Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

FORMULA 1 (F1)

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  J.Milan22 on Thu Jul 30, 2009 11:38 am

bmw tarik dir..adooi xsyokla..
kwn la minat team ni...
welkamm la kat semekelllll...
tgokk die tip-top lagi x..
avatar
J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

F1: Schumacher kembali beraksi

Post  along on Fri Jul 31, 2009 10:56 am

ROME: Juara dunia tujuh kali, Michael Schumacher akan kembali ke saingan Formula Satu untuk baki musim ini.

Legenda sukan permotoran Jerman itu, yang bersara pada 2006, akan menggantikan Felipe Massa yang cedera akibat kemalangan, di Grand Prix Eropah di Valencia pada 23 Ogos ini, dan berkemungkinan untuk baki saingaan F1 musim ini.

"Pasukan Ferrari-Marlboro bercadang memberikan Michael Schumacher kereta yang dipandu Felipe Massa sehingga pemandu Brazil itu kembali," umum Ferrari kenyataan yang disiarkan pada laman webnya.

"Michael Schumacher berkata dia bersedia dan dalam tempoh beberapa hari ini akan menjalani program persiapan khusus di mana dia berkemungkinan beraksi di Grand Prix Eropah," tambah kenyataan itu.

Schumacher, 40, pula berkata: "Saya seorang yang sukakan cabaran dan ini adalah cabaran yang hebat.

"Perkara paling penting adalah untuk Massa kembali sihat," katanya sambil menambah dia hanya mahu "membantu syarikat itu di saat mereka memerlukannya."

Schumacher, yang kali terakhir melakukan pandu uji untuk Ferrari pada April tahun lalu, bagaimanapun, lega dengan perkembangan terbaru mengenai Massa.

"Semua laporan mengenai Massa kini adalah positif. Saya berharap dia akan segera sembuh. Saya sudah menemui (ketua pasukan Ferrari) Stefano Domenicali serta (Presiden Ferrari) Luca di Montezemolo dan kami memutuskan bahawa saya perlu bersedia untuk mengambil tempat Felipe.

"Memang bab F1 bagi saya sudah berakhir sepenuhnya tapi pada masa sama, atas sebab kesetiaan kepada pasukan, saya tidak boleh mengetepikan terus situasi yang di luar jangkaan ini."

Berita penampilan semulanya pada sukan yang melonjakkan namanya itu hadir 24 jam selepas kemungkinan itu dibangkit oleh jurucakapnya, Sabine Kehm.

"Semua perkara akan dikaji Ferrari. Jika mereka mendapatkan Michael, pasti dia akan memikirkannya," kata Kehm kepada BBC Sport. � AFP
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Schumacher batalkan hasrat kembali ke F1

Post  along on Wed Aug 12, 2009 10:21 am

BERLIN - Juara dunia tujuh kali, Michael Schumacher terpaksa melupakan hasrat untuk kembali beraksi dalam kancah perlumbaan Formula Satu (F1) akibat kecederaan lama di leher.

Pelumba dari Jerman itu sepatutnya menjadikan perlumbaan di Valencia pada 23 Ogos ini sebagai medan kemunculan semulanya bagi menggantikan Felipe Massa yang mengalami kecederaan kepala yang serius kerana terbabit dalam kemalangan pada sesi kelayakan GP Hungary, 25 Julai lalu.

Namun kecederaan lama akibat terbabit dalam kemalangan motosikal Februari lalu, menghalang Schumacher kembali beraksi kerana hasil ujian perubatan, dia dikatakan belum pulih sepenuhnya.

"Semalam saya terpaksa memaklumkan kepada Presiden Ferrari, Luca di Montezemolo dan ketua pasukan, Stefano Domenicali mengenai hasil ujian tersebut.

"Saya telah berusaha bersungguh- sungguh untuk semua ini menjadi kenyataan. Malang sekali ia tidak berhasil," kata pelumba berusia 40 tahun itu dalam laman webnya.

Schumacher mengakui masih merasai kesakitan di leher sejak melakukan ujian persendirian di Mugello baru-baru ini.

Berikutan penarikan diri Schumacher itu, tempat untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan Massa itu akan diberikan kepada pelumba Itali, Luca Badoer.

Badoer, 38, merupakan pemandu uji Ferrari sejak 1998 lagi.

Dia memang disebut-sebut menggantikan Massa oleh media Itali sebelum ini.

"Memang Luca akan diberi peluang (menggantikan Massa) ini setelah dia bekerja keras sebagai pemandu uji," kata Montezemolo.

Karier Badoer bermula dengan berlumba dalam Formula 3 pada 1990 dan hanya memerlukan dua tahun selepas itu untuk muncul juara kategori tersebut.

Hanya pada 1993, barulah dia berlumba dalam F1, mewakili pasukan Scuderia Italia sebelum menyertai Ferrari lima tahun kemudian. - Agensi
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  J.Milan22 on Wed Aug 12, 2009 2:05 pm

baru semangat nak tgok schumi race...
doh x jadi plokk...
avatar
J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  faisalmik on Tue Sep 15, 2009 10:59 am

fissicella ganti massa....team faberet aku kalah lagi....mclaren.....bleh exsiden plak last lap....hehe...
avatar
faisalmik
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 698
Points : 744
Join date : 15/04/2009
Age : 42
Location : Wangsa Maju/Teluk Baharu

http://www.tokgajah.com

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  termizi2010 on Fri Apr 16, 2010 5:06 pm

Formula1 2010 dah mula.....
Ferrari leading....Red Bull mula Mengejar...team yg paling konsisten la katakan...
harap2 pasukan baru cuba rapatkan jurang ngan pasukan yg sedia ada..

Pasukan Formula1 2010

McLaren Mercedes
1 Jenson Button (GB)
2 Lewis Hamilton (GB)

Mercedes Benz GP Limited
3 Michael Schumacher (D)
4 Nico Rosberg (D)

Red Bull Racing Renault
5 Sebastian Vettel (D)
6 Mark Webber (AUS)

Ferrari
7 Felipe Massa (BR)
8 Fernando Alonso (E)

Williams Cosworth
9 Rubens Barrichello (BR)
10 Nico Hulkenberg (D)

Renault
11 Robert Kubica (PL)
12 Vitaly Petrov (RUS)

Force India Mercedes
14 Adrian Sutil (D)
15 Vitantonio Liuzzi (I)

STR Ferrari
16 Sebastien Buemi (CH)
17 Jaime Alguersuari (E)

Lotus Cosworth
18 Jarno Trulli (I)
19 Heikki Kovalainen (FIN)

HRT Cosworth
20 TBA
21 Bruno Senna (BR)

BMW Sauber Ferrari
22 Pedro de la Rosa (E)
23 Kamui Kobayashi (J)

Virgin Cosworth
24 Timo Glock (D)
25 Lucas di Grassi (BR)
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  termizi2010 on Wed Apr 21, 2010 10:23 am

perlumbaan di shanghai dimenangi oleh jenson button, no 2 lewis hamilton...
1-2 dr Mclaren Mercedes...no 3 Nico Rosberg dr Mercedes GP....
---------------
hebat jentera mercedes kt GP China ni...
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  termizi2010 on Wed Apr 28, 2010 10:56 am

Formula1 meninggalkan Asia menuju ke Eropah plak....nk tgk live kene tgk kt Astro....
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  termizi2010 on Thu May 06, 2010 1:11 pm

termizi2010 wrote:Formula1 meninggalkan Asia menuju ke Eropah plak....nk tgk live kene tgk kt Astro....
hujung minggu ni ade F1...berlangsung di Catalunya, Barcelona Spain....jgn x tgk....
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  Deto_8 on Thu May 06, 2010 1:16 pm

termizi2010 wrote:
termizi2010 wrote:Formula1 meninggalkan Asia menuju ke Eropah plak....nk tgk live kene tgk kt Astro....
hujung minggu ni ade F1...berlangsung di Catalunya, Barcelona Spain....jgn x tgk....

mesti tengok...tengok keadaan Laughing

kalau berlumba waktu pagi malaysia memang tak tengoklah
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  termizi2010 on Thu May 06, 2010 1:20 pm

Deto_8 wrote:
termizi2010 wrote:
termizi2010 wrote:Formula1 meninggalkan Asia menuju ke Eropah plak....nk tgk live kene tgk kt Astro....
hujung minggu ni ade F1...berlangsung di Catalunya, Barcelona Spain....jgn x tgk....

mesti tengok...tengok keadaan Laughing

kalau berlumba waktu pagi malaysia memang tak tengoklah

sesi kelayakan pukul 7.00 mlm waktu malaysia...
perlumbaan pukul 8.00 mlm waktu malaysia..
live tgk kt astro seperti waktu diatas....
delay kalo tgk ntv7..rasa2 kul 11 mlm..kalo ade...
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  termizi2010 on Tue May 18, 2010 1:48 pm

Webber menang lagi...sebelum ni menang GP Spain....baru ni menang GP Monaco...
tp pasukan Lotus gagal menamatkan saingan...
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  bogon on Thu May 20, 2010 2:10 pm

RBR mng lg...
tiada harapan bg ferrari taun ni,,,,
kecuali letak NOS dalam 2 3 tong...

bogon

Posts : 14
Points : 14
Join date : 17/05/2010
Location : bangi, kajang kdg2 raub

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  termizi2010 on Mon May 24, 2010 2:09 pm

dgr cite thn depan lotus nk pakai enjin renault...sbb enjin costworth lembab..betul ke
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  MD on Mon May 24, 2010 2:16 pm

termizi2010 wrote:dgr cite thn depan lotus nk pakai enjin renault...sbb enjin costworth lembab..betul ke

kalau ada ura ura tu mungkin dalam perancangan la...Lotus pun nak bersaing dalam F1 ni..

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  termizi2010 on Mon May 24, 2010 2:23 pm

MD wrote:
termizi2010 wrote:dgr cite thn depan lotus nk pakai enjin renault...sbb enjin costworth lembab..betul ke

kalau ada ura ura tu mungkin dalam perancangan la...Lotus pun nak bersaing dalam F1 ni..
tu la pasal sbb enjin yg skrg ni x bagus sgt...susah nk kejar team lain yg pakai enjin renault, ferrari, mercedes...
enjin renault tu bagus jugak sbb team cm redbull pakai smpai diorg bleh lead....
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  deskcom on Wed Jul 28, 2010 7:19 pm

Kalau Toro Rosso guna engine Renault RS27 V8 macam sedara dia si Red Bull Racing
sure F1 lagi mantop n kompetitif

avatar
deskcom

Posts : 21
Points : 22
Join date : 28/07/2010

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  termizi2010 on Mon Oct 18, 2010 12:54 am

termizi2010 wrote:
MD wrote:
termizi2010 wrote:dgr cite thn depan lotus nk pakai enjin renault...sbb enjin costworth lembab..betul ke

kalau ada ura ura tu mungkin dalam perancangan la...Lotus pun nak bersaing dalam F1 ni..
tu la pasal sbb enjin yg skrg ni x bagus sgt...susah nk kejar team lain yg pakai enjin renault, ferrari, mercedes...
enjin renault tu bagus jugak sbb team cm redbull pakai smpai diorg bleh lead....
confirm tahun depan lotus team guna enjin renault n teknology redbull...kalo salah betul kan....
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: FORMULA 1 (F1)

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum