Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Khasiat Buah Pisang

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  MD on Thu Nov 19, 2009 3:23 pm

Yassin wrote:
Keknya zul kawan ada dengor pisang nei ada jenis2 BISE mekala di makan, boleh En MD cerita sikit jenis2 pisang hok BISE tu.

kalau mengikut alaman tradisional memang ada,bergantung pada keadaan.ada orang pantang makan pisang emas...kira macam tu la

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  sakur@86 on Thu Nov 19, 2009 3:23 pm

Yassin wrote:
sakur@86 wrote:
zulkbo wrote:banyak jenis pisang ni SB
agak-agak aok pisang mana
paling banyak khasiat

ozzy cakap kat koi tadi pisang tanduk banyak khasiat...

Pozi cakap .... setahu koi pisang Embun....hel...hel...

banyak sangat la pisang yang ade kat muke bumi..sape blh up load gambor ngn name pisang 2 sekali...senang koi nak mencarinye...

sakur@86
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 673
Points : 708
Join date : 24/07/2009
Age : 30
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  Yassin on Thu Nov 19, 2009 3:24 pm

ozzy wrote:
sakur@86 wrote:

sakur@86 wrote:
koi pun dah xdek ayah jgk... ayah koi meninggal pada 07 September 2009 bersamaan 17 Ramadhan 1430...sedih sangat...koi dah la nak kawen lagi sebulan jek wak2 2..hmmmm bersama2 lah kite sedekah kan al-fatihah untuk arwah ayah2 kite yek..al-fatihah....

maknanya salah la statement ni ?? hehe

ce oak bace bebetul...jgn gelojoh ngat membacenye...hmmmm

mmm..2-3 kali juge koi ulang baca...7 sept. 2009 bermakna baru 2 bulan lepas kan ??


abender kaitan dgn pisang ?? haram tak paham lalu kawan......

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  sakur@86 on Thu Nov 19, 2009 3:26 pm

Yassin wrote:
ozzy wrote:
sakur@86 wrote:

sakur@86 wrote:
koi pun dah xdek ayah jgk... ayah koi meninggal pada 07 September 2009 bersamaan 17 Ramadhan 1430...sedih sangat...koi dah la nak kawen lagi sebulan jek wak2 2..hmmmm bersama2 lah kite sedekah kan al-fatihah untuk arwah ayah2 kite yek..al-fatihah....

maknanya salah la statement ni ?? hehe

ce oak bace bebetul...jgn gelojoh ngat membacenye...hmmmm

mmm..2-3 kali juge koi ulang baca...7 sept. 2009 bermakna baru 2 bulan lepas kan ??


abender kaitan dgn pisang ?? haram tak paham lalu kawan......

xdek mende Bro Yassin...iklan jap tadi...hehehehe

sakur@86
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 673
Points : 708
Join date : 24/07/2009
Age : 30
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  strikerbuncit on Thu Nov 19, 2009 3:26 pm

ozzy wrote:
sakur@86 wrote:
ozzy wrote:
sakur@86 wrote:

sakur@86 wrote:
koi pun dah xdek ayah jgk... ayah koi meninggal pada 07 September 2009 bersamaan 17 Ramadhan 1430...sedih sangat...koi dah la nak kawen lagi sebulan jek wak2 2..hmmmm bersama2 lah kite sedekah kan al-fatihah untuk arwah ayah2 kite yek..al-fatihah....

maknanya salah la statement ni ?? hehe

ce oak bace bebetul...jgn gelojoh ngat membacenye...hmmmm

mmm..2-3 kali juge koi ulang baca...7 sept. 2009 bermakna baru 2 bulan lepas kan ??

yee 2 tarikh ayah koi meninggal..koi nikah 30 Oktober baru ni je...paham????

oo..ok..baru faham..hehe

wakaka...
sekali sakura dh gegor,terkucil trus pozi..tu la..kwn dh kabo..jgn main2 dgn deme ni..nampok je kecik tp..gagah jugakler..hehehe...
tak sia-sia koi lantik sakura jd Ranger Pink...ekeke

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  sakur@86 on Thu Nov 19, 2009 3:31 pm

strikerbuncit wrote:
ozzy wrote:
sakur@86 wrote:
ozzy wrote:
sakur@86 wrote:

sakur@86 wrote:
koi pun dah xdek ayah jgk... ayah koi meninggal pada 07 September 2009 bersamaan 17 Ramadhan 1430...sedih sangat...koi dah la nak kawen lagi sebulan jek wak2 2..hmmmm bersama2 lah kite sedekah kan al-fatihah untuk arwah ayah2 kite yek..al-fatihah....

maknanya salah la statement ni ?? hehe

ce oak bace bebetul...jgn gelojoh ngat membacenye...hmmmm

mmm..2-3 kali juge koi ulang baca...7 sept. 2009 bermakna baru 2 bulan lepas kan ??

yee 2 tarikh ayah koi meninggal..koi nikah 30 Oktober baru ni je...paham????

oo..ok..baru faham..hehe

wakaka...
sekali sakura dh gegor,terkucil trus pozi..tu la..kwn dh kabo..jgn main2 dgn deme ni..nampok je kecik tp..gagah jugakler..hehehe...
tak sia-sia koi lantik sakura jd Ranger Pink...ekeke

Ape ni Bro SB...jangan la puji lebih2...kami ni bese2 jek..ni dah naik kembang dah ni..hihihihi

sakur@86
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 673
Points : 708
Join date : 24/07/2009
Age : 30
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  zulkbo on Thu Nov 19, 2009 4:38 pm

aura SB ni kuat lah
2 bunga pengapit aok
koi salute lah
hu hu hu cheers

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  strikerbuncit on Thu Nov 19, 2009 4:46 pm

zulkbo wrote:aura SB ni kuat lah
2 bunga pengapit aok
koi salute lah
hu hu hu cheers

hehehe..
semua ini kerna berkat khasiat buah pisang.
cer aok try,insyaallah bunga akn dtg pd aok..
tp sorylah kalo yg dtg tu bunga taik ayam..
huhuhu...
Laughing Laughing

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  ozzy on Thu Nov 19, 2009 5:12 pm

strikerbuncit wrote:

wakaka...
sekali sakura dh gegor,terkucil trus pozi..tu la..kwn dh kabo..jgn main2 dgn deme ni..nampok je kecik tp..gagah jugakler..hehehe...
tak sia-sia koi lantik sakura jd Ranger Pink...ekeke

Hehe..patutla rasa nak terkucil je..x pe kalau x faham baik kita tanya..dok le nanti org kabo sombong bodoh...
wehh SB mana khasiat 'bendi' tehh..x jumpa ke??

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  strikerbuncit on Thu Nov 19, 2009 5:16 pm

ozzy wrote:
strikerbuncit wrote:

wakaka...
sekali sakura dh gegor,terkucil trus pozi..tu la..kwn dh kabo..jgn main2 dgn deme ni..nampok je kecik tp..gagah jugakler..hehehe...
tak sia-sia koi lantik sakura jd Ranger Pink...ekeke

Hehe..patutla rasa nak terkucil je..x pe kalau x faham baik kita tanya..dok le nanti org kabo sombong bodoh...
wehh SB mana khasiat 'bendi' tehh..x jumpa ke??

esokla..mlm ni nk mkn bendi dulu..baru feel nk posting psal bendi sok..ekekeke

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  ozzy on Thu Nov 19, 2009 5:18 pm

strikerbuncit wrote:
ozzy wrote:
strikerbuncit wrote:

wakaka...
sekali sakura dh gegor,terkucil trus pozi..tu la..kwn dh kabo..jgn main2 dgn deme ni..nampok je kecik tp..gagah jugakler..hehehe...
tak sia-sia koi lantik sakura jd Ranger Pink...ekeke

Hehe..patutla rasa nak terkucil je..x pe kalau x faham baik kita tanya..dok le nanti org kabo sombong bodoh...
wehh SB mana khasiat 'bendi' tehh..x jumpa ke??

esokla..mlm ni nk mkn bendi dulu..baru feel nk posting psal bendi sok..ekekeke

ok..cantekkk..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 19, 2009 11:23 pm

oakme ni la dari pisang lepas ke Bendi la pulok huhuhuhu

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 7:47 am

Jeck Sparow wrote:oakme ni la dari pisang lepas ke Bendi la pulok huhuhuhu

pisang untuk hat jantan
bendi untuk hat pompuan Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  Deto_8 on Fri Nov 20, 2009 8:46 am

Prof Dr Fatimah Arshad wrote:Tahukah anda, ada lebih 20 jenis pisang di dunia. Tetapi pisang nipah, nangka, abu, mas, tanduk raja, embun biasa didengari. Namun pisang talang, kapas, awak, susu, berangan, kari, embun, kelat keling, rastali, talang, khaki, kapas, lidi, lemak manis kurang biasa kita dengar, terutama bagi mereka yang tinggal di bandar.

"Ada pisang yang dimakan mentah dan ada juga tidak boleh dimakan mentah antaranya pisang tanduk, nangka, abu, lidi dan kapas," katanya ketika dihubungi, baru-baru ini.

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 8:50 am

Deto_8 wrote:
Prof Dr Fatimah Arshad wrote:Tahukah anda, ada lebih 20 jenis pisang di dunia. Tetapi pisang nipah, nangka, abu, mas, tanduk raja, embun biasa didengari. Namun pisang talang, kapas, awak, susu, berangan, kari, embun, kelat keling, rastali, talang, khaki, kapas, lidi, lemak manis kurang biasa kita dengar, terutama bagi mereka yang tinggal di bandar.

"Ada pisang yang dimakan mentah dan ada juga tidak boleh dimakan mentah antaranya pisang tanduk, nangka, abu, lidi dan kapas," katanya ketika dihubungi, baru-baru ini.


koi tau pisang mas jer
hu hu hu
sedap dimakan bounce cheers

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  ozzy on Fri Nov 20, 2009 9:52 am

zulkbo wrote:
Deto_8 wrote:
Prof Dr Fatimah Arshad wrote:Tahukah anda, ada lebih 20 jenis pisang di dunia. Tetapi pisang nipah, nangka, abu, mas, tanduk raja, embun biasa didengari. Namun pisang talang, kapas, awak, susu, berangan, kari, embun, kelat keling, rastali, talang, khaki, kapas, lidi, lemak manis kurang biasa kita dengar, terutama bagi mereka yang tinggal di bandar.

"Ada pisang yang dimakan mentah dan ada juga tidak boleh dimakan mentah antaranya pisang tanduk, nangka, abu, lidi dan kapas," katanya ketika dihubungi, baru-baru ini.


koi tau pisang mas jer hu hu hu sedap dimakan bounce cheers

Feberet koi..pisang mas & pisang berangan..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 10:00 am

ozzy wrote:
zulkbo wrote:
Deto_8 wrote:
Prof Dr Fatimah Arshad wrote:Tahukah anda, ada lebih 20 jenis pisang di dunia. Tetapi pisang nipah, nangka, abu, mas, tanduk raja, embun biasa didengari. Namun pisang talang, kapas, awak, susu, berangan, kari, embun, kelat keling, rastali, talang, khaki, kapas, lidi, lemak manis kurang biasa kita dengar, terutama bagi mereka yang tinggal di bandar.

"Ada pisang yang dimakan mentah dan ada juga tidak boleh dimakan mentah antaranya pisang tanduk, nangka, abu, lidi dan kapas," katanya ketika dihubungi, baru-baru ini.


koi tau pisang mas jer hu hu hu sedap dimakan bounce cheers

Feberet koi..pisang mas & pisang berangan..

pisang AWAK
sedap dibuat goreng pisang..
#orang pahang dengor
bengang jer.. ape ke hhei pisang
koi ni.. bounce

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  mepoh on Fri Nov 20, 2009 10:16 am

buah pisang ni bleh wat ubat akit bisul x??? Suspect

mepoh

Posts : 31
Points : 36
Join date : 09/11/2009

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 10:20 am

mepoh wrote:buah pisang ni bleh wat ubat akit bisul x??? Suspect

tak biasa dengor la pulok
koi yang dah idup 37 tahun nih Shocked Shocked

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  Qaisara on Mon Nov 30, 2009 10:38 am

favo koi pisang tanduk...kebetulan semalam koi beli pisang tanduk 2 batang rm5.00...balik rumah terus goreng...sodap...
raya haji hari tu plk koi beli kerepek pisang tanduk 2 kilo...rm20.00 je...

Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  Yassin on Mon Nov 30, 2009 10:41 am

Qaisara wrote:favo koi pisang tanduk...kebetulan semalam koi beli pisang tanduk 2 batang rm5.00...balik rumah terus goreng...sodap...
raya haji hari tu plk koi beli kerepek pisang tanduk 2 kilo...rm20.00 je...

banyok nyer aok beli sampai 2 batang heheheh Razz

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  Qaisara on Mon Nov 30, 2009 10:50 am

Yassin wrote:
Qaisara wrote:favo koi pisang tanduk...kebetulan semalam koi beli pisang tanduk 2 batang rm5.00...balik rumah terus goreng...sodap...
raya haji hari tu plk koi beli kerepek pisang tanduk 2 kilo...rm20.00 je...

banyok nyer aok beli sampai 2 batang heheheh Razz

petang semalam buat goreng sebatang...pg td pn goreng lg sebatang... dh habis...abah koi dn adik2 yg lain pn suka pisang tanduk goreng ni berbanding dgn pisang2 yg lain...

Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Khasiat Buah Pisang

Post  Sponsored content Today at 11:36 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum