Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Teka-Teki Di PCC

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Teka-Teki Di PCC

Post  strikerbuncit on Wed Nov 18, 2009 10:54 am

Disaat-saat aokme kebosanan,kwn buka topik ni untuk kita bermain teka-teki.Selain mengeratkan lagi hubungan sesama ahli PCC,kita boleh menceriakan suasana..
Sesiapa ada kuiz tahap cipan,sila persembahkan di topik ini.Selepas 5 jawapan tapi masih tidak betul,tokey kuiz kena la bagi jawapan...Enjoy!!

avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  strikerbuncit on Wed Nov 18, 2009 10:57 am

1) Lubang ape yang rasanye hangat,nikmat dan nyaman?
Answer:

2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer:

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer:

4) Binatang ape power Karate?
Answer:

5) Siape yang menemukan dompet kulit?
Answer:

7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer:

8.) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer:

9) Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
Answer:

10) Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
Answer:

11) Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
Answer:

12) Knape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
Answer:

13) Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Answer:

14) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer:

15) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Answer:

16) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer:

17) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer:

18) Gajah terbang dengan ape?
Answer:
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 18, 2009 10:58 am

Jap Pikir Dulu Yer
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 18, 2009 11:05 am

2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: Minyak senyonyong hehe


7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer: Pintu Hati...


15) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Answer: Duit...

16) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer: Kena Angkat

Betul tak betul tak tau la...
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  strikerbuncit on Wed Nov 18, 2009 11:11 am

aok cuba lagi mana yg xdpt tu..pastu bg peluang kt yg lain tu mencuba skli..ptg sket kwn bgtau yek..hehehe..tp kalo aok de kuiz,letakla kat sini..kwn pun nk try jwb jgk. study cheers
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  SHARK on Wed Nov 18, 2009 11:45 am

1) Lubang ape yang rasanye hangat,nikmat dan nyaman?
Answer: lu.bang.ngun tido, lu.tarik selimut dan tido balik.

7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer: Pintu yang tulis TARIK.

8.) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer: tau..tapi dah lupa..ke pikir jap.

9) Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
Answer: Jantung

10) Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
Answer: KUTU

15) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Answer: Taik Hidung
avatar
SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 38
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  strikerbuncit on Wed Nov 18, 2009 11:52 am

pandai shark!..ni mesti slalu minum Enfagrow..hehehe..cer try yg lain tu..kalo aok dpt btul sume,tpksalah kwn resign jd tokey kuiz.. Laughing Laughing
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  lepat_ubi on Sun Nov 22, 2009 10:38 am

kenapa lelaki jarang kena penyakit anjing gila????
sebab....lelaki kan buaya.....muahahahha...
lelaki buaya darat.....
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  labu sayong on Sun Nov 22, 2009 12:39 pm

2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: minyak-sikan perlawanan bola sepak...

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer: kuih silap buat...

7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer:pintu yg kene tarik...

8.) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer: PENIPU.


14) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer: TUKANG GALI KUBUR..

16) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer: dua2 kene angkat bila berbunyi..
"aniii...angkat kain..hari dah hujan..."

17) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer:sbb xleh tolak dgn jari...
avatar
labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  zulkbo on Sun Nov 22, 2009 1:26 pm

labu sayong wrote:2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: minyak-sikan perlawanan bola sepak...

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer: kuih silap buat...

7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer:pintu yg kene tarik...

8.) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer: PENIPU.


14) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer: TUKANG GALI KUBUR..

16) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer: dua2 kene angkat bila berbunyi..
"aniii...angkat kain..hari dah hujan..."

17) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer:sbb xleh tolak dgn jari...

amboi senang la gini cikgu
bagi soklan..sendiri jawab.. scratch Laughing

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  zulkbo on Sun Nov 22, 2009 1:28 pm

lepat_ubi wrote:kenapa lelaki jarang kena penyakit anjing gila????
sebab....lelaki kan buaya.....muahahahha...
lelaki buaya darat.....

lawok tul teka teki
ngan jawapannye
ye... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  labu sayong on Sun Nov 22, 2009 1:38 pm

zulkbo wrote:
labu sayong wrote:2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: minyak-sikan perlawanan bola sepak...

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer: kuih silap buat...

7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer:pintu yg kene tarik...

8.) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer: PENIPU.


14) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer: TUKANG GALI KUBUR..

16) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer: dua2 kene angkat bila berbunyi..
"aniii...angkat kain..hari dah hujan..."

17) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer:sbb xleh tolak dgn jari...

amboi senang la gini cikgu
bagi soklan..sendiri jawab.. scratch Laughing


laaa...org jawab teka-teki SB la...jeles la tu org dpt jwb byk... pirat
avatar
labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  zulkbo on Sun Nov 22, 2009 2:10 pm

labu sayong wrote:




laaa...org jawab teka-teki SB la...jeles la tu org dpt jwb byk... pirat

ye ke Embarassed Embarassed
malunye..tebei muka

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  strikerbuncit on Sun Nov 22, 2009 4:22 pm

labu sayong wrote:2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: minyak-sikan perlawanan bola sepak...

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer: kuih silap buat...

7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer:pintu yg kene tarik...

8.) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer: PENIPU.


14) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer: TUKANG GALI KUBUR..

16) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer: dua2 kene angkat bila berbunyi..
"aniii...angkat kain..hari dah hujan..."

*bila kringg..kena angkat

17) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer:sbb xleh tolak dgn jari...

pandai cikgu labu ni menjawab ye.smua betul kcuali yg merah tu..patotla anak murid syg...huhu study cheers sunny
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  strikerbuncit on Sun Nov 22, 2009 4:34 pm

strikerbuncit wrote:
Jawapannya adalah:

1) Lubang ape yang rasanye hangat,nikmat dan nyaman?
Answer:LU BANGun pagi,tarik selimut,tido balik

2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer:

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer:

4) Binatang ape power Karate?
Answer: Kuda belang(ada byk tali pinggang hitam)

5) Siape yang menemukan dompet kulit?
Answer:

7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer:Pintu yg tertulis "Tarik"

8.) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer:

9) Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
Answer: Usus

10) Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
Answer:

11) Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
Answer: Nenek katak

12) Knape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
Answer:

13) Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Answer:sekreteri baik- 'Selamat Pagi tuan!'..sekretari tak baik - 'dah pagi la tuan!'

14) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer:

15) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Answer: taik hidung

16) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer:

17) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer:

18) Gajah terbang dengan ape?
Answer:dengan susah payah
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  labu sayong on Sun Nov 22, 2009 4:42 pm

strikerbuncit wrote:
labu sayong wrote:2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: minyak-sikan perlawanan bola sepak...

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer: kuih silap buat...

7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer:pintu yg kene tarik...

8.) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer: PENIPU.


14) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer: TUKANG GALI KUBUR..

16) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer: dua2 kene angkat bila berbunyi..
"aniii...angkat kain..hari dah hujan..."

*bila kringg..kena angkat

17) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer:sbb xleh tolak dgn jari...

pandai cikgu labu ni menjawab ye.smua betul kcuali yg merah tu..patotla anak murid syg...huhu study cheers sunny

Kite kan anak PAHANG..mmg mcm tu..was born... Very Happy
avatar
labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  lepat_ubi on Mon Nov 30, 2009 9:00 pm

ni ha teka teki....
kenapa doraemon ngan nobita tak datang malaysia...???
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  Deto_8 on Mon Nov 30, 2009 9:26 pm

lepat_ubi wrote:ni ha teka teki....
kenapa doraemon ngan nobita tak datang malaysia...???

hahaha...



_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  cikacung on Mon Nov 30, 2009 9:42 pm

1.Kuda apa yg dia buleh nampak kita tapi kita tak nampak dia?

2.Benda apa masuk 3 segi, keluar bergulung-gulung?

3.Ada 2 ekor anjing, nak lumba berenang. Anjing A berlatih bersggh2.Siap amik jurulatih dr luar negeri.Anjing B plk x berlatih pun, santai je tepi laut tgh anjing A berlatih. Pada hari pertandingan, anjing B menang dengan cemerlang. kenapa yek?

cikacung
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 171
Points : 173
Join date : 27/09/2009
Age : 45
Location : j3/KHTP,Kulim

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  SHARK on Mon Nov 30, 2009 11:03 pm

cikacung wrote:1.Kuda apa yg dia buleh nampak kita tapi kita tak nampak dia?
Kuda menyorok

2.Benda apa masuk 3 segi, keluar bergulung-gulung?
Err...kuih yg bentuk 3 segi. Bila kuar jadi tahi.

3.Ada 2 ekor anjing, nak lumba berenang. Anjing A berlatih bersggh2.Siap amik jurulatih dr luar negeri.Anjing B plk x berlatih pun, santai je tepi laut tgh anjing A berlatih. Pada hari pertandingan, anjing B menang dengan cemerlang. kenapa yek?
B = Anjing Laut
avatar
SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 38
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  cikacung on Mon Nov 30, 2009 11:12 pm

sharkrun wrote:
cikacung wrote:1.Kuda apa yg dia buleh nampak kita tapi kita tak nampak dia?
Kuda menyorok

2.Benda apa masuk 3 segi, keluar bergulung-gulung?
Err...kuih yg bentuk 3 segi. Bila kuar jadi tahi.

3.Ada 2 ekor anjing, nak lumba berenang. Anjing A berlatih bersggh2.Siap amik jurulatih dr luar negeri.Anjing B plk x berlatih pun, santai je tepi laut tgh anjing A berlatih. Pada hari pertandingan, anjing B menang dengan cemerlang. kenapa yek?
B = Anjing Laut

No.2 x berapa betul...... yg lain ok.

cikacung
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 171
Points : 173
Join date : 27/09/2009
Age : 45
Location : j3/KHTP,Kulim

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  SHARK on Mon Nov 30, 2009 11:18 pm

oo..tak berapa betul ekk..maknanya hampir tepat..

Err...saya jawab lagi.. Kuih tiga segi, kita makan. tunggu pagi esok dia kuar dlm bentuk yg bergulung-gulung.. hehehe...lariiiiiiiiiii...
avatar
SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 38
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  cikacung on Mon Nov 30, 2009 11:23 pm

sharkrun wrote:oo..tak berapa betul ekk..maknanya hampir tepat..

Err...saya jawab lagi.. Kuih tiga segi, kita makan. tunggu pagi esok dia kuar dlm bentuk yg bergulung-gulung.. hehehe...lariiiiiiiiiii...

hahahaaa....... salah lagi!Laughing Laughing Laughing

cikacung
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 171
Points : 173
Join date : 27/09/2009
Age : 45
Location : j3/KHTP,Kulim

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  lepat_ubi on Tue Dec 01, 2009 12:18 am

sharkrun wrote:oo..tak berapa betul ekk..maknanya hampir tepat..

Err...saya jawab lagi.. Kuih tiga segi, kita makan. tunggu pagi esok dia kuar dlm bentuk yg bergulung-gulung.. hehehe...lariiiiiiiiiii...

no 2 tu...jwpn nye....underwear...
llaaarriiiiikkkk.....
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  lepat_ubi on Tue Dec 01, 2009 12:19 am

Deto_8 wrote:
lepat_ubi wrote:ni ha teka teki....
kenapa doraemon ngan nobita tak datang malaysia...???

hahaha...



cekak nye aok ye....ni mesti slalu soping kat jayen nih...... Twisted Evil
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Teka-Teki Di PCC

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum