Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

View previous topic View next topic Go down

Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  along on Thu Dec 17, 2009 1:08 pm

KUALA LUMPUR: Kajian Kemungkinan Laluan Rel Pantai Timur sedang dilaksanakan oleh Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER) bagi meningkatkan sistem pengangkutan keretapi di kawasan berkenaan.

Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Rahim Bakri, berkata kajian itu meliputi kajian sambungan rel antara Lembah Klang-Mentakab-Kuantan-Kuala Terengganu-Kota Baharu.

"Hasil kajian ini kelak akan membolehkan kerajaan menentukan larasan landasan serta bentuk perkhidmatan keretapi yang akan dilaksanakan di Pantai Timur nanti," katanya ketika menjawab soalan Senator Fatimah Hamat di Dewan Negara di sini hari ini.

Fatimah ingin tahu sama ada kerajaan bercadang membuat kajian kemungkinan untuk mengadakan perkhidmatan keretapi ke Terengganu dan menyambungkan ke rangkaian perkhidmatan keretapi sedia ada di Pahang dan Kelantan.

Abdul Rahim berkata kerajaan sememangnya bercadang meningkatkan sistem pengangkutan keretapi di pantai timur Semenanjung.
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  zila on Thu Dec 17, 2009 1:13 pm

mungking jehhhh...belum lagik...

zila

Posts : 35
Points : 35
Join date : 07/12/2009

Back to top Go down

Re: Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  along on Thu Dec 17, 2009 1:16 pm

zila wrote:mungking jehhhh...belum lagik...

arap2 jadi la...
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  koy101 on Thu Dec 17, 2009 11:56 pm

jap.... jap....
rel ketapi dr lembah kelang trus ke mentakab???
xlalu gemas dah???

cam menarik.... keknyer.....
aku rase jgn harap nak jadi ler......
pikir sendiri ler... larat ker ketapi tuh nak daki bukit genting tuh......
mekala nak pakai terowong.... mmg masuk rekod dunia lagi la m'sia nih....
terowong darat terpanjang di asia....
janji besor dan molek kan jalan lama udah ler.... dan jgn letak tol.....
hehehe.... lagi pekdah.... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  Cik_N on Fri Dec 18, 2009 9:00 pm

erm.. sokmola gitu..bg cadangan je pastu senyap2 terus x jadi.. camanalah pantai timur ni nak maju...
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  zulkbo on Sat Dec 19, 2009 1:02 am

Biasa doh gini selalu time nak pilihanraya adalah upacara pecah tanah
time nak start tak tahu bila lagi..he he Cool contoh terbaru;



Code:
KUALA LUMPUR, 15 Dis: Timbalan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT), Hou Kok Chung gagal menjawab soalan mengenai projek pembinaan beberapa kampus Institusi Pengajian Tinggi (IPT) meskipun majlis pecah tanah telah dilaksanakan.

Nasharudin Mat Isa (PAS-Bachok) sewaktu mengemukakan soalan tambahan dalam sesi soal jawab lisan di Dewan Rakyat pagi tadi, meminta Kementerian memberi penjelasan mengenai pembinaan kampus utama Universiti Malaysia Kelantan (UMK) di Bachock yang masih belum dilaksanakan.

Menurut Nasharudin, majlis pecah tanah sudah beberapa kali diadakan terutamanya apabila tiba musim pilihanraya namun sehingga sekarang, projek berkenaan gagal dilaksanakan meskipun dimaklumkan tiada masalah berkenaan tapak yang dililih itu.

Nasharudin berkata, akibat kegagalan Kementerian meneruskan projek berkenaan, UMK terpaksa menumpang di kawasan lain sebagai kampus sementara.

"Saya minta Pihak Kementerian memberikan penjelasan berhubung perkara ini kerana pelajar-peajar UMK terpaksa menumpang di kawasan lain yang ternyata tidak kondusif untuk pembelajaran mereka," katanya.

Nasharudin menimbulkan pertanyaan itu berikutan soalan Mohd Nor Othman (BN) yang meminta Menteri Pengajian Tinggi menyatakan langkah-langkah yang telah diambil bagi pembinaan politeknik Hulu Terengganu di Kampung Kuala Jeneris yang telah disempurnakan majlis pecah tanah oleh Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, pada 3 Februari 2008.

Namun, Hou Kok Chung (BN-Kluang) tidak dapat menjawab soalan Nasharudin sebaliknya meminta untuk menjawabnya secara bertulis atas alasan soalan berkenaan luar daripada soalan asal.

 

"Oleh kerana soalan ini di luar daripada soalan asal, saya pohon notis (jawapan bertulis)," katanya.

Berikutan jawapan itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR- Permatang Pauh) bangun menegaskan soalan Nasharudin.

"Apa yang luar soalan asal?Soalan itu berkaitan dengan politeknik politik di Hulu Terengganu. Jadi Bachok bertanya soalan yang hampir sama.Sudah beberapa kali pecah tanah, tapi projek tidak berjalan.

"Pecah tanah 2008,tender 2011.Ini KPI apa?Saya nak tegaskan soalan Bachock ini mengenai politeknik politik Hulu Terengganu," tegasnya yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen.

Bagaimanapun, Kok Chung menjawab bahawa projek berkenaan tidak dapat diteruskan kerana masalah sruktur tanah yang berbukit.

Jawapan Kok Chung itu menyebabkan Anwar sekali lag bangun membidas.

"Maknanya masa pecah tanah tak tahu ada bukit di situ?Perdana Menteri pada masa itu pergi, Kementerian Pengajian Tinggi pergi tengok, tak ada bukit di situ?Sekarang baru ada bukit?" Soal Anwar disambut hilaian ketawa beerapa wakil dari Pakatan Rakyat yang lain.

Soalan Anwar itu tidak dapat dijawab oleh Kok Chung sebaliknya beliau hanya tersenyum dan terus duduk.

Dalam jawapan kepada soalan Mohd Nor, beliau memberitahu,projek berkenaan masih akan diteruskan dalam Rancangan Malaysia Ke-10 setelah Kementerian menghadapi pelbagai isu untuk melaksanakannya semenjak diumumkan pada awal Februari 2008.

Projek berkenaan ujarnya menghadapi beberapa isu seperti kos projek yang telah melambung tinggi daripada RM144 juta kepada RM359 juta akibat kesan daripada krisis ekonomi sepanjang tahun 2008 dan juga struktur tanah yang berbukit.

Isu tapak tanah juga masih perlu diatasi kerana proses pengambilan tanah belum dapat diselesaikan.
sumber:HARAKAH

***sesekali citer politik boleh kut..hu hu hu Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  koy101 on Thu Jan 14, 2010 12:50 am

zulkbo wrote:Biasa doh gini selalu time nak pilihanraya adalah upacara pecah tanah
time nak start tak tahu bila lagi..he he Cool contoh terbaru;



Code:
KUALA LUMPUR, 15 Dis: Timbalan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT), Hou Kok Chung gagal menjawab soalan mengenai projek pembinaan beberapa kampus Institusi Pengajian Tinggi (IPT) meskipun majlis pecah tanah telah dilaksanakan.

Nasharudin Mat Isa (PAS-Bachok) sewaktu mengemukakan soalan tambahan dalam sesi soal jawab lisan di Dewan Rakyat pagi tadi, meminta Kementerian memberi penjelasan mengenai pembinaan kampus utama Universiti Malaysia Kelantan (UMK) di Bachock yang masih belum dilaksanakan.

Menurut Nasharudin, majlis pecah tanah sudah beberapa kali diadakan terutamanya apabila tiba musim pilihanraya namun sehingga sekarang, projek berkenaan gagal dilaksanakan meskipun dimaklumkan tiada masalah berkenaan tapak yang dililih itu.

Nasharudin berkata, akibat kegagalan Kementerian meneruskan projek berkenaan, UMK terpaksa menumpang di kawasan lain sebagai kampus sementara.

"Saya minta Pihak Kementerian memberikan penjelasan berhubung perkara ini kerana pelajar-peajar UMK terpaksa menumpang di kawasan lain yang ternyata tidak kondusif untuk pembelajaran mereka," katanya.

Nasharudin menimbulkan pertanyaan itu berikutan soalan Mohd Nor Othman (BN) yang meminta Menteri Pengajian Tinggi menyatakan langkah-langkah yang telah diambil bagi pembinaan politeknik Hulu Terengganu di Kampung Kuala Jeneris yang telah disempurnakan majlis pecah tanah oleh Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, pada 3 Februari 2008.

Namun, Hou Kok Chung (BN-Kluang) tidak dapat menjawab soalan Nasharudin sebaliknya meminta untuk menjawabnya secara bertulis atas alasan soalan berkenaan luar daripada soalan asal.

 

"Oleh kerana soalan ini di luar daripada soalan asal, saya pohon notis (jawapan bertulis)," katanya.

Berikutan jawapan itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR- Permatang Pauh) bangun menegaskan soalan Nasharudin.

"Apa yang luar soalan asal?Soalan itu berkaitan dengan politeknik politik di Hulu Terengganu. Jadi Bachok bertanya soalan yang hampir sama.Sudah beberapa kali pecah tanah, tapi projek tidak berjalan.

"Pecah tanah 2008,tender 2011.Ini KPI apa?Saya nak tegaskan soalan Bachock ini mengenai politeknik politik Hulu Terengganu," tegasnya yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen.

Bagaimanapun, Kok Chung menjawab bahawa projek berkenaan tidak dapat diteruskan kerana masalah sruktur tanah yang berbukit.

Jawapan Kok Chung itu menyebabkan Anwar sekali lag bangun membidas.

"Maknanya masa pecah tanah tak tahu ada bukit di situ?Perdana Menteri pada masa itu pergi, Kementerian Pengajian Tinggi pergi tengok, tak ada bukit di situ?Sekarang baru ada bukit?" Soal Anwar disambut hilaian ketawa beerapa wakil dari Pakatan Rakyat yang lain.

Soalan Anwar itu tidak dapat dijawab oleh Kok Chung sebaliknya beliau hanya tersenyum dan terus duduk.

Dalam jawapan kepada soalan Mohd Nor, beliau memberitahu,projek berkenaan masih akan diteruskan dalam Rancangan Malaysia Ke-10 setelah Kementerian menghadapi pelbagai isu untuk melaksanakannya semenjak diumumkan pada awal Februari 2008.

Projek berkenaan ujarnya menghadapi beberapa isu seperti kos projek yang telah melambung tinggi daripada RM144 juta kepada RM359 juta akibat kesan daripada krisis ekonomi sepanjang tahun 2008 dan juga struktur tanah yang berbukit.

Isu tapak tanah juga masih perlu diatasi kerana proses pengambilan tanah belum dapat diselesaikan.
sumber:HARAKAH

***sesekali citer politik boleh kut..hu hu hu Very Happy

ntahnyer...
dulu sibuk kata nak wat kampus caw UIA kat charuk puting nuh.....
nih dah senyap jer trus.....
kolej komuniti temerloh hok cadang kat sanggang pun ntah jadi ker idak...
rasa cam xjadi jer..... Embarassed Embarassed Embarassed
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  iyul8386 on Thu Jan 14, 2010 8:11 am

koy101 wrote:
zulkbo wrote:Biasa doh gini selalu time nak pilihanraya adalah upacara pecah tanah
time nak start tak tahu bila lagi..he he Cool contoh terbaru;



Code:
KUALA LUMPUR, 15 Dis: Timbalan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT), Hou Kok Chung gagal menjawab soalan mengenai projek pembinaan beberapa kampus Institusi Pengajian Tinggi (IPT) meskipun majlis pecah tanah telah dilaksanakan.

Nasharudin Mat Isa (PAS-Bachok) sewaktu mengemukakan soalan tambahan dalam sesi soal jawab lisan di Dewan Rakyat pagi tadi, meminta Kementerian memberi penjelasan mengenai pembinaan kampus utama Universiti Malaysia Kelantan (UMK) di Bachock yang masih belum dilaksanakan.

Menurut Nasharudin, majlis pecah tanah sudah beberapa kali diadakan terutamanya apabila tiba musim pilihanraya namun sehingga sekarang, projek berkenaan gagal dilaksanakan meskipun dimaklumkan tiada masalah berkenaan tapak yang dililih itu.

Nasharudin berkata, akibat kegagalan Kementerian meneruskan projek berkenaan, UMK terpaksa menumpang di kawasan lain sebagai kampus sementara.

"Saya minta Pihak Kementerian memberikan penjelasan berhubung perkara ini kerana pelajar-peajar UMK terpaksa menumpang di kawasan lain yang ternyata tidak kondusif untuk pembelajaran mereka," katanya.

Nasharudin menimbulkan pertanyaan itu berikutan soalan Mohd Nor Othman (BN) yang meminta Menteri Pengajian Tinggi menyatakan langkah-langkah yang telah diambil bagi pembinaan politeknik Hulu Terengganu di Kampung Kuala Jeneris yang telah disempurnakan majlis pecah tanah oleh Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, pada 3 Februari 2008.

Namun, Hou Kok Chung (BN-Kluang) tidak dapat menjawab soalan Nasharudin sebaliknya meminta untuk menjawabnya secara bertulis atas alasan soalan berkenaan luar daripada soalan asal.

 

"Oleh kerana soalan ini di luar daripada soalan asal, saya pohon notis (jawapan bertulis)," katanya.

Berikutan jawapan itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR- Permatang Pauh) bangun menegaskan soalan Nasharudin.

"Apa yang luar soalan asal?Soalan itu berkaitan dengan politeknik politik di Hulu Terengganu. Jadi Bachok bertanya soalan yang hampir sama.Sudah beberapa kali pecah tanah, tapi projek tidak berjalan.

"Pecah tanah 2008,tender 2011.Ini KPI apa?Saya nak tegaskan soalan Bachock ini mengenai politeknik politik Hulu Terengganu," tegasnya yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen.

Bagaimanapun, Kok Chung menjawab bahawa projek berkenaan tidak dapat diteruskan kerana masalah sruktur tanah yang berbukit.

Jawapan Kok Chung itu menyebabkan Anwar sekali lag bangun membidas.

"Maknanya masa pecah tanah tak tahu ada bukit di situ?Perdana Menteri pada masa itu pergi, Kementerian Pengajian Tinggi pergi tengok, tak ada bukit di situ?Sekarang baru ada bukit?" Soal Anwar disambut hilaian ketawa beerapa wakil dari Pakatan Rakyat yang lain.

Soalan Anwar itu tidak dapat dijawab oleh Kok Chung sebaliknya beliau hanya tersenyum dan terus duduk.

Dalam jawapan kepada soalan Mohd Nor, beliau memberitahu,projek berkenaan masih akan diteruskan dalam Rancangan Malaysia Ke-10 setelah Kementerian menghadapi pelbagai isu untuk melaksanakannya semenjak diumumkan pada awal Februari 2008.

Projek berkenaan ujarnya menghadapi beberapa isu seperti kos projek yang telah melambung tinggi daripada RM144 juta kepada RM359 juta akibat kesan daripada krisis ekonomi sepanjang tahun 2008 dan juga struktur tanah yang berbukit.

Isu tapak tanah juga masih perlu diatasi kerana proses pengambilan tanah belum dapat diselesaikan.
sumber:HARAKAH

***sesekali citer politik boleh kut..hu hu hu Very Happy

ntahnyer...
dulu sibuk kata nak wat kampus caw UIA kat charuk puting nuh.....
nih dah senyap jer trus.....
kolej komuniti temerloh hok cadang kat sanggang pun ntah jadi ker idak...
rasa cam xjadi jer..... Embarassed Embarassed Embarassed
projek UIA ni dh pindah ke Cherok Paloh.
avatar
iyul8386
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 114
Points : 118
Join date : 16/11/2009

Back to top Go down

Re: Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  koy101 on Thu Jan 14, 2010 12:56 pm

iyul8386 wrote:
koy101 wrote:
zulkbo wrote:Biasa doh gini selalu time nak pilihanraya adalah upacara pecah tanah
time nak start tak tahu bila lagi..he he Cool contoh terbaru;



Code:
KUALA LUMPUR, 15 Dis: Timbalan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT), Hou Kok Chung gagal menjawab soalan mengenai projek pembinaan beberapa kampus Institusi Pengajian Tinggi (IPT) meskipun majlis pecah tanah telah dilaksanakan.

Nasharudin Mat Isa (PAS-Bachok) sewaktu mengemukakan soalan tambahan dalam sesi soal jawab lisan di Dewan Rakyat pagi tadi, meminta Kementerian memberi penjelasan mengenai pembinaan kampus utama Universiti Malaysia Kelantan (UMK) di Bachock yang masih belum dilaksanakan.

Menurut Nasharudin, majlis pecah tanah sudah beberapa kali diadakan terutamanya apabila tiba musim pilihanraya namun sehingga sekarang, projek berkenaan gagal dilaksanakan meskipun dimaklumkan tiada masalah berkenaan tapak yang dililih itu.

Nasharudin berkata, akibat kegagalan Kementerian meneruskan projek berkenaan, UMK terpaksa menumpang di kawasan lain sebagai kampus sementara.

"Saya minta Pihak Kementerian memberikan penjelasan berhubung perkara ini kerana pelajar-peajar UMK terpaksa menumpang di kawasan lain yang ternyata tidak kondusif untuk pembelajaran mereka," katanya.

Nasharudin menimbulkan pertanyaan itu berikutan soalan Mohd Nor Othman (BN) yang meminta Menteri Pengajian Tinggi menyatakan langkah-langkah yang telah diambil bagi pembinaan politeknik Hulu Terengganu di Kampung Kuala Jeneris yang telah disempurnakan majlis pecah tanah oleh Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, pada 3 Februari 2008.

Namun, Hou Kok Chung (BN-Kluang) tidak dapat menjawab soalan Nasharudin sebaliknya meminta untuk menjawabnya secara bertulis atas alasan soalan berkenaan luar daripada soalan asal.

 

"Oleh kerana soalan ini di luar daripada soalan asal, saya pohon notis (jawapan bertulis)," katanya.

Berikutan jawapan itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR- Permatang Pauh) bangun menegaskan soalan Nasharudin.

"Apa yang luar soalan asal?Soalan itu berkaitan dengan politeknik politik di Hulu Terengganu. Jadi Bachok bertanya soalan yang hampir sama.Sudah beberapa kali pecah tanah, tapi projek tidak berjalan.

"Pecah tanah 2008,tender 2011.Ini KPI apa?Saya nak tegaskan soalan Bachock ini mengenai politeknik politik Hulu Terengganu," tegasnya yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen.

Bagaimanapun, Kok Chung menjawab bahawa projek berkenaan tidak dapat diteruskan kerana masalah sruktur tanah yang berbukit.

Jawapan Kok Chung itu menyebabkan Anwar sekali lag bangun membidas.

"Maknanya masa pecah tanah tak tahu ada bukit di situ?Perdana Menteri pada masa itu pergi, Kementerian Pengajian Tinggi pergi tengok, tak ada bukit di situ?Sekarang baru ada bukit?" Soal Anwar disambut hilaian ketawa beerapa wakil dari Pakatan Rakyat yang lain.

Soalan Anwar itu tidak dapat dijawab oleh Kok Chung sebaliknya beliau hanya tersenyum dan terus duduk.

Dalam jawapan kepada soalan Mohd Nor, beliau memberitahu,projek berkenaan masih akan diteruskan dalam Rancangan Malaysia Ke-10 setelah Kementerian menghadapi pelbagai isu untuk melaksanakannya semenjak diumumkan pada awal Februari 2008.

Projek berkenaan ujarnya menghadapi beberapa isu seperti kos projek yang telah melambung tinggi daripada RM144 juta kepada RM359 juta akibat kesan daripada krisis ekonomi sepanjang tahun 2008 dan juga struktur tanah yang berbukit.

Isu tapak tanah juga masih perlu diatasi kerana proses pengambilan tanah belum dapat diselesaikan.
sumber:HARAKAH

***sesekali citer politik boleh kut..hu hu hu Very Happy

ntahnyer...
dulu sibuk kata nak wat kampus caw UIA kat charuk puting nuh.....
nih dah senyap jer trus.....
kolej komuniti temerloh hok cadang kat sanggang pun ntah jadi ker idak...
rasa cam xjadi jer..... Embarassed Embarassed Embarassed
projek UIA ni dh pindah ke Cherok Paloh.

laaa.... gitu pulok....
abis... kawasan tanah hok terang tuh...
dijadikan semak balik aaa.... kasi tempat penagih berteduh.. confused confused confused
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  iyul8386 on Thu Jan 14, 2010 2:22 pm

koy101 wrote:
iyul8386 wrote:
koy101 wrote:
zulkbo wrote:Biasa doh gini selalu time nak pilihanraya adalah upacara pecah tanah
time nak start tak tahu bila lagi..he he Cool contoh terbaru;



Code:
KUALA LUMPUR, 15 Dis: Timbalan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT), Hou Kok Chung gagal menjawab soalan mengenai projek pembinaan beberapa kampus Institusi Pengajian Tinggi (IPT) meskipun majlis pecah tanah telah dilaksanakan.

Nasharudin Mat Isa (PAS-Bachok) sewaktu mengemukakan soalan tambahan dalam sesi soal jawab lisan di Dewan Rakyat pagi tadi, meminta Kementerian memberi penjelasan mengenai pembinaan kampus utama Universiti Malaysia Kelantan (UMK) di Bachock yang masih belum dilaksanakan.

Menurut Nasharudin, majlis pecah tanah sudah beberapa kali diadakan terutamanya apabila tiba musim pilihanraya namun sehingga sekarang, projek berkenaan gagal dilaksanakan meskipun dimaklumkan tiada masalah berkenaan tapak yang dililih itu.

Nasharudin berkata, akibat kegagalan Kementerian meneruskan projek berkenaan, UMK terpaksa menumpang di kawasan lain sebagai kampus sementara.

"Saya minta Pihak Kementerian memberikan penjelasan berhubung perkara ini kerana pelajar-peajar UMK terpaksa menumpang di kawasan lain yang ternyata tidak kondusif untuk pembelajaran mereka," katanya.

Nasharudin menimbulkan pertanyaan itu berikutan soalan Mohd Nor Othman (BN) yang meminta Menteri Pengajian Tinggi menyatakan langkah-langkah yang telah diambil bagi pembinaan politeknik Hulu Terengganu di Kampung Kuala Jeneris yang telah disempurnakan majlis pecah tanah oleh Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, pada 3 Februari 2008.

Namun, Hou Kok Chung (BN-Kluang) tidak dapat menjawab soalan Nasharudin sebaliknya meminta untuk menjawabnya secara bertulis atas alasan soalan berkenaan luar daripada soalan asal.

 

"Oleh kerana soalan ini di luar daripada soalan asal, saya pohon notis (jawapan bertulis)," katanya.

Berikutan jawapan itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR- Permatang Pauh) bangun menegaskan soalan Nasharudin.

"Apa yang luar soalan asal?Soalan itu berkaitan dengan politeknik politik di Hulu Terengganu. Jadi Bachok bertanya soalan yang hampir sama.Sudah beberapa kali pecah tanah, tapi projek tidak berjalan.

"Pecah tanah 2008,tender 2011.Ini KPI apa?Saya nak tegaskan soalan Bachock ini mengenai politeknik politik Hulu Terengganu," tegasnya yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen.

Bagaimanapun, Kok Chung menjawab bahawa projek berkenaan tidak dapat diteruskan kerana masalah sruktur tanah yang berbukit.

Jawapan Kok Chung itu menyebabkan Anwar sekali lag bangun membidas.

"Maknanya masa pecah tanah tak tahu ada bukit di situ?Perdana Menteri pada masa itu pergi, Kementerian Pengajian Tinggi pergi tengok, tak ada bukit di situ?Sekarang baru ada bukit?" Soal Anwar disambut hilaian ketawa beerapa wakil dari Pakatan Rakyat yang lain.

Soalan Anwar itu tidak dapat dijawab oleh Kok Chung sebaliknya beliau hanya tersenyum dan terus duduk.

Dalam jawapan kepada soalan Mohd Nor, beliau memberitahu,projek berkenaan masih akan diteruskan dalam Rancangan Malaysia Ke-10 setelah Kementerian menghadapi pelbagai isu untuk melaksanakannya semenjak diumumkan pada awal Februari 2008.

Projek berkenaan ujarnya menghadapi beberapa isu seperti kos projek yang telah melambung tinggi daripada RM144 juta kepada RM359 juta akibat kesan daripada krisis ekonomi sepanjang tahun 2008 dan juga struktur tanah yang berbukit.

Isu tapak tanah juga masih perlu diatasi kerana proses pengambilan tanah belum dapat diselesaikan.
sumber:HARAKAH

***sesekali citer politik boleh kut..hu hu hu Very Happy

ntahnyer...
dulu sibuk kata nak wat kampus caw UIA kat charuk puting nuh.....
nih dah senyap jer trus.....
kolej komuniti temerloh hok cadang kat sanggang pun ntah jadi ker idak...
rasa cam xjadi jer..... Embarassed Embarassed Embarassed
projek UIA ni dh pindah ke Cherok Paloh.

laaa.... gitu pulok....
abis... kawasan tanah hok terang tuh...
dijadikan semak balik aaa.... kasi tempat penagih berteduh.. confused confused confused
mungkin jugok la tu....
abis kan duit gitu je
avatar
iyul8386
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 114
Points : 118
Join date : 16/11/2009

Back to top Go down

Re: Kajian kemungkinan laluan re Pantai Timur sedang dilaksana

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum