Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Tarian poco-poco kampung Luit Maran

View previous topic View next topic Go down

Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  emmy salwani on Mon Mar 29, 2010 12:50 pm

Maran, tarian poco-poco yg telah bermula pada disember 2009 pada awalnya kurang menjadi perhatian wanita di kampung luit kerana menganggap tarian itu hanya sesuai untuk orang yang muda sahaja,tetapi selepas tarian ini menjadi perhatian para ibu yang datang melihat mereka turut berminat dan ingin mencuba sedikit demi sedikit.Tarian ini dipinpim oleh cikgu norashikin yang berbakat besar dalam tarian ini. Bermula dengan itu satu kampung luit sehingga ke peringkat dalaman kampung telah mengetahui aktiviti poco-poco ini dan mereka beramai-ramai turun padang untuk bersama-sama memeriahkan lagi dan memberi komitmen yang baik dalam aktiviti ini. Aktiviti ini di jalankan di dewan orang ramai kg luit. Sehingga keperingkat profesional, mereka telah ditawarkan membuat persembahan di hadapan Y.B daerah iaitu Y.B Munawar bin Abdul Jalil, sehingga Y.B meminta tarian ini ditarikan lagi sekali, ini menunjukkan tarian ini memang mendapat tempat di dalam masyarakat dan boleh diteruskan sehingga lamanya bertahan.Tarian poco-poco kini meriah di kg luit. Mereka ini juga mendapat permintaan ramai untuk mengajar dikawasan lain di dalam daerah maran ini. Tarian poco-poco ini juga banyak manfaat untuk masyarakat kampung dan juga felda yang ingin menaktifkannya.Tarian ini mendapat perhatian wanita muda dan lebih-lebih lagi golongan ibu yang ingin bersukan sesuai sangat dengan mengambil bahagian dalam tarian ini. Tarian ini juga seperti aktiviti senaman untuk ibu-ibu yang malu untuk bersukan seperti biasa itu. Dengan ini saya beharap tarian poco-poco kampung luit terus berjalan lancar dan diikuti juga dengan kampung dan felda dari kawasan lain di daerah maran,kita jadikan maran terkenal dengan tarian poco-poco dan juga yang sudah ada dimaran sekarang maran bandar ayam kampung.

emmy salwani

Posts : 1
Points : 3
Join date : 29/03/2010

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  Deto_8 on Mon Mar 29, 2010 12:52 pm

wah, tahniahlah....

kalau boleh tepek ler gambor sekeping dua...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  ozzy on Mon Mar 29, 2010 12:58 pm

Deto_8 wrote:wah, tahniahlah....

kalau boleh tepek ler gambor sekeping dua...

betul tu..
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  MD on Mon Mar 29, 2010 2:04 pm

ozzy wrote:
Deto_8 wrote:wah, tahniahlah....

kalau boleh tepek ler gambor sekeping dua...

betul tu..

betul tu.... Laughing

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  Bederun on Mon Mar 29, 2010 4:26 pm

Keh dolu2 pun ade blajo tarian poco-poco neh, keknye rodong2 keh beguling2 gelok ke keh, deme ngabo keh menari 'pocong-pocong'.. tobat keh tak mboh menari doh... Mad
avatar
Bederun
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 160
Points : 171
Join date : 25/03/2010
Age : 41
Location : Jerantut - Sintok - Damansara - Muar

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  ozzy on Mon Mar 29, 2010 4:32 pm

Bederun wrote:Keh dolu2 pun ade blajo tarian poco-poco neh, keknye rodong2 keh beguling2 gelok ke keh, deme ngabo keh menari 'pocong-pocong'.. tobat keh tak mboh menari doh... Mad

aok menari 'bederun' gitu laju amat..mana deme x pakat gelok
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  MD on Mon Mar 29, 2010 4:45 pm

ozzy wrote:
Bederun wrote:Keh dolu2 pun ade blajo tarian poco-poco neh, keknye rodong2 keh beguling2 gelok ke keh, deme ngabo keh menari 'pocong-pocong'.. tobat keh tak mboh menari doh... Mad

aok menari 'bederun' gitu laju amat..mana deme x pakat gelok
]

sekitar 90an top senamrobik guna muzik...kawan paling suka yg lagu Thai tu... Laughing

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  ozzy on Mon Mar 29, 2010 4:51 pm

MD wrote:
ozzy wrote:
Bederun wrote:Keh dolu2 pun ade blajo tarian poco-poco neh, keknye rodong2 keh beguling2 gelok ke keh, deme ngabo keh menari 'pocong-pocong'.. tobat keh tak mboh menari doh... Mad

aok menari 'bederun' gitu laju amat..mana deme x pakat gelok


sekitar 90an top senamrobik guna muzik...kawan paling suka yg lagu Thai tu... Laughing

Sekali dgn awek thai ke MD.. Very Happy
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  SailorMoon on Mon Mar 29, 2010 4:52 pm

koi x pndai lgsung nari... No
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  MD on Mon Mar 29, 2010 5:03 pm

ozzy wrote:

Sekali dgn awek thai ke MD.. Very Happy

balerrr...lagunye aje weh... Laughing

apake lagu tu..yg Salleh Yaakob pun nyanyi ubah senikata tu..

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  jasmi on Thu May 20, 2010 7:24 pm

Tahniah le.. dan terima kasih kerana ngajar orang kampung kome pulak. sekarang ramai dah pandai menari. Kat kampung New Zealand kini ramai yang sudah 'berkenan'. Baguslah sebab ianya aktiviti riadah yang sihat dan menghiburkan. Kaum ibu sambil menari bawa juga anak kecil dan baby turut sama. Cayalah..
Tapi kekadang ada juga yang bersungut..Si bapanya atau kaum lelaki macam aku ni. Katanya, tak ada faedah menari poco-poco ni.. maksiat le, 'tayang punggung' le, terkinja dan tergedik-gedik le.....Pelik aku. Biarlah kaum hawa tu, ada juga mereka bersosial. Mereka bersama kaum hawa sahaja.. Jangan mudah nak marah, mereka beraktiviti untuk kecergasan... Yang peliknya, si bapanya duduk main dam kat warung-warung kopi tu banyak faedahnya ke?..Berjam-jam, setiap hari..Nak main bola atau takraw dah tak larat... ada petanque tapi tak ada siapa yang berminat..susah nak ajak otai-otai beriadah... nak beriadah tak nak, nak ke masjid pun susah... Bila badan sakit, barulah nak bersenam...tolonglah oak me nasihat kat mereka-mereka ini..
avatar
jasmi

Posts : 44
Points : 82
Join date : 11/05/2010
Age : 43
Location : Kg New Zealand

http://justme-newzealand.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Tarian poco-poco kampung Luit Maran

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum