Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Niat sama cara berbeza!

View previous topic View next topic Go down

Niat sama cara berbeza!

Post  Yassin on Tue Sep 15, 2009 10:41 am

Semasa solat perbuatan kiam meletak ke dua-dua tangan kebadan...ada yang letak atas dada..tengah2 dada..kadang tu kat pusat je....

Sesudah sembahyang selepas bagi salam ada sesetengah org raut muka aje, ada dtg dari tengkuk ke muke...ada yang cium tangan je.....

Masa mengangkat doa atau menadah amin ada yang angkat tangan tinggi sampai lebih pada kepala, kadang ada kat muke...ada kat mulut...lepas tu ada sapu dari atas kepala kemuka...kadang padan raut kat muka sesetengah cium tapak tangan saje...

Kalau bersalaman ada yang letak tangan kiri kekepala...lepas bersalam ada yang tekap tangan kat dada, kadang tu dicium tangan kat mulut....

Ada yang nak komplen bender ni apa realitinya?

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Niat sama cara berbeza!

Post  koy101 on Tue Sep 22, 2009 1:35 am

Ikut aper yg dah diajor pada kita..

Aku di ajor utk bersalam ngan dua belah tangan kalu ngan org tua.. badan bongkok ke depan sikit... kalu org tuh kira aku hormat... cam pak imam, atau dier ada anak cun, aku cium tangan dier skali.

Kalu ngan org yg rapat ngan kita... aku salam sebelah tangan jer... tp badan masih bongkok kedepan ckit..

Kalu ngan kekawan atau yg baru kenai ( kecuali org tua ), aku salam berjabat tangan cam biasa jer...

Pas tu tangan tuh aku mesti bawak ke dada belah kiri sikit.....
Ngape??? Ntah... aku xpernah lak tanya aboh aku... yg aku tau, tu kira tunjuk hormat kat org lain.

Kalu tang solat, aboh aku ajor tangan letak kat pusat... Pasai kedudukan tangan tu tepat 90*.

Kalu tang berdoa, aboh aku ajor... tangan letak dihadapan dada, tangan tu bengkok 45*.

Ngape?? Dah aboh aku ajor cam tu... lgpun aku rasa lebih kemas lg kedudukan tangan tuh...

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Niat sama cara berbeza!

Post  Yassin on Tue Sep 22, 2009 8:32 am

koy101 wrote:Ikut aper yg dah diajor pada kita..

Aku di ajor utk bersalam ngan dua belah tangan kalu ngan org tua.. badan bongkok ke depan sikit... kalu org tuh kira aku hormat... cam pak imam, atau dier ada anak cun, aku cium tangan dier skali.

Kalu ngan org yg rapat ngan kita... aku salam sebelah tangan jer... tp badan masih bongkok kedepan ckit..

Kalu ngan kekawan atau yg baru kenai ( kecuali org tua ), aku salam berjabat tangan cam biasa jer...

Pas tu tangan tuh aku mesti bawak ke dada belah kiri sikit.....
Ngape??? Ntah... aku xpernah lak tanya aboh aku... yg aku tau, tu kira tunjuk hormat kat org lain.

Kalu tang solat, aboh aku ajor tangan letak kat pusat... Pasai kedudukan tangan tu tepat 90*.

Kalu tang berdoa, aboh aku ajor... tangan letak dihadapan dada, tangan tu bengkok 45*.

Ngape?? Dah aboh aku ajor cam tu... lgpun aku rasa lebih kemas lg kedudukan tangan tuh...

sebaiknya bergitulah kan....... kadang tu ada yang kita tengok main ikut suka dia je...kut dia blajor cam tu entah laa..kita tak tau...bab solat contohnya ada yang kiam sampai kat dada letak tangan, sudah bergitu tapak tangan tidak bersentuh tapak tangan satu lagi...melarat tapak tangan diletakan atau ditemukan dgn siku...tak kena sgt rasanya.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Niat sama cara berbeza!

Post  Sponsored content Today at 1:20 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum