Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Hikmah Suami&Isteri

View previous topic View next topic Go down

Hikmah Suami&Isteri

Post  strikerbuncit on Fri Nov 20, 2009 3:52 pm

A) RENUNGAN BUAT PARA SUAMI
*********************************

Wahai para suami,

> Apakah membebanimu wahai hamba Allah, untuk tersenyum di hadapan isterimu dikala anda masuk bertemu isteri tercinta,agar anda meraih pahala dari Allah?!!
> Apakah membebanimu untuk berwajah yang berseri-seri tatkala anda melihat anak dan isterimu?!!
> Apakah menyulitkanmu wahai hamba Allah, untuk merangkul isterimu, mencium pipinya serta bercumbu disaat anda menghampiri dirinya?!!
> Apakah memberatkanmu untuk mengangkat sesuap nasi dan meletakkannya di mulut isterimu, agar anda mendapat pahala?!!
> Apakah termasuk susuh, kalau anda masuk rumah sambil mengucapkan salam dengan lengkap agar anda meraih 30 kebaikan?!!
> Apa yang membebanimu, jika anda menuturkan untaian kata-kata yang baik yang disenangi kekasihmu, walaupun agak terpaksa,dan mengandung bohong yang dibolehkan?!! Tanyalah keadaan isterimu di saat anda masuk rumah!!
> Apakah memberatkanmu, jika anda menuturkan kepada isterimu di saat masuk rumah: "Duhai kekasihku, semenjak Kanda keluar dari sisimu, dari pagi sampai sekarang, serasa bagaikan setahun".
> Sesungguhnya, jika anda betul-betul mengharapkan pahala dari Allah walau anda letih dan lelah, anda mendekati sang isteri tercinta dan
menjimaknya, maka anda mendapatkan pahala dari Allah, karena Rasulullah bersabda: "Dan di air mani seseorang kalian ada sedekah".
> Apakah melelahkanmu wahai hamba Allah, jika anda berdoa dan berkata: "Ya Allah perbaikilah isteriku dan berkatilah daku pada dirinya".

> * Ucapan baik adalah sedekah.
> * Wajah yang berseri dan senyum yang manis di hadapan isteri adalah sedekah.
> * Mengucapkan salam mengandung beberapa kebaikan.
> * Berjabat tangan mengugurkan dosa-dosa.
> * Berhubungan badan mendapatkan pahala.

> (Di petik dari kitab : "Fiqhul Ta'aamul Baina Zawjain" karangan : Mushtofa 'Adawi)


B) KETAHUILAH WAHAI WANITA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Sekiranya anda menyediakan minuman untuk diminum oleh suamimu, maka pahalanya seperti berpuasa sunat selama setahun.
2. Sekiranya anda menyedia dan menyiapkan makanan untuk dimakan oleh suamimu, pahala haji dan umrah.
3. Perkhidmatan yang baik yang engkau berikan kepada suamimu, pahalanya tidak putus ganjaran dari Allah.
4. Sekiranya anda hamil, pahalanya shahid.
5. Sekiranya anda mandi junub kerana bersetubuh dengan suamimu, pahalanya seperti anda bersedekah 1,000 ekor kambing kepada fakir miskin.
6. Sekiranya anda memlihara anak dengan baik, ianya menjadi benteng daripada api neraka.
7. Sekiranya anda memandang suamimu dengan pandangan harmonis, pahalanya seperti anda berzikir kepada Allah.
8. Seandainya anda mati dalam keadaan suamimu redha kepadamu, maka syurgalah tempatmu.

> Petikan dari 'Mutiara perjalanan hidup'

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Hikmah Suami&Isteri

Post  Jeck Sparow on Fri Nov 20, 2009 4:11 pm

seandainya ku dapat digelar isteri yang solehah... itulah harapan seorang isteri

Sesungguh apa yang terbaik untuk suami akan cuba dilaksanakan oleh para isteri


Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Hikmah Suami&Isteri

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 5:14 pm

susah dah nak dapat
yang gitu ler ni SB
terimalah seadanya dalam hidup ni
Very Happy Very Happy cheers

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Hikmah Suami&Isteri

Post  acey on Fri Nov 20, 2009 5:19 pm

zulkbo wrote:susah dah nak dapat
yang gitu ler ni SB
terimalah seadanya dalam hidup ni
Very Happy Very Happy cheers

betul jugak awoknye pandangan tu. maklumla, org perempuan le ni dah pandai serba serbi, yg no satunya, pandai menjawab tu

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Hikmah Suami&Isteri

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 5:24 pm

acey wrote:
zulkbo wrote:susah dah nak dapat
yang gitu ler ni SB
terimalah seadanya dalam hidup ni
Very Happy Very Happy cheers

betul jugak awoknye pandangan tu. maklumla, org perempuan le ni dah pandai serba serbi, yg no satunya, pandai menjawab tu

menjawab koi pantang
lesinggg..sama dia..
hu hu hu Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Hikmah Suami&Isteri

Post  zulkbo on Sat Nov 21, 2009 1:14 am

Jeck Sparow wrote:seandainya ku dapat digelar isteri yang solehah... itulah harapan seorang isteri

Sesungguh apa yang terbaik untuk suami akan cuba dilaksanakan oleh para isteri


amin..
doa dari koi
harap suami mu
selalu merindui mu
sepertimana kamu
merinduinya.... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Hikmah Suami&Isteri

Post  labu sayong on Sun Nov 22, 2009 12:22 pm

Mengharapkan suami seperti saidina Ali tetapi diri bukan seperti Fatimah..

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Hikmah Suami&Isteri

Post  Yassin on Sun Nov 22, 2009 1:05 pm

Di dalam surah an-Nur ayat 26, Allah s.w.t. berfirman maksudnya: "Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki-lelaki yang keji, dan lelaki-lelaki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji. Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik....."

Kawan tolong petikkan aje.. Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Hikmah Suami&Isteri

Post  zulkbo on Sun Nov 22, 2009 1:19 pm

koi pun copy&paste jer..


Mengukuhkan rasa keharmonian, ketenteraman dan rasa kasih-sayang di dalam jiwa. Firman Allah (yang bermaksud); “Dan di antara tanda-tanda kekuasaan Allah ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan Dia menjadikan di antaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berfikir”. (Surah ar-Rum, ayat 21)

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Hikmah Suami&Isteri

Post  acey on Sun Nov 22, 2009 2:40 pm

zulkbo wrote:
acey wrote:
zulkbo wrote:susah dah nak dapat
yang gitu ler ni SB
terimalah seadanya dalam hidup ni
Very Happy Very Happy cheers

betul jugak awoknye pandangan tu. maklumla, org perempuan le ni dah pandai serba serbi, yg no satunya, pandai menjawab tu

menjawab koi pantang
lesinggg..sama dia..
hu hu hu Very Happy

ushh, tak baik main lesing2, deme kan perempuan. tapi kalu jawab lagi, barulah tambahkan sikit flying kick buat ingatan

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Hikmah Suami&Isteri

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum