Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Bergurau biar bertempat...

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  SHARK on Tue Nov 17, 2009 3:40 pm

ozzy wrote:
Jeck Sparow wrote:andai satu hari kena kat kita..tetiba polis tak buat tindakan apa2..mende pulok kita nak kata yek...


Tu la lumrah hidup kat dunia ni.. kita jadi apa pun selagi hayat ni event kita ni Raja pun kita tak boleh nak puaskan hati sesiapa

yezzzaaaaaaaa..jawapan yg kwn nak dgr..bukan hanya asyik nak salahkan org lain..

tindakan polis tak boleh dikritik/tegur, langsung? begitu? kita tak boleh org tegur/kritik, begitu?
avatar
SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 38
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  Deto_8 on Tue Nov 17, 2009 3:41 pm

polis kata suspek menjadi ancaman kepada polis sehiggakan terpaksa melepaskan tembakan

bila tangan suspek bergari dikategorikan ancaman macam mana tu yerk...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  sakur@86 on Tue Nov 17, 2009 3:45 pm

hah 2 yang wat koi rase agk xlogik la nak tembak sampai nyawa bdk 2 melayang...tapi percaya la...besenye bila kes ni dibawa ke pengadilan xjadi pe pun...kes yg melibatkan kerajaan mesti kerajaan cover punyer...last2 nanti senyap mcm 2 jek...
avatar
sakur@86
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 673
Points : 708
Join date : 24/07/2009
Age : 30
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  ozzy on Tue Nov 17, 2009 3:46 pm

sharkrun wrote:
ozzy wrote:
Jeck Sparow wrote:andai satu hari kena kat kita..tetiba polis tak buat tindakan apa2..mende pulok kita nak kata yek...


Tu la lumrah hidup kat dunia ni.. kita jadi apa pun selagi hayat ni event kita ni Raja pun kita tak boleh nak puaskan hati sesiapa

yezzzaaaaaaaa..jawapan yg kwn nak dgr..bukan hanya asyik nak salahkan org lain..

tindakan polis tak boleh dikritik/tegur, langsung? begitu? kita tak boleh org tegur/kritik, begitu?

BUkan gitu shakrun..kan ada salurannya.. Cool
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  ozzy on Tue Nov 17, 2009 3:47 pm

Deto_8 wrote:polis kata suspek menjadi ancaman kepada polis sehiggakan terpaksa melepaskan tembakan

bila tangan suspek bergari dikategorikan ancaman macam mana tu yerk...

Dalam paper ada tulis bergari ke? Shocked
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  Qaisara on Tue Nov 17, 2009 3:52 pm

Mrcipizs wrote:polis kata dia xdpt aim kaki... budak tu bergerak2...


tk dapat aim kaki... tu yg terus tertembak kt dada... dgn 3 das tembakan dn tgn bergari... terrornya polis tu... affraid

kesian kt wife dia...


Last edited by Qaisara on Tue Nov 17, 2009 3:59 pm; edited 1 time in total
avatar
Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  SHARK on Tue Nov 17, 2009 3:55 pm

ozzy wrote:
sharkrun wrote:
ozzy wrote:
Jeck Sparow wrote:andai satu hari kena kat kita..tetiba polis tak buat tindakan apa2..mende pulok kita nak kata yek...


Tu la lumrah hidup kat dunia ni.. kita jadi apa pun selagi hayat ni event kita ni Raja pun kita tak boleh nak puaskan hati sesiapa

yezzzaaaaaaaa..jawapan yg kwn nak dgr..bukan hanya asyik nak salahkan org lain..

tindakan polis tak boleh dikritik/tegur, langsung? begitu? kita tak boleh org tegur/kritik, begitu?

BUkan gitu shakrun..kan ada salurannya.. Cool

maksud kawan ialah: Yang salah tetap salah. Itu jer.. peace!
Cool
avatar
SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 38
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  ozzy on Tue Nov 17, 2009 3:56 pm

sharkrun wrote:
ozzy wrote:
sharkrun wrote:
ozzy wrote:
Jeck Sparow wrote:andai satu hari kena kat kita..tetiba polis tak buat tindakan apa2..mende pulok kita nak kata yek...


Tu la lumrah hidup kat dunia ni.. kita jadi apa pun selagi hayat ni event kita ni Raja pun kita tak boleh nak puaskan hati sesiapa

yezzzaaaaaaaa..jawapan yg kwn nak dgr..bukan hanya asyik nak salahkan org lain..

tindakan polis tak boleh dikritik/tegur, langsung? begitu? kita tak boleh org tegur/kritik, begitu?

BUkan gitu shakrun..kan ada salurannya.. Cool

maksud kawan ialah: Yang salah tetap salah. Itu jer.. peace!
Cool

betul tu..yg salah tetap salah tapi tahukah kita siapa yg betul2 salah??
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  Qaisara on Tue Nov 17, 2009 3:58 pm

Lelaki mati ditembak

Oleh BAZLI ABDUL RAHMAN
utusanperlis@utusan.com.my



ANGGOTA polis dari Unit Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Perlis
memeriksa tempat kejadian lelaki mengamuk ditembak polis di Kampung Guar Sanji, Arau, semalam. - BERNAMA

KANGAR 14 Nov. - Mungkin disebabkan terlalu marah kerana masalah tidak selesai dan terpaksa pula berjalan kaki sejauh lebih 60 kilometer dari Alor Setar, Kedah untuk pulang ke rumah di Guar Sanji, Arau selepas ditinggalkan rakan-rakan, seorang pemuda terdorong mahu membelasah dan membunuh semua rakannya itu.

Tetapi malang kemarahan Mohd. Taufiq Norzan, 21, membawa padah apabila dia akhirnya ditembak oleh anggota polis yang gagal untuk memujuk dan mengawalnya supaya bertenang.

Kisahnya bermula apabila rakan- rakannya itu menjemput Mohd. Taufik di rumahnya pada kira-kira pukul 10 malam dipercayai untuk berhibur di Alor Setar dengan menaiki kereta sebelum kemudiannya dia ditinggalkan di bandar itu.

Dia terpaksa pulang berjalan kaki kerana tiada pengangkutan awam selepas pukul 12 tengah malam.

Setibanya di Arau kira-kira pukul 5 pagi, Mohd. Taufiq terus mencari rakan-rakan itu dengan mangsa pertama, seorang kontraktor berusia 23 tahun.

Dia dipercayai dibelasah oleh Mohd. Taufiq dengan besi dan kayu kira- kira pukul 5.30 pagi sehingga cedera di badan, muka dan tangan.

Mangsa menerima beberapa jahitan akibat luka dan dirawat sebagai pesakit luar.

Selepas itu, Mohd. Taufik terus ke Balai Polis Arau mengadu dianiayai rakan-rakannya dan mahu membalas dendam.

Setelah gagal dipujuk bertenang oleh polis, dia pulang ke rumah manakala polis menghubungi bapanya, Norzan Abdul Rahim, 47, kira-kira pukul 6.30 pagi supaya mententeramkan Mohd. Taufiq.

Setibanya di rumah, Mohd. Taufiq mengambil sebilah pisau pemotong sayur dan daging milik ibunya, Salmiah Ismail, 45, dan terus keluar menuju ke rumah rakannya.

Ketika berjalan kaki ke rumah rakannya, Mohd. Taufiq sekali lagi dipujuk oleh bapanya dan sepasukan anggota polis, tetapi gagal sebelum dia ditembak mati kira-kira pukul 8.15 pagi di kawasan tapak Pasar Sehari Guar Sanji.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Perlis, Datuk Jamshah Mustapa dalam sidang akhbarnya di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Perlis berkata, pihaknya terpaksa menembak Mohd. Taufik demi ketenteraman awam.

"Kira-kira pukul 5.30 pagi pemuda itu mencederakan rakannya, seorang kontraktor berusia 23 tahun. Selepas dicederakan, mangsa membuat aduan di Balai Polis Arau menyatakan dia diancam bunuh oleh penyerang terbabit.

"Pemuda yang menyerang itu juga ke Balai Polis Arau menyatakan dia mahu membunuh seseorang. Pemuda yang mengamuk tadi kemudian pulang ke rumah. Polis mengekorinya sambil memujuk, tetapi tidak diendahkan," ujarnya.

Kata Jamshah lagi, kira-kira pukul 8 pagi, Mohd. Taufik bertindak semakin liar sambil menjerit-jerit, melompat dan mengancam keselamatan penduduk tempatan.

"Setelah keadaan semakin tidak stabil polis melepaskan tembakan amaran ke udara. Namun demikian, pemuda itu didapati semakin hilang kawalan hingga mahu menyerang anggota polis yang memujuknya.

"Ketika pemuda yang bersenjatakan pisau pemotong daging bertindak di luar kewarasan untuk menyerang seorang anggota polis, anggota polis itu terpaksa melepaskan tembakan.

"Selepas ditembak, pemuda itu bertindak lebih agresif. Bagi memudahkan kami mengawalnya, polis terus menggarinya. Setelah dia semakin tenang, pemeriksaan mendapati tembakan yang dituju ke kakinya telah terkena badan," ujarnya.

Mohamad Taufik, seorang peniaga makanan di Arau disahkan meninggal dunia selepas dibawa ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF) di sini.

Sementara itu, Norzan berkata, dia akan mengambil tindakan undang- undang terhadap polis yang disifatkan bertindak tidak profesional.

Dia yang berada tidak jauh dari tempat kejadian mendakwa mendengar tiga das tembakan.

"Selepas mendengar tembakan, saya berlari ke arah tempat itu dan mendapati Mohd. Taufiq terbaring akibat tembakan di dada," katanya.

Norzan berkata, isterinya pengsan setelah mengetahui anaknya mati ditembak oleh polis.
avatar
Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  cikacung on Tue Nov 17, 2009 4:02 pm

Tgg je la mahkamah buat kepuusan nanti....

cikacung
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 171
Points : 173
Join date : 27/09/2009
Age : 45
Location : j3/KHTP,Kulim

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  MD on Tue Nov 17, 2009 4:05 pm

Qaisara wrote:

"Setelah keadaan semakin tidak stabil polis melepaskan tembakan amaran ke udara. Namun demikian, pemuda itu didapati semakin hilang kawalan hingga mahu menyerang anggota polis yang memujuknya.

"Ketika pemuda yang bersenjatakan pisau pemotong daging bertindak di luar kewarasan untuk menyerang seorang anggota polis, anggota polis itu terpaksa melepaskan tembakan.

[/b]

kawan fikir,kewajaran polis menembak disini.....
kawan mangsa yang mengamuk juga wajar dipersoalkan...what the kind of joke macam tu....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  acey on Tue Nov 17, 2009 4:15 pm

sakur@86 wrote:XKISAH LA...TEMBAK LA TEMPAT LAIN...MENTANG DIE ADE PISTOL....2 LA KOI CAKAP XPROFESIONAL TADI...TEMBAK BAHU JEK K....XPUN POLIS 2 MESTI BRU FIRST TIME DPT KES 2 MAIN PKAI TEMBAK JEK 2...

polis nak tempat kena ikut prosedur yg dah diajor. tak syok la awok kata polis tu main tembok je, awok ingat polis tu tak perasan ke ? polis tu kan manusia jugak, awok ingat nak tembk org ni tak de rasa ke ?

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  acey on Tue Nov 17, 2009 4:18 pm

kalu polis tu tembak tak ikut prosedur, akan terbukti jugak nanti

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  Mrcipizs on Tue Nov 17, 2009 4:19 pm

gari lepas tembak..
kalu x macaman dia boleh melompat.. sampai org takut nak dekat... kalu dh bergari xdaknya org tkut nak dekat.. nak pegang pisau pun xleh...
avatar
Mrcipizs
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1106
Points : 1131
Join date : 15/04/2009
Age : 35
Location : Angkasa?

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  cikacung on Tue Nov 17, 2009 4:23 pm

Mrcipizs wrote:gari lepas tembak..
kalu x macaman dia boleh melompat.. sampai org takut nak dekat... kalu dh bergari xdaknya org tkut nak dekat.. nak pegang pisau pun xleh...

Betul tu....salah info. lepas tembak terus gari. Sbb masa bapak dia sampai kat bdk tu tgn dah bergari.

cikacung
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 171
Points : 173
Join date : 27/09/2009
Age : 45
Location : j3/KHTP,Kulim

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  strikerbuncit on Tue Nov 17, 2009 4:49 pm

Persoalannya:

1-Kenapa polis perlu tembak sdgkan dia hanya berparang? kalau boleh,apa salahnya polis berundur smentara sblm mrancang memerangkap dgn alternatif lain spt htr pakar psikologi utk memujuk dia.

2- kalau tak pun,tggu mak ayah dia dtg sndiri utk pujuk.mungkin bila mak ayah dia ada dpn mata,barula remaja itu boleh ditenteramkan(tp kalo dia nk serang mak ayah dia jgk,bolehla tembak tp targetlah bhgian kaki)

3-Polis mmg diiktiraf sbg penembak terlatih.musthil dia bg alasan susah nk target kaki.di mana kemahiran mereka slma ini? ataupun sekadar menguji pistol baru?

4-Apapun,kewajaran polis itu layak dipersoalkan kerana ia membabitkan kematian mangsa.kalau cedera shja,ia masih boleh dipertimbangkan&dimaafkan..

kwn bkn nk tunjuk pandai..cuma,ingin membayangkan diri ini dipihak keluarga mangsa terutama mak ayah dia yg menyaksikan sndiri didepan mata..penat lelah membesarkan dia akhirnya berkecai kerana GURAUAN TAK BERTEMPAT&TAHAP PROFESSIONAL POLIS YG RENDAH..

maaf..sekadar pandangan peribadi study
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  acey on Tue Nov 17, 2009 4:55 pm

kita reverse la balik citer ni

apa komen striker kalu budak tu libas parang n polis tu mati, cuba bayangkan perasaan keluarga polis tu pulok

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  Mrcipizs on Tue Nov 17, 2009 4:58 pm

strikerbuncit wrote:Persoalannya:

1-Kenapa polis perlu tembak sdgkan dia hanya berparang? kalau boleh,apa salahnya polis berundur smentara sblm mrancang memerangkap dgn alternatif lain spt htr pakar psikologi utk memujuk dia.

2- kalau tak pun,tggu mak ayah dia dtg sndiri utk pujuk.mungkin bila mak ayah dia ada dpn mata,barula remaja itu boleh ditenteramkan(tp kalo dia nk serang mak ayah dia jgk,bolehla tembak tp targetlah bhgian kaki)

3-Polis mmg diiktiraf sbg penembak terlatih.musthil dia bg alasan susah nk target kaki.di mana kemahiran mereka slma ini? ataupun sekadar menguji pistol baru?

4-Apapun,kewajaran polis itu layak dipersoalkan kerana ia membabitkan kematian mangsa.kalau cedera shja,ia masih boleh dipertimbangkan&dimaafkan..

kwn bkn nk tunjuk pandai..cuma,ingin membayangkan diri ini dipihak keluarga mangsa terutama mak ayah dia yg menyaksikan sndiri didepan mata..penat lelah membesarkan dia akhirnya berkecai kerana GURAUAN TAK BERTEMPAT&TAHAP PROFESSIONAL POLIS YG RENDAH..

maaf..sekadar pandangan peribadi study

camne nak pujuk.. xsempat doh.. dia nak serang abih org... kalu doh mengamuk..
spt contoh:
bdk baju merah yg bt kungfu kick ari tu...
xdak sape sempt tahan dah.. terus je meluru masuk.. hantar fadilah kamsah pun fail... hehehehe..
avatar
Mrcipizs
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1106
Points : 1131
Join date : 15/04/2009
Age : 35
Location : Angkasa?

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  strikerbuncit on Tue Nov 17, 2009 5:03 pm

Mrcipizs wrote:
strikerbuncit wrote:Persoalannya:

1-Kenapa polis perlu tembak sdgkan dia hanya berparang? kalau boleh,apa salahnya polis berundur smentara sblm mrancang memerangkap dgn alternatif lain spt htr pakar psikologi utk memujuk dia.

2- kalau tak pun,tggu mak ayah dia dtg sndiri utk pujuk.mungkin bila mak ayah dia ada dpn mata,barula remaja itu boleh ditenteramkan(tp kalo dia nk serang mak ayah dia jgk,bolehla tembak tp targetlah bhgian kaki)

3-Polis mmg diiktiraf sbg penembak terlatih.musthil dia bg alasan susah nk target kaki.di mana kemahiran mereka slma ini? ataupun sekadar menguji pistol baru?

4-Apapun,kewajaran polis itu layak dipersoalkan kerana ia membabitkan kematian mangsa.kalau cedera shja,ia masih boleh dipertimbangkan&dimaafkan..

kwn bkn nk tunjuk pandai..cuma,ingin membayangkan diri ini dipihak keluarga mangsa terutama mak ayah dia yg menyaksikan sndiri didepan mata..penat lelah membesarkan dia akhirnya berkecai kerana GURAUAN TAK BERTEMPAT&TAHAP PROFESSIONAL POLIS YG RENDAH..

maaf..sekadar pandangan peribadi study

camne nak pujuk.. xsempat doh.. dia nak serang abih org... kalu doh mengamuk..
spt contoh:
bdk baju merah yg bt kungfu kick ari tu...
xdak sape sempt tahan dah.. terus je meluru masuk.. hantar fadilah kamsah pun fail... hehehehe..

kalu bdk baju merah tu ada sini..kwn pun tetiba rasa nk mengamuk jgk..xdpt parang,freekick atau cornerkick pun jadi...hehehe
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  Yassin on Tue Nov 17, 2009 5:05 pm

acey wrote:kita reverse la balik citer ni

apa komen striker kalu budak tu libas parang n polis tu mati, cuba bayangkan perasaan keluarga polis tu pulok

Kawan rasa polis tu penakut sangat...dia pun tak tau nok buat bender ...sudoh tembak aje...mati katak kawan tu...sebetul ORG yang menembak itu tak cerdik pendek akal.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  acey on Tue Nov 17, 2009 5:06 pm

strikerbuncit wrote:Persoalannya:

1-Kenapa polis perlu tembak sdgkan dia hanya berparang? kalau boleh,apa salahnya polis berundur smentara sblm mrancang memerangkap dgn alternatif lain spt htr pakar psikologi utk memujuk dia.

budok tu tengah masuk hantu, psikologi pun ngeri nak berhadapan

2- kalau tak pun,tggu mak ayah dia dtg sndiri utk pujuk.mungkin bila mak ayah dia ada dpn mata,barula remaja itu boleh ditenteramkan(tp kalo dia nk serang mak ayah dia jgk,bolehla tembak tp targetlah bhgian kaki)

lepah ni, bolehlah polis tunggu mak ayah setiap org yang terlibat kes datang memujuk

3-Polis mmg diiktiraf sbg penembak terlatih.musthil dia bg alasan susah nk target kaki.di mana kemahiran mereka slma ini? ataupun sekadar menguji pistol baru?

polis tembak dengan arahan

4-Apapun,kewajaran polis itu layak dipersoalkan kerana ia membabitkan kematian mangsa.kalau cedera shja,ia masih boleh dipertimbangkan&dimaafkan..

polis mmg tembak untuk mempertahankan diri

kwn bkn nk tunjuk pandai..cuma,ingin membayangkan diri ini dipihak keluarga mangsa terutama mak ayah dia yg menyaksikan sndiri didepan mata..penat lelah membesarkan dia akhirnya berkecai kerana GURAUAN TAK BERTEMPAT&TAHAP PROFESSIONAL POLIS YG RENDAH..

koi dah respon yang ni tadi

anyway, keluarga mangsa akan bawa kes untuk disemak atas alasan yang deme rasa boleh dipersoalkan

study

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  ozzy on Tue Nov 17, 2009 5:06 pm

strikerbuncit wrote:Persoalannya:

1-Kenapa polis perlu tembak sdgkan dia hanya berparang? kalau boleh,apa salahnya polis berundur smentara sblm mrancang memerangkap dgn alternatif lain spt htr pakar psikologi utk memujuk dia.
- aok tau ke berapa jarak dia dgn polis tu..agok2 kalau libas kena tak polis tu ?

2- kalau tak pun,tggu mak ayah dia dtg sndiri utk pujuk.mungkin bila mak ayah dia ada dpn mata,barula remaja itu boleh ditenteramkan(tp kalo dia nk serang mak ayah dia jgk,bolehla tembak tp targetlah bhgian kaki)
-budak tu mmg dari rumah dia..aok tau ke back ground budok tu camana??keadaan budak tu camana ketika tu?waktu tu dah 4-5 pagi budak tu dari mana pagi2 buta gitu??..sementara mak ayah dia sampai aok tau ke apa jadi masa tu?

3-Polis mmg diiktiraf sbg penembak terlatih.musthil dia bg alasan susah nk target kaki.di mana kemahiran mereka slma ini? ataupun sekadar menguji pistol baru?
-Nak nguji pistol ??..logik ke??mmm

4-Apapun,kewajaran polis itu layak dipersoalkan kerana ia membabitkan kematian mangsa.kalau cedera shja,ia masih boleh dipertimbangkan&dimaafkan..
-atas persepsi masing2 la..sbb kita bukan org yg terlibat dan tahu criter sebenar

kwn bkn nk tunjuk pandai..cuma,ingin membayangkan diri ini dipihak keluarga mangsa terutama mak ayah dia yg menyaksikan sndiri didepan mata..penat lelah membesarkan dia akhirnya berkecai kerana GURAUAN TAK BERTEMPAT&TAHAP PROFESSIONAL POLIS YG RENDAH..

maaf..sekadar pandangan peribadi study
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  Mrcipizs on Tue Nov 17, 2009 5:09 pm

pasai polis pandai tembak nie..

bg kwn xleh pakai ngat.. sbb polis malaysia nie jarang menembak.. sbb jarang ada kes sampai kena lepaskan tembakan.. tembak mende lain ada la... ekekekeke...
avatar
Mrcipizs
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1106
Points : 1131
Join date : 15/04/2009
Age : 35
Location : Angkasa?

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  strikerbuncit on Tue Nov 17, 2009 5:12 pm

ok..kwn terima semua respon aokme..terima kasih..
anyway,

smoga arwah dicucuri rohnya & semua pihak akn berpuas hati di mahkamah nti..

silent cyclops Cool


Last edited by strikerbuncit on Tue Nov 17, 2009 5:13 pm; edited 1 time in total
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  Yassin on Tue Nov 17, 2009 5:12 pm

Mrcipizs wrote:pasai polis pandai tembak nie..

bg kwn xleh pakai ngat.. sbb polis malaysia nie jarang menembak.. sbb jarang ada kes sampai kena lepaskan tembakan.. tembak mende lain ada la... ekekekeke...

sesekali bawak le geng2 tu lepas geram tembak beruk / monyet ker ok gak tu...
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Bergurau biar bertempat...

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum