Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

View previous topic View next topic Go down

Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  zulkbo on Tue Oct 20, 2009 11:52 am

Cuba korang baca berita BERNAMA hari ni..
negeri kita Pahang pun tersenarai No No




KUALA LUMPUR, 20 Okt (Bernama) -- Laporan Ketua Audit Negara 2008 mendapati berlaku penyalahgunaan kenderaan milik kerajaan negeri di tiga buah negeri iaitu Pahang, Perak dan Pulau Pinang pada tahun lepas.

Penyelewengan itu melibatkan pelbagai masalah termasuk penggunaan bahan api berlebihan, penyenggaraan kenderaan di bengkel yang tidak dikhususkan dan kekerapan penggantian tayar yang tidak munasabah.

Menurut Laporan Ketua Audit Negara terdapat penyelewengan penggunaan bahan api yang berlebihan dalam tempoh masa yang singkat oleh kenderaan kerajaan negeri Pahang.
seterusnya:

http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=448088

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  zulkbo on Tue Oct 20, 2009 11:54 am

benda ni dah lama berlaku
biasa pun orang diamkan ajer
berapa lah sangat sorang rasanya
tapi nape tetiba keluar isu nih???

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  jasnoraizan on Tue Oct 20, 2009 11:59 am

zulkbo wrote:benda ni dah lama berlaku
biasa pun orang diamkan ajer
berapa lah sangat sorang rasanya
tapi nape tetiba keluar isu nih???

itu lah pemimpin2 kita..(rujuk negeri pahang aje)...kesalahan sendiri yg dilakukan buat2 tak nampak.....(konon2nya kat phg nih semuanye ok je.......)

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  Deto_8 on Tue Oct 20, 2009 12:23 pm

persoalan utama : Jabatan Audit ni audit semua negeri atau 3 negeri ni je?

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  jasnoraizan on Tue Oct 20, 2009 12:37 pm

Deto_8 wrote:persoalan utama : Jabatan Audit ni audit semua negeri atau 3 negeri ni je?

SEMUA NEGERI LA TU...AGOKNYE.....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  MD on Tue Oct 20, 2009 12:39 pm

bende ni ada berlaku di merata negeri...

p/s-bila up berita jadi sensasi

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  Deto_8 on Tue Oct 20, 2009 12:42 pm

jasnoraizan wrote:
Deto_8 wrote:persoalan utama : Jabatan Audit ni audit semua negeri atau 3 negeri ni je?

SEMUA NEGERI LA TU...AGOKNYE.....

bulan lepas aok jangan tak tau kawan kena audit...sepatutnya kerajaan negeri yang kena jawab tapi kawan pulak yang tolong jawabkan...

dia kabor mungkin audit tu berlainan...ada negeri buat...ada negeri tak buat

tapi yang kes ni kawan rasa sama kot...mungkin datang dari Federal

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  jasnoraizan on Tue Oct 20, 2009 1:32 pm

"Menurut Laporan Ketua Audit Negara terdapat penyelewengan penggunaan bahan api yang berlebihan dalam tempoh masa yang singkat oleh kenderaan kerajaan negeri Pahang".---->diorang buat ape....buat minum ke......?

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  strikerbuncit on Tue Oct 20, 2009 1:40 pm

tiada yg hairannya..
dah berpuluh bilion harta kekayaan negara hangus dek tangan2 gelap sejak merdeka.
nak diikutkan hampir tiada org miskin dinegara ini jika ia diuruskan dgn cermat&amanah.
tapi lumrah politik,wang adalah tuhan,kebajikan rakyat adalah urusan yg terakhir..
macam mana pelabur nak masuk M'sia kalau tak kerana byk tangan nak komisen??
kalaulah pemimpin2 ini yg kita inginkan,nescaya anak cucu kita akan datang pasti hidup merempat..

Beberapa contoh petanda kecil kiamat:

1-Pemimpin yg dilantik adalah dikalangan org jahil..
2-kekayaan negara dibolot oleh org tertentu..
3-....dsbgnya

wallahualam

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  jasnoraizan on Tue Oct 20, 2009 1:42 pm

strikerbuncit wrote:tiada yg hairannya..
dah berpuluh bilion harta kekayaan negara hangus dek tangan2 gelap sejak merdeka.
nak diikutkan hampir tiada org miskin dinegara ini jika ia diuruskan dgn cermat&amanah.
tapi lumrah politik,wang adalah tuhan,kebajikan rakyat adalah urusan yg terakhir..
macam mana pelabur nak masuk M'sia kalau tak kerana byk tangan nak komisen??
kalaulah pemimpin2 ini yg kita inginkan,nescaya anak cucu kita akan datang pasti hidup merempat..

Beberapa contoh petanda kecil kiamat:

1-Pemimpin yg dilantik adalah dikalangan org jahil..
2-kekayaan negara dibolot oleh org tertentu..
3-....dsbgnya

wallahualam

kwn setuju amatttt...lah tu.....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Penyelewengan Dalam Penggunaan Kenderaan Milik Kerajaan Negeri

Post  Sponsored content Today at 11:04 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum