Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Sembang Kosong

Page 37 of 40 Previous  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Sembang Kosong

Post  RoyKay33 on Fri Jan 08, 2010 4:30 pm

3 gereja di bakar, polis tingkat kawalan ketat di seluruh negara
(metro, 8 january 2010)

KUALA LUMPUR: Polis memandang serius cubaan membakar tiga gereja dipercayai didalangi individu tertentu yang terlalu emosi dengan isu berhubung penggunaan kalimah Allah.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, berkata dalam kejadian pertama jam 12 tengah malam tadi, sebuah gereja di Taman Melawati terbakar selepas seorang lelaki menunggang motosikal mencampak sebuah topi keledar berisi minyak petrol menyebababkan kerusi dan buku di dalam rumah ibadat itu terbakar.

Kejadian kedua berlaku di Petaling Jaya jam 4 pagi apabila seorang lelaki dilihat membaling dipercayai `molotov coctail'. Bagaimanapun cubaan itu gagal apabila botol berkenaan tidak pecah.

Kejadian terbaru berlaku jam 8 pagi ini di sebuah gereja di Damansara yang menggunakan modus operandi sama, tetapi gagal.

Musa dalam sidang media di Bukit Aman pagi ini berkata, polis sejak jam 6 petang semalam sudah meningkat kawalan ketat sekitar gereja di seluruh negara bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku.

Beliau berkata, sebelum ini polis sudah menerima aduan daripada pihak gereja yang mendakwa menerima panggilan ugutan daripada individu tidak dikenali.


Selain itu katanya, polis juga akan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang berhimpun di seluruh negara sekiranya bertinda di luar jangkaan dan mengancam keselamatan negara.

“Polis tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas termasuk ISA,” katanya.
avatar
RoyKay33
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1191
Points : 1222
Join date : 28/04/2009
Location : Metropolitan SQ

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  Cik_N on Fri Jan 08, 2010 7:36 pm

emosi akan membawa implikasi.. jgn tunjukkan islam itu melampau dan extrem, sdgkan ajran islam jelas melarang sikap sedemikian ....
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  apens7 on Fri Jan 08, 2010 9:32 pm

Cik_N wrote:emosi akan membawa implikasi.. jgn tunjukkan islam itu melampau dan extrem, sdgkan ajran islam jelas melarang sikap sedemikian ....

ni semua ada agenda yg tersembunyi... tak berani nak cakap siapa yang buat...

tapi dunia luar mungkin memandang islam yg buat... wallahualam..
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  zulkbo on Fri Jan 08, 2010 10:19 pm

Cik_N wrote:emosi akan membawa implikasi.. jgn tunjukkan islam itu melampau dan extrem, sdgkan ajran islam jelas melarang sikap sedemikian ....

Pembakaran gereja, “ada udang disebalik batu”
Posted on Friday, January 08 @ 05:46:22 PST


Artikel Oleh Amin Iskandar

1) Pada ketika tulisan ini ditulis, empat gereja telah diganasi dengan pembakaran dan bom petrol di sekitar Kuala Lumpur.

2) Inilah pertama kali perkara seumpama ini berlaku di Malaysia dan ini bukan budaya rakyat Malaysia.

3) Keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan penganut agama Katolik untuk menggunakan perkataan “Allah” telah dieksploitasi oleh pihak tertentu untuk kepentingan politik.

4) (--------------------------sensor------------) golongan yang telah diapi-apikan oleh pihak tertentu semalam, sebelum berlakunya “terorism” terhadap gereja-gereja di Kuala Lumpur hari ini.

5) (-----------------------sensor--------------------------------------------------)

6) (-----------------------sensor--------------------------------------------------)

7) (-----------------------sensor--------------------------------------------------)

8] Oleh itu jelaslah isu pada hari ini adalah isu politik dan bukanlah isu agama. Jadi janganlah kita tertipu lagi dengan skrip cerita yang sama dan digunakan pada tahun 1960an dulu. Bodohlah jika kita termasuk kedalam lubang biawak sebanyak dua kali.

9) Perbuatan “terorism” terhadap gereja adalah perbuatan yang dikutuk oleh Islam dan tidak seharusnya dilakukan oleh manusia yang bertamadun. Daripada “trend” kejadian, dilihat seperti ada “tangan” pihak yang terlatih dalam melakukan “teror” ini.

10) “Laknatullah Ilaika” diucapkan kepada perancang-perancang, perlaku-perlaku dan mereka-mereka yang menyokong keganasan terhadap gereja di Kuala Lumpur.

Akhir kata, jangan biarkan diri anda menjadi “alat” untuk meneruskan niat jahat pihak-pihak tertentu. Gunakanlah otak yang ada di kepala kerana itulah yang membezakan diri kita dengan haiwan.
sumber:
http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=1657&mode=&order=0&thold=0

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  zulkbo on Fri Jan 08, 2010 11:45 pm

salam cik_N
aok mmg gu koi memalam ni
he he...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  Cik_N on Fri Jan 08, 2010 11:55 pm

salam zulkbo... yeke.. ada jodoh la ni ye.. huhuuhu


]i]p/s: x dpt bygkan kalau masjid kat negara kita lak kena bom... isk...[/i]
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  zulkbo on Sat Jan 09, 2010 12:01 am

Cik_N wrote:salam zulkbo... yeke.. ada jodoh la ni ye.. huhuuhu


]i]p/s: x dpt bygkan kalau masjid kat negara kita lak kena bom... isk...[/i]

koi mmg tunggu aok pun
he he..beh Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  zulkbo on Sat Jan 09, 2010 12:10 am

In total there are 8 users online :: 2 Registered, 0 Hidden and 6 Guests :: 1 Bot
Most users ever online was 59 on Thu Dec 17, 2009 12:27 pm

Registered Users: Cik_N, zulkbo

bukti koi 'dating" ngan Cik_N yang lain jangan
maree..he he Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  Cik_N on Sat Jan 09, 2010 12:35 am

amboiii aokk ni..??? Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  noyie on Sat Jan 09, 2010 1:57 am

Koi nyokong jer...
tapi jangan lupa sok sok panggil koi jadi pengapit yeeeee...
Hidup Zulkbo....
king

noyie

Posts : 29
Points : 40
Join date : 16/11/2009
Age : 45
Location : Jengka

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  koy101 on Sat Jan 09, 2010 6:05 am

hahaha.... selamat doh aku.... hehehehe....
aku pun nyokong gak..... Very Happy Very Happy Very Happy
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  zulkbo on Sat Jan 09, 2010 10:25 am

Cik_N wrote:salam zulkbo... yeke.. ada jodoh la ni ye.. huhuuhu


]i]p/s: x dpt bygkan kalau masjid kat negara kita lak kena bom... isk...[/i]

to Noyie dan Koy101
aok me nampok tak ayat tu
maksudnya tak suka..
dont worried korang ada
chance lagi he he



***cik_N jangan maree gurau je pepagi
baru hidup selalu muda..hu hu behh....
cheers sunny

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  Yassin on Sat Jan 09, 2010 10:46 am

zulkbo wrote:
In total there are 8 users online :: 2 Registered, 0 Hidden and 6 Guests :: 1 Bot
Most users ever online was 59 on Thu Dec 17, 2009 12:27 pm

Registered Users: Cik_N, zulkbo

bukti koi 'dating" ngan Cik_N yang lain jangan
maree..he he Razz

aok berdating berdua semlm kawan nampok keknya kawan malas kaco heheheh Razz
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  zulkbo on Sat Jan 09, 2010 10:49 am

Yassin wrote:
koy101 wrote:

Lama mat dah citer nih....
Keturunan Sultan Pahang skrg bukan dari keturunan raja melaka,... dan semestinyer bukan dari keturunan bendahara melaka.
Pemerintah Pahang Lama tidak menggunakan gelaran Sultan atau Raja, sebaliknya menggunakan gelaran bendahara sahaja. Gelaran ini kemudiannya ditukar kepada Sultan selepas kedatangan Islam. Sayugia diingatkan, nama lain bg Pahang ialah Inderapura, ( faham-faham jer la maksud nama nih ). Secara susur galur, Bendahara Pahang adalah dari keturunan Wan.
Citer pasai keturunan Raja Melaka ni berlaku pasai Tun Besar yg diantor ke pahang pasai menjatuhkan destar Tun Perak, tp Tun Besar xpernah diangkat jadi Raja Pahang.
Dan Pahang gak satu-satunyer negeri yg pernah mempunyai dua org raja yg memerintah serentak.
Nanti aku cuba dapatkan buku sejarah Pahang nih... mekala ada lagi dlm koleksi aku. Utk sementara, cer cek buku Sejarah Melayu karangan Tun Sri Lanang.

Satu-satunyer susur galur yg tertinggal dari Raja Melaka ialah Pemerintah Perak. Tu pun bukan keturunan secara terus. Yg lain, lama mat dah abisnyer... baik kat Johor - Riau atau kat Aceh.
p/s: setakat pemahaman aku la.... Maaf gak kalu aku tersilap.

Kawan minat juga mekala cerita ini dapat disambungkan lagi.... Very Happy


sebab tu koi mau Koy101
buka satu thread..
bagus menda ni
buat pengetahuan generasi
muda yang mendatang..

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  sam on Sat Jan 09, 2010 1:40 pm

lame tak balik pahang.. kene practise nyanyi balik lagu negeri ni...
ehem ehem... testing testing...

Ya Allah Yang Maha Kuasa lanjutkan usia ke bawah...duli yang maha mulia...
Darul Makmur, amalan bahagia sentiasa....
Ya Allah selamatkan... kebawah duli Raja kami..

bagus lagu negeri Pahang ni... ada Asma Ul Husna lagi..
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  Mrcipizs on Sat Jan 09, 2010 1:42 pm

samdol wrote:lame tak balik pahang.. kene practise nyanyi balik lagu negeri ni...
ehem ehem... testing testing...

Ya Allah Yang Maha Kuasa lanjutkan usia ke bawah...duli yang maha mulia...
Darul Makmur, amalan bahagia sentiasa....
Ya Allah selamatkan... kebawah duli Raja kami..

bagus lagu negeri Pahang ni... ada Asma Ul Husna lagi..

moh ngeteh oldtown ptg nie.. ekekekeke...
avatar
Mrcipizs
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1106
Points : 1131
Join date : 15/04/2009
Age : 35
Location : Angkasa?

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  apens7 on Sat Jan 09, 2010 3:31 pm

Mrcipizs wrote:
samdol wrote:lame tak balik pahang.. kene practise nyanyi balik lagu negeri ni...
ehem ehem... testing testing...

Ya Allah Yang Maha Kuasa lanjutkan usia ke bawah...duli yang maha mulia...
Darul Makmur, amalan bahagia sentiasa....
Ya Allah selamatkan... kebawah duli Raja kami..

bagus lagu negeri Pahang ni... ada Asma Ul Husna lagi..

moh ngeteh oldtown ptg nie.. ekekekeke...

Dirgahayu, Darul Makmur, amalan bahagia (yg ni aman dan bahagia kut) sentiasa....
Ya Allah selamatkan... kebawah duli Raja kami..

* aok lupe satu word dol.. hehehe..
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  sam on Sat Jan 09, 2010 3:39 pm

hehehe betul la tu apens.. malunye koi..agaknye india ngan cina pahang lagi hafal drp koi lirik ni
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  cikacung on Sat Jan 09, 2010 6:13 pm

samdol wrote:hehehe betul la tu apens.. malunye koi..agaknye india ngan cina pahang lagi hafal drp koi lirik ni


Nampaknya aok gagal Jangan Lupa Lirik.......
patutnya aok guna talian hayat td......

cikacung
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 171
Points : 173
Join date : 27/09/2009
Age : 45
Location : j3/KHTP,Kulim

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  sam on Sat Jan 09, 2010 7:06 pm

koi belom kunci lagii weh
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  apens7 on Sat Jan 09, 2010 7:08 pm

bosan la petang2 gini... adoiii!!!! Mad
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  Deto_8 on Sat Jan 09, 2010 9:53 pm

kawan jenuh nunggu saperlah antara kita ni yang nak menjemput kenduri kawen dia....kiranya majlis kawen forumer yang pertama sejak penubuhan PCC

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  zulkbo on Sat Jan 09, 2010 9:56 pm

Deto_8 wrote:kawan jenuh nunggu saperlah antara kita ni yang nak menjemput kenduri kawen dia....kiranya majlis kawen forumer yang pertama sejak penubuhan PCC

tu lah koi nunggu gak
sapa la dia gamok
hamba Allah ni... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  Deto_8 on Sat Jan 09, 2010 9:58 pm

zulkbo wrote:
Deto_8 wrote:kawan jenuh nunggu saperlah antara kita ni yang nak menjemput kenduri kawen dia....kiranya majlis kawen forumer yang pertama sejak penubuhan PCC

tu lah koi nunggu gak
sapa la dia gamok
hamba Allah ni... Very Happy

dengar citer 21hb ada sorang tapi beloh pompuan...belah lakinya kat Melaka...

ser lagi raya cina...tak sabor pulak nak pegi cheers

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  zulkbo on Sat Jan 09, 2010 10:00 pm

Deto_8 wrote:
dengar citer 21hb ada sorang tapi beloh pompuan...belah lakinya kat Melaka...

ser lagi raya cina...tak sabor pulak nak pegi cheers [/color]

yang raya cina tu koi ok je
sebab cuti seminggu..
kalau ada menjemput insyaallah..
sampai koi..
Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sembang Kosong

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 37 of 40 Previous  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum