Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Tahukah Anda......??

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  Deto_8 on Thu Mar 25, 2010 10:44 am

1. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

2. Tahukah Anda Persatuan Cintai Hidupan Liar diasaskan oleh Richard Martin dari Ireland pada tahun 1824. Lagu Bola Sepak Dunia 1998 yang ditujukan khas buat pemain, peminat serta persatuan2 bolasepak amnya pula dinyanyikan oleh Ricky Martin.

3. Tahukah Anda hanya enam bahasa digunakan oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) iaitu bahasa Inggeris, perancis, Arab, Cina, Rusia dan Sepanyol. ianya akan bertambah menjadi tujuh bahasa jika ada perwakilan yang menggunakan bahasa pasar atau bahasa kesat. (bahasa yang ke tujuh hanya biasa digunakan room dot dot dot)

4. Tahukah Anda kedua belah kaki kita tidak sama besar kerana sebelah adalah kaki kanan dan sebelah lagi adalah kaki kiri. Namanya saja sudah tidak sama jadi tentunya besarnya juga tidak sama.

5. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

6. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

7. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

8. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

9. Tahukah Anda....... tahukah anda.......... tahukah anda..........
walaupun hidup beribu tahun kalau tak sembahyang tak ada gunanya.

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  koy101 on Fri Apr 16, 2010 2:31 am

TAHUKAH ANDA....

Kala anda semer dah sebulan xlog in kat PCC nih.... mau amik 5 ari 5 malam nak baca balik semer posting........ huhuhuhu..... mati aku cam nih...... Sad Sad Sad
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  MD on Fri Apr 16, 2010 12:28 pm

koy101 wrote:TAHUKAH ANDA....

Kala anda semer dah sebulan xlog in kat PCC nih.... mau amik 5 ari 5 malam nak baca balik semer posting........ huhuhuhu..... mati aku cam nih...... Sad Sad Sad

Tahukah Anda, Koy101
Kawan pun dah lama menunggu aok post semula... Very Happy ,jika berkelapangan jemput sama sama berforum...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  zulkbo on Fri Apr 16, 2010 3:52 pm

MD wrote:
koy101 wrote:TAHUKAH ANDA....

Kala anda semer dah sebulan xlog in kat PCC nih.... mau amik 5 ari 5 malam nak baca balik semer posting........ huhuhuhu..... mati aku cam nih...... Sad Sad Sad

Tahukah Anda, Koy101
Kawan pun dah lama menungggu aok post semula... Very Happy ,jika berkelapangan jemput sama sama berforum...

betul2 lepas geram abang KOY101 kita
awal pagi semalam yek??rindu dia kat
PCC ni..nak buat goner..kerja dalam hutan
tak de line..sesekali baru boleh online Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  koy101 on Fri Apr 16, 2010 5:58 pm

zulkbo wrote:
MD wrote:
koy101 wrote:TAHUKAH ANDA....

Kala anda semer dah sebulan xlog in kat PCC nih.... mau amik 5 ari 5 malam nak baca balik semer posting........ huhuhuhu..... mati aku cam nih...... Sad Sad Sad

Tahukah Anda, Koy101
Kawan pun dah lama menungggu aok post semula... Very Happy ,jika berkelapangan jemput sama sama berforum...

betul2 lepas geram abang KOY101 kita
awal pagi semalam yek??rindu dia kat
PCC ni..nak buat goner..kerja dalam hutan
tak de line..sesekali baru boleh online Very Happy

pasai keje tuh pun iyer gak... tp bebenornyer.... pasai nak amik peksa minggu lepas.... muahahahaha..... PCC bg pengaruh buruk laaa..... dah jadi addict.... hehehehe... tu yg kena masuk pusat pemulihan sebulan tuh.... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  ozzy on Thu Jun 17, 2010 11:54 am

tahukah anda...
bola yang ditendang boleh menyamai dengan kelajuan sebuah kereta ferrari... Very Happy
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  Yassin on Thu Jun 17, 2010 11:59 am

ozzy wrote:tahukah anda...
bola yang ditendang boleh menyamai dengan kelajuan sebuah kereta ferrari... Very Happy

Hebat nei...kalau kena pala dahi emboh tersungkor. Very Happy
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  SailorMoon on Thu Jun 17, 2010 12:04 pm

Yassin wrote:
ozzy wrote:tahukah anda...
bola yang ditendang boleh menyamai dengan kelajuan sebuah kereta ferrari...

Hebat nei...kalau kena pala dahi emboh tersungkor.

kala kena dahi koi mau ilang jendul...
best2...
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  Yassin on Thu Jun 17, 2010 4:51 pm

Tahukah anda ?? ada orang kata , kalau tidur lepas Asar, nanti boleh jadi gila. Alasan logiknya, bila dia terkejut diwaktu maghrib dia sangkakan hari seakan subuh atau pagi hari...ade jugak kebenarannya. Mahu tidak kalau tidur lepas asar 40 hari berturut2 boleh emboh sewel weh hehehehe.... Razz
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  MD on Thu Jun 17, 2010 4:53 pm

Yassin wrote:Tahukah anda ?? ada orang kata , kalau tidur lepas Asar, nanti boleh jadi gila. Alasan logiknya, bila dia terkejut diwaktu maghrib dia sangkakan hari seakan subuh atau pagi hari...ade jugak kebenarannya. Mahu tidak kalau tidur lepas asar 40 hari berturut2 boleh emboh sewel weh hehehehe.... Razz

ada kawan baca dalam artikel...
badan manusia antara pukul 4 - 6petang pada tahap lemah,digalakkan beriadah time ni..

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  cekwa on Thu Jun 17, 2010 5:00 pm

MD wrote:
Yassin wrote:Tahukah anda ?? ada orang kata , kalau tidur lepas Asar, nanti boleh jadi gila. Alasan logiknya, bila dia terkejut diwaktu maghrib dia sangkakan hari seakan subuh atau pagi hari...ade jugak kebenarannya. Mahu tidak kalau tidur lepas asar 40 hari berturut2 boleh emboh sewel weh hehehehe.... Razz

ada kawan baca dalam artikel...
badan manusia antara pukul 4 - 6petang pada tahap lemah,digalakkan beriadah time ni..

Sejak dari dulu lagi, zaman kecik2 ..orang tua mmg tak benorkan tdo ptg ni, koi pon penoh jugek rase gtu, mmg boleh sewel kalo ari2 tdo ptg hingga maghrib nih.
avatar
cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  Yassin on Thu Jun 17, 2010 5:09 pm

cekwa wrote:

Sejak dari dulu lagi, zaman kecik2 ..orang tua mmg tak benorkan tdo ptg ni, koi pon penoh jugek rase gtu, mmg boleh sewel kalo ari2 tdo ptg hingga maghrib nih.

Jadi soh laa teori te... aok me jangan tebing naye jadi sewel... mintok jauh yeek...Very Happy
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  MD on Thu Jun 17, 2010 5:13 pm

Yassin wrote:
cekwa wrote:

Sejak dari dulu lagi, zaman kecik2 ..orang tua mmg tak benorkan tdo ptg ni, koi pon penoh jugek rase gtu, mmg boleh sewel kalo ari2 tdo ptg hingga maghrib nih.

Jadi soh laa teori te... aok me jangan tebing naye jadi sewel... mintok jauh yeek...Very Happy

Yassin,
bawok menebaih rumput belakang rumoh pun ok jugek... Laughing ,ase ke jangan tidor

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  Yassin on Thu Jun 17, 2010 5:15 pm

MD wrote:
Yassin wrote:
cekwa wrote:

Sejak dari dulu lagi, zaman kecik2 ..orang tua mmg tak benorkan tdo ptg ni, koi pon penoh jugek rase gtu, mmg boleh sewel kalo ari2 tdo ptg hingga maghrib nih.

Jadi soh laa teori te... aok me jangan tebing naye jadi sewel... mintok jauh yeek...Very Happy

Yassin,
bawok menebaih rumput belakang rumoh pun ok jugek... Laughing ,ase ke jangan tidor

Betul tu buatlah xtvt cket..ringan-ringan pon ok hehehehe....... Razz
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  cikacung on Thu Jun 17, 2010 7:07 pm

Tahukah anda negara India pernah layak ke pusingan akhir piala dunia pd tahun 1950, tetapi terpaksa menarik diri di saat akhir kerana permintaan mereka tidak dilayan oleh FIFA. Permintaan mereka ialah: meminta FIFA membenarkan mereka bermain bola tanpa memakai kasut!

(betul ke tidak tak tau la..... aku baca dlm suratkhabar Metro!)

cikacung
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 171
Points : 173
Join date : 27/09/2009
Age : 45
Location : j3/KHTP,Kulim

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  Cik_N on Fri Jun 18, 2010 12:04 pm

Tahukah anda.. Hari Kiamat itu berlakunya pada Hari Jumaat??? -Hadith Sahih.
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  ozzy on Thu Jul 01, 2010 5:47 pm

tahukah anda asal usul vuvuzela.. yg riuh di tiup kat WC di africa sekarang....tu lah mendenya... Very Happy

avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  SailorMoon on Thu Jul 01, 2010 6:05 pm

hahaha...amik gambo kat blog el erk? Laughing
post la gambo lg satu te...yg ade 2-3 org pkai vuvuzela gak...
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  ozzy on Thu Jul 01, 2010 6:09 pm

SailorMoon wrote:hahaha...amik gambo kat blog el erk? Laughing
post la gambo lg satu te...yg ade 2-3 org pkai vuvuzela gak...

haah...ambik kt situ..gelak keh baca...ambik satu cukup la.. Very Happy
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  SailorMoon on Thu Jul 01, 2010 6:15 pm

1.Nama paling popular dan banyak digunakan di dunia adalah Muhammad.

2. Ikan yu kehilangan gigi lebih dari 6000 batang setiap tahun, dan gigi barunya tumbuh dalam masa 24 jam sahaja

3. Julius Caesar tewas dengan 23 tikaman

4. Nama kereta Nissan berasal dari bahasa jepun Ni : 2 dan San : 3. Nissan : 23

5. Zirafah dan tikus boleh bertahan hidup lebih lama tanpa air daripada unta

6. Seorang lelaki lebih mampu membaca tulisan dengan ukuran huruf kecil daripada wanita

7. 98% dari perkosaan dan pembunuhan dilakukan oleh keluarga dekat atau teman si mangsa.

8. Semut dapat mengangkat beban 50 kali tubuhnya

9. Pada tahun 1933, watak animasi Mickey Mouse menerima 800,000 surat dari peminat.

10. Titik diatas huruf i disebut ‘title’

11. Sebutir kismis yang dijatuhkan kedalam gelas berisi champagne segar akan bergerak naik turun dalam gelas

12. Benjamin Franklin adalah anak bongsu dari orang tua bongsu keturunan ke 5 dalam keluarga bongsu.

13. Triskaidekaphobia adalah ketakutan pada 13. Paraskevidekatriaphobia adalah ketakukan pada 13 haribulan jumaat (Friday the 13, terjadi antara 1-3 kali setahun).

14. Lidah zirafah panjangnya sekitar 50cm

15. Mulut menghasilkan 1 liter air liur setiap hari

16. Kita bernafas kira-kira 23,000 kali setiap hari

17. Kod Zip (Poskod) adalah kepanjangan dari ‘Zoning Improvement Plan’.

18. Coca-Cola mengandung Coca (yang merupakan zat aktif pada kokain) dari tahun 1885 sampai 1903.

19. Rata-rata kita menuturkan 5000 perkataan setiap hari (walaupun 80% dari padanya kita bercakap pada diri sendiri)

20. Seandainya kuota air dalam tubuh kita berkurang 1%, kita terus merasa haus.


credit to : nickirfan
.blogspot.com
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  Yassin on Thu Jul 01, 2010 9:34 pm

Terima kasih SailorMoon..diatas perkongsian fakta diatas. Very Happy
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  rodongtemerloh on Sun Jul 11, 2010 5:17 pm

Tahukah anda Pelanggan Sentiasa Betul....

Kalo x caye....cuba ikut 2 peraturan di bawah :


Peraturan 1 :
Pelanggan Sentiasa Betul.

Peraturan 2 :
Sekiranya terdapat percanggahan pendapat antara anda dengan pelanggan atau anda tak puas hati dengan pelanggan atau kehendak pelanggan tidak secocok dengan anda, sila rujuk peraturan no. 1.


Ha, kan koi dah kabo......
Pelanggan Sentiasa Betoi.
avatar
rodongtemerloh

Posts : 17
Points : 23
Join date : 26/05/2010
Location : Kerdau

http://rodongtemerloh.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  Cik_N on Sun Jul 11, 2010 10:40 pm

rodongtemerloh wrote:Tahukah anda Pelanggan Sentiasa Betul....

Kalo x caye....cuba ikut 2 peraturan di bawah :


Peraturan 1 :
Pelanggan Sentiasa Betul.

Peraturan 2 :
Sekiranya terdapat percanggahan pendapat antara anda dengan pelanggan atau anda tak puas hati dengan pelanggan atau kehendak pelanggan tidak secocok dengan anda, sila rujuk peraturan no. 1.


Ha, kan koi dah kabo......
Pelanggan Sentiasa Betoi.

betoi2..hehehe...
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  zulkbo on Mon Jul 12, 2010 12:01 pm

TAHUKAH ANDA..koi kadang-kala
tak tahu nak nyembang apa..mana
nak mula dulu nie..he he Laughing

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  lepat_ubi on Mon Jul 12, 2010 3:59 pm

zulkbo wrote:TAHUKAH ANDA..koi kadang-kala
tak tahu nak nyembang apa..mana
nak mula dulu nie..he he Laughing

ye ke?? hahha...begitu juge saye...
kalo dh lame x masuk cni...
mcm lost je...
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Tahukah Anda......??

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum