandangan aokme...
sebagai contoh.. selalu artis bg statement, nak cr calon yg boleh membimbing kpd agama. tp bila tang pasangannye...adooiiya.. ckp tak serupe bikin. ini contoh klasik artis la kan..hehehe

Aok nok yg guane pulok?? hehehe

SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 38
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  MD on Mon Nov 16, 2009 5:23 pm

sharkrun wrote:
harap2 sapa yg copy paste artikel dr tempat lain tu, sertakan la sekali sumber dia.. yg selalu letak sumber tu bagus ler..keep it up hehe..

koi pulak teringin nak bace pengalaman Samdol hehehe

betul...just tulis sumber bahan tersebut [sebagai tanda terima kasih dari penulis/sumber asal ianya didapati ]

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  Yassin on Mon Nov 16, 2009 8:22 pm

ozzy wrote:
WADY wrote:
samdol wrote:manjang copy paste artikel drp forum lain aje... teringin jugok koi nak bace pengalaman dan pendapat atas penilaian masing2 pulok...

dok reti bagi komen lerrr... reti copy paste jerr.... hihihih
harap leh jadikan panduan utk semua....

Hok aloh wady..yeye koi ingat aok tu gitu.. Very Happy

dema berkisoh kebder nei cer nanya kawan hok otg tua nei heheheh... Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  zulkbo on Mon Nov 16, 2009 11:38 pm

Yassin wrote:
ozzy wrote:
WADY wrote:
samdol wrote:manjang copy paste artikel drp forum lain aje... teringin jugok koi nak bace pengalaman dan pendapat atas penilaian masing2 pulok...

dok reti bagi komen lerrr... reti copy paste jerr.... hihihih
harap leh jadikan panduan utk semua....

Hok aloh wady..yeye koi ingat aok tu gitu.. Very Happy

dema berkisoh kebder nei cer nanya kawan hok otg tua nei heheheh... Very Happy

aok tu mude belia jer Sin
mana ada tua lagi Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  ozzy on Tue Nov 17, 2009 12:25 am

zulkbo wrote:
Yassin wrote:
ozzy wrote:
WADY wrote:
samdol wrote:manjang copy paste artikel drp forum lain aje... teringin jugok koi nak bace pengalaman dan pendapat atas penilaian masing2 pulok...

dok reti bagi komen lerrr... reti copy paste jerr.... hihihih
harap leh jadikan panduan utk semua....

Hok aloh wady..yeye koi ingat aok tu gitu.. Very Happy

dema berkisoh kebder nei cer nanya kawan hok otg tua nei heheheh... Very Happy

aok tu mude belia jer Sin mana ada tua lagi Very Happy

Deme koi tau dah yassin..saje nok nguji hok mude nihh..tuko2 pandangan gitu..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  Yassin on Tue Nov 17, 2009 8:26 am

ozzy wrote:
zulkbo wrote:

aok tu mude belia jer Sin mana ada tua lagi

Deme koi tau dah yassin..saje nok nguji hok mude nihh..tuko2 pandangan gitu..

kawan bukan nok nguji kawan nok tahu aje pozi heheheh

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 18, 2009 8:56 am

KALAU SUAMI
Kalau suami mula berahsia..
Itu tandanya dia tak setia
Kalau suami meninggi suara
Itu tandanya dia dah ada mak we
Kalau suami mengaku bujang tua
Itu tandanya dia nak ngurat anak dara
Kalau suami selera tak ada
Itu tandanya dia nak pasang dua
Kalau suami lambat balik aje
Itu tandanya dia dah syok kat setiausaha
Kalau suami tidur di ruang tamu
Itu tandanya dia dah jemu
Kalau suami malam jumaat buat tak tahu
Itu tandanya tak lama lagi hidupmu bermadu
Kalau suami garang macam singa
Itu tandanya hati dia dah tak cinta
Kalau suami asyik komplen aje
Itu tandanya dia dah tak suka
Kalau suami mula sepak terajang ke muka
Itu tandanya dia nak memberimu title JANDA..









JIKA SUAMI
Jika suami sayangkan isteri
Kerja rumah rela dikongsi
Jika suami sayangkan isteri
Jika suami sayangkan isteri
SMS dikirim tanda rindu dihati
Jika suami sayangkan isteri
Kongsi masalah nasihat dikasi
Jika suami sayangkan isteri
Diberi ciuman setiap pagi
Jika suami sayangkan isteri
I love U, I miss U katanya setiap hari
Jika suami sayangkan isteri
Isteri gemuk, dikatakan seksi
Jika suami sayangkan isteri
Sakit sikit selongkar laci ubat dicari
Jika suami sayangkan isteri
Kemana sahaja dibawa pergi
Jika suami sayangkan isteri
Sentiasa jujur perihal diri
Jika suami sayangkan isteri
Status berkahwin bangga sekali
Jika suami sayangkan isteri
Cintanya suci hingga ke mati

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Tentang LELAKI

Post  Sponsored content Today at 3:51 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum