Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Keramat Cinta LOMBOK

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  sam on Fri Dec 04, 2009 3:44 pm

sayed7 wrote:ade org mmg kuat bertanya...kalo tya soalan ***** ...serabut gak nk menjawabnya.. x saloh nk bertanya...kdg2 sendiri mau igt da...
baru mencabar
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  sakur@86 on Fri Dec 04, 2009 4:17 pm

acey wrote:
jasnoraizan wrote:
sakur@86 wrote:
zulkbo wrote:cinta itu buta
tapi bila dah salah pilih
tu merana lah..
yang susah nya
mak ayah la
macamana pun anak
sendiri..mesti carik balik

xdek mak ayah yang sanggup tengok anak dorang hidup dalam kesusahan..biarpun kesusahan tu dorang yang carik sendiri....tulah betapa AGUNGNYA kasih sayang dorang....

gitu lah bile dah menjadi seorang ayah dan ibu...

knape perlu berlaku benda yg tak elok baru anak ni nak sedor kasih sayang ibubapa, koi masih tertanya2 la

sebab 2 lah orang selalu kabor BERINGAT SEBELUM TERKENA...
avatar
sakur@86
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 673
Points : 708
Join date : 24/07/2009
Age : 30
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  acey on Fri Dec 04, 2009 4:20 pm

sakur@86 wrote:
acey wrote:
jasnoraizan wrote:
sakur@86 wrote:
zulkbo wrote:cinta itu buta
tapi bila dah salah pilih
tu merana lah..
yang susah nya
mak ayah la
macamana pun anak
sendiri..mesti carik balik

xdek mak ayah yang sanggup tengok anak dorang hidup dalam kesusahan..biarpun kesusahan tu dorang yang carik sendiri....tulah betapa AGUNGNYA kasih sayang dorang....

gitu lah bile dah menjadi seorang ayah dan ibu...

knape perlu berlaku benda yg tak elok baru anak ni nak sedor kasih sayang ibubapa, koi masih tertanya2 la

sebab 2 lah orang selalu kabor BERINGAT SEBELUM TERKENA...

bagus la gitu, yg penting koi ingatkan diri koi selalu

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  ozzy on Fri Dec 04, 2009 4:27 pm

[quote="acey"]

knape perlu berlaku benda yg tak elok baru anak ni nak sedor kasih sayang ibubapa, koi masih tertanya2 la

sebab 2 lah orang selalu kabor BERINGAT SEBELUM TERKENA...

bagus la gitu, yg penting koi ingatkan diri koi selalu

selalunya dah kena baru ingat..time sedap tak hengattttttt... Very Happy
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  acey on Fri Dec 04, 2009 4:35 pm

[quote="ozzy"]
acey wrote:

knape perlu berlaku benda yg tak elok baru anak ni nak sedor kasih sayang ibubapa, koi masih tertanya2 la

sebab 2 lah orang selalu kabor BERINGAT SEBELUM TERKENA...

bagus la gitu, yg penting koi ingatkan diri koi selalu

selalunya dah kena baru ingat..time sedap tak hengattttttt... Very Happy

time sedap mana boleh berhenti, bukan ada brek.....wahwahwah

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  ozzy on Fri Dec 04, 2009 4:39 pm

[quote="acey"]
ozzy wrote:
acey wrote:

knape perlu berlaku benda yg tak elok baru anak ni nak sedor kasih sayang ibubapa, koi masih tertanya2 la

sebab 2 lah orang selalu kabor BERINGAT SEBELUM TERKENA...

bagus la gitu, yg penting koi ingatkan diri koi selalu

selalunya dah kena baru ingat..time sedap tak hengattttttt... Very Happy

time sedap mana boleh berhenti, bukan ada brek.....wahwahwah

tu dah kira time hilang ingatan dah tu..hehe
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  strikerbuncit on Fri Dec 04, 2009 5:17 pm

kita adalah manusia..kdg2 TERbuat kesilapan..mgkn sgaja atau tak sngaja..mungkin bila sesorang lain melakukan kesilapan,itu bermakna ia akan menjadi pgjaran kpd org lain..spy mereka nampak apa&mengapa ia berlaku dan juga akibatnya..

saat ini kita masih dilaluan yg betul..mane tau Allah nk uji kemampuan&keimanan kita pula slpas ini..contohnya tetiba kita terjatuh cinta pd seorang wanita sdgkan kita dah bkawen&ada anak,saat tu kita hanya berasa kita saja betul,hakikatnya kita sudah tersasar..sbb itulah kita kena sntiasa beringat dan jgn terlalu angkuh menghina org lain yg dah buat kesilapan..krn satu hari,kita mungkin di pihak yg sama..

"kesilapan adalah untuk dperbaiki,bukan dicaci"



avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  acey on Fri Dec 04, 2009 5:49 pm

strikerbuncit wrote:kita adalah manusia..kdg2 TERbuat kesilapan..mgkn sgaja atau tak sngaja..mungkin bila sesorang lain melakukan kesilapan,itu bermakna ia akan menjadi pgjaran kpd org lain..spy mereka nampak apa&mengapa ia berlaku dan juga akibatnya..

saat ini kita masih dilaluan yg betul..mane tau Allah nk uji kemampuan&keimanan kita pula slpas ini..contohnya tetiba kita terjatuh cinta pd seorang wanita sdgkan kita dah bkawen&ada anak,saat tu kita hanya berasa kita saja betul,hakikatnya kita sudah tersasar..sbb itulah kita kena sntiasa beringat dan jgn terlalu angkuh menghina org lain yg dah buat kesilapan..krn satu hari,kita mungkin di pihak yg sama..

"kesilapan adalah untuk dperbaiki,bukan dicaci"




bagus la awok bagi pandangan, moga2 koi dapat buat panduan

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  zulkbo on Fri Dec 04, 2009 9:11 pm

ozzy wrote:
selalunya dah kena baru ingat..time sedap tak hengattttttt... Very Happy
jangan kata nama mak ayah
cer aok tanya nama sendiri
pun lupa time sedap tu
hu hu hu


Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  Yassin on Fri Dec 04, 2009 10:12 pm

zulkbo wrote:
ozzy wrote:
selalunya dah kena baru ingat..time sedap tak hengattttttt... Very Happy
jangan kata nama mak ayah
cer aok tanya nama sendiri
pun lupa time sedap tu
hu hu hu


Razz


Maru kala tanya bender tegoh sedak gitu...mekala nak kena patuk
di ular pun dan lagi rasanya hehehehe
Razz
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  zulkbo on Fri Dec 04, 2009 10:26 pm

Code:
"kesilapan adalah untuk dperbaiki,bukan dicaci"

slogan yang baik dan bernas
bravo..SB
Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  edi on Sat Dec 05, 2009 9:45 am

[quote="sakur@86"]
ozzy wrote:
edi wrote:
Jeck Sparow wrote:
Qaisara wrote:
tp dlm 999 minggu lepas tu ada disiarkan temubual antara pelakon bella tu dgn ayahnya...menurut bella dia dh mengandung beberapa minggu dn kini hidup bahagia sgt bersama suaminya di lombok...malahan menurut bella sendiri dia tk pasti bila dia kan pulang ke malaysia...
kena ilmu hitam ke? wallahualam...

Kalau bahagia ok la, yg lagi merempat mcm mne...Yg kwn tak paham, pnyer la ramai laki mesia ngape tak pilih... Mad

Pasal laki mesia x nak ngorat dia kot..hehe

bukan....CINTA itu BUTA....BUTA itu CINTA....hikhikhik...... Cool Cool lol! lol!

Cinta tak buta, yg buta sebenarnya hati... Razz
avatar
edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  sam on Sat Dec 05, 2009 12:16 pm

mane yg malas nak pikir... akan ckp, dah takdir, dah jodoh...
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  sam on Sat Dec 05, 2009 12:19 pm

strikerbuncit wrote:kita adalah manusia..kdg2 TERbuat kesilapan..mgkn sgaja atau tak sngaja..mungkin bila sesorang lain melakukan kesilapan,itu bermakna ia akan menjadi pgjaran kpd org lain..spy mereka nampak apa&mengapa ia berlaku dan juga akibatnya..

saat ini kita masih dilaluan yg betul..mane tau Allah nk uji kemampuan&keimanan kita pula slpas ini..contohnya tetiba kita terjatuh cinta pd seorang wanita sdgkan kita dah bkawen&ada anak,saat tu kita hanya berasa kita saja betul,hakikatnya kita sudah tersasar..sbb itulah kita kena sntiasa beringat dan jgn terlalu angkuh menghina org lain yg dah buat kesilapan..krn satu hari,kita mungkin di pihak yg sama..

"kesilapan adalah untuk dperbaiki,bukan dicaci"

kot yg gode tu mcm angelina jolie... harus luruh iman ye dok... Laughing
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  edi on Sat Dec 05, 2009 12:57 pm

zulkbo wrote:
Code:
"kesilapan adalah untuk dperbaiki,bukan dicaci"

slogan yang baik dan bernas
bravo..SB
Razz

Tp sekarang, baiki tetap baiki...Caci maki hamun pun kene gak dulu... Very Happy
avatar
edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  along on Wed Dec 09, 2009 2:37 pm

Pulang selepas 11 tahun - Tinggalkan keluarga lari ikut lelaki Lombok pulang ke negara asal


NORZULIYANI (dua dari kanan) bersama anak-anaknya, Intan
Anatasya (tiga dari kanan), Hendri Febian (kiri) dan Firman Anadi (kanan) dipeluk oleh ibu bapanya, Alias dan Norhayati Abas di Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR - Gara-gara lari bersama seorang lelaki Lombok dek panahan cinta 11 tahun lalu, akhirnya Norzuliyani Alias, 29, pulang ke pangkuan keluarga kerana tidak lagi dapat menahan perasaan kerinduan yang teramat sangat kepada ibu dan bapanya.

Wanita itu selamat kembali ke tanah air petang semalam, hasil usaha sama Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO Malaysia dengan kerjasama Wisma Putra dan Ahli Dewan Undangan Negeri Hulu Besut, Nawi Mohammad.

Norzuliyani yang berasal dari Felcra Keruak, Hulu Besut, Terengganu memberitahu, beliau tidak akan kembali ke Lombok lagi dan kepulangannya telah mendapat izin daripada suaminya.

"Sepanjang saya tinggal di sana, saya tidak mempunyai apa-apa masalah, tidak pernah dipukul dan hanya diminta tidak bekerja oleh suami kerana perlu menguruskan keluarga," katanya ketika ditemui pada sidang media di Pejabat Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO Malaysia di sini semalam.

Mengenang kembali detik lari ke Lombok pada September 1998, ceritanya, dia ketika itu berusia 17 tahun bersama suaminya menaiki bas ke Johor Bahru dan tinggal selama seminggu di bandar raya itu sebelum mengambil bot menuju ke Dumai, Sumatera.

Tambahnya, apabila sampai ke Dumai, dia bersama kekasihnya itu bermalam selama tujuh hari sebelum mengambil bas menuju ke Lombok.
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  lepat_ubi on Wed Dec 09, 2009 2:47 pm

kerana cinta...aku tersiksa...
kerna cinta merana...
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  ozzy on Wed Feb 10, 2010 9:30 am

Minggu lepas keluar berita pelakon bella tu pulak kena bawa lari ke Lombok..waduhh bisa bangat mamat lombok nih sihhhh..
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  ozzy on Thu Mar 04, 2010 4:29 pm

Lari ikut kekasih ke Lombok
04/03/2010
KUALA LIPIS: Gara-gara panahan cinta jejaka Lombok, seorang pembantu kedai makan berusia 30 tahun dari Kuala Medang di sini, tergamak meninggalkan keluarganya dan lari mengikut lelaki terbabit pulang ke negara berkenaan.
Rozita Mat Ali, disedari hilang oleh keluarganya pada 14 Februari lalu selepas tidak menjawab panggilan telefon serta khidmat pesanan ringkas (SMS).
Menurut bapanya, Mat Ali Mat Amin, 67, pada hari kejadian, anak keempat daripada lapan beradik itu yang bekerja di sebuah kedai makan di perkampungan Orang Asli di Pos Betau di sini, menghubungi ibunya, Jariah Ishak, 60, bagi meminta izin untuk bermalam di rumah seorang rakan di pusat bandar.
Mat Ali yang bekerja sebagai penyelia di sebuah ladang Felcra di sini, berkata kebimbangan mereka menjadi kenyataan apabila anaknya itu kemudian memaklumkan sudah meninggalkan negara ini.
“Sehari selepas kehilangannya, Rozita menelefon ibunya memberitahu dia kini berada dalam kapal menuju ke Lombok Timur mengikut seorang kenalan lelaki.
“Bagaimanapun, dia tidak memaklumkan siapa lelaki terbabit dan waktu dia bertolak keluar dari daerah ini,”katanya.

sumber - http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/LariikutkekasihkeLombok/Article
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  SailorMoon on Thu Mar 04, 2010 4:46 pm

Wahhhhh...
hebat tol org lombok ni yek... Smile
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  zulkbo on Thu Mar 04, 2010 7:41 pm

Cik Shinju wrote:Wahhhhh...
hebat tol org lombok ni yek... Smile

Evil or Very Mad "minyak senyoyong"..jaga sikit..
sekali terpalit yang dah berlaki pun
lari balik indon..

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  dikwan on Thu Mar 04, 2010 9:40 pm

zulkbo wrote:
Cik Shinju wrote:Wahhhhh...
hebat tol org lombok ni yek... Smile

Evil or Very Mad "minyak senyoyong"..jaga sikit..
sekali terpalit yang dah berlaki pun
lari balik indon..

ade ker minyak tu lagi???huhuhu
avatar
dikwan
Orang Kampung
Orang Kampung

Posts : 50
Points : 52
Join date : 13/12/2009
Age : 33
Location : wangsa maju

http://www.premiumcopier.com

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  SailorMoon on Fri Mar 05, 2010 12:20 am

zulkbo wrote:
Cik Shinju wrote:Wahhhhh...
hebat tol org lombok ni yek... Smile

Evil or Very Mad "minyak senyoyong"..jaga sikit..
sekali terpalit yang dah berlaki pun
lari balik indon..

bahaya tuh,
mintak dijauhkan la dr terkena... No
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  ozzy on Fri Mar 12, 2010 11:51 am

Masuk perangkap kasanova Lombok
Oleh Mohamad Hussin
mohamad@hmetro.com.my
12/03/2010
SUNGAI PETANI:
Dia layak digelar kasanova Lombok kerana sudah mempunyai isteri dan kekasih gelap di negaranya, tetapi masih tidak puas dengan menjadikan seorang pelajar perempuan berusia 17 tahun yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun ini sebagai mangsa terbarunya.
Kerana cinta, Nursyafawani Jaafar, pelajar Sekolah Menengah Dato Lela Pahlawan, Padang Serai, dekat sini, sanggup meninggalkan keluarganya selepas terpedaya pujuk rayu lelaki Lombok yang menjanjikan pelbagai kemewahan.
Nursyafawani seorang pelajar pintar, tetapi kerana desakan ‘teman lelakinya’, dia tewas dan terjerat dengan cinta Lombok.
Bapa pelajar itu, Jaafar Man, 44, berkata anak keduanya daripada enam beradik keluar rumah pada 14 November tahun lalu, kira-kira jam 9 pagi selepas memberitahu hendak keluar bersama rakan sekolahnya.
“Wani keluar rumah dengan membawa dua helai seluar jeans dan dua helai kemeja-T dalam beg sekolahnya. Dia kata hendak ke rumah kawan di Lunas. “Saya tak mengesyaki apa-apa kerana dia tidak pernah bercakap bohong...saya sungguh sedih kerana dia sanggup mengikut lelaki itu ke Lombok. “Beberapa hari selepas itu, lelaki terbabit menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) mengatakan dia akan bernikah dengan anak saya di Selatan Thailand,”
Lelaki terbabit yang dikenali sebagai Darik Jayadi, 35, bekerja sebagai mandor di sebuah ladang kelapa sawit di sini sejak dua tahun lalu.
“Anak-anak saya termasuk Wani sangat rapat dengan dia kerana rumah kami dengan Darik bersebelahan. Sebelum ini, Wani menetap bersama adik perempuan isteri saya di Kampung Sungai Sluang, Lunas dan bersekolah di Sekolah Menengah Lunas,” katanya.
Kamsiah berkata, pada minggu kedua selepas kehilangan anaknya itu, sekali lagi Darik menghantar SMS kepada suaminya menyatakan mereka sudah berada di Tanjung Pinang, Indonesia.
“Saya tidak sangka lelaki yang rajin bekerja dan bersikap baik hingga dipanggil ustaz oleh penduduk di situ rupa-rupanya mempunyai niat jahat,” katanya.

sumber - http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/MasukperangkapkasanovaLombok/Article
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  strikerbuncit on Fri Mar 12, 2010 12:01 pm

jgn dipercaya indon2 yg dtg mesia ni..byk yg berpura2 baik dan alim..tujuannya nak kawen dgn orang mesia,pastu dpt taraf pemastautin tetap..ataupun yg mcm lombok tu bawa lari anak dara org..satu kejayaan bg diorg ni kalo dpt anak dara org..setan betull..adat primitif betul..
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Keramat Cinta LOMBOK

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum