Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  SailorMoon on Fri Apr 16, 2010 1:03 pm

lama dah tingin nak p Taman Negara nih...
mgkin ini la mase yg sesuai...
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  MD on Fri Apr 16, 2010 1:16 pm

SailorMoon wrote:lama dah tingin nak p Taman Negara nih...
mgkin ini la mase yg sesuai...

memang ini masa paling sesuai - air tak cetek sangat,kalau ikut sungai..

p/s - filem JUNGLE pun belum habis shooting lagi...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  lepat_ubi on Fri Apr 16, 2010 1:35 pm

SailorMoon wrote:lama dah tingin nak p Taman Negara nih...
mgkin ini la mase yg sesuai...

tu la,,,,baru ingat nak wat reunion kt sane
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  amienski on Fri Apr 16, 2010 3:56 pm

lepat_ubi wrote:
SailorMoon wrote:lama dah tingin nak p Taman Negara nih...
mgkin ini la mase yg sesuai...

tu la,,,,baru ingat nak wat reunion kt sane

Reunion dgn the JUNGLE ke?
avatar
amienski
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 387
Points : 422
Join date : 22/10/2009
Age : 33

http://onthespot.fotopages.com

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  Bederun on Fri Apr 16, 2010 11:39 pm

Mengikut ceritanya (dari sumber-sumber yang boleh dipercayai), Dalang disebalik pembikinan filem ini adalah sebuah syarikat penerbitan filem tempatan (pemiliknya bukan melayu, juga bukan islam), yang mana syarikat tersebut telah JV (Join Venture) dengan beberapa syarikat pengeluar filem di luar negara, termasuk Sweden & Jerman.

Khabarnya, sebelum kedatangan produksi Jerman ini, sebuah produksi dari Sweden telahpun berbuat demikian dan dibawa masuk oleh dalang yang sama. Kedua-dua produksi tersebut memberi alasan kononnya mereka menjalankan penggambaran dokumentari tentang kehidupan orang asli di Malaysia, tetapi yang menghairankan, mereka telah membawa masuk lebih kurang 50 orang 'pelakun' yang dakwa mereka adalah 'orang asli' dari negara mereka sendiri. Persoalannya, kenapa tidak dibuat dokumentari tentang cara hidup semulajadi orang asli di Malaysia tanpa membawa masuk 'orang asli' dari negara mereka? Adakah budaya dan cara hidup 'orang asli' di negara mereka dan di Malaysia mempunyai persamaan?.

Kesan dari kerakusan beberapa individu yang hanya mementingkan diri, mengejar nama dan pangkat, membuat lapuran tanpa merujuk terlebih dahulu kepada pihak yang berkuasa, maka, banyak pihak yang akan menerima tempias terutamanya Taman Negara serta industri pelancungan di negara ini. Adakah mereka-mereka ini memikirkan kesannya terhadap penduduk di kampung-kampung berhampiran, yang hanya bergantung hidup dari aktiviti-aktiviti pelancungan di kawasan berkenaan?.

Yang jelas adalah pengajarannya. Sikap terburu-buru yang kita lakukan, yang kita fikirkan baik itu akhirnya menjerut leher sendiri dan menyusahkan orang lain..

Wallahua'alam.
avatar
Bederun
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 160
Points : 171
Join date : 25/03/2010
Age : 41
Location : Jerantut - Sintok - Damansara - Muar

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  lepat_ubi on Sat Apr 17, 2010 8:31 am

amienski wrote:
lepat_ubi wrote:
SailorMoon wrote:lama dah tingin nak p Taman Negara nih...
mgkin ini la mase yg sesuai...

tu la,,,,baru ingat nak wat reunion kt sane

Reunion dgn the JUNGLE ke?

ngan budok2 skolah lame la weyh.. tongue
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  koy101 on Sat Apr 17, 2010 7:54 pm

Bederun wrote:Mengikut ceritanya (dari sumber-sumber yang boleh dipercayai), Dalang disebalik pembikinan filem ini adalah sebuah syarikat penerbitan filem tempatan (pemiliknya bukan melayu, juga bukan islam), yang mana syarikat tersebut telah JV (Join Venture) dengan beberapa syarikat pengeluar filem di luar negara, termasuk Sweden & Jerman.

Khabarnya, sebelum kedatangan produksi Jerman ini, sebuah produksi dari Sweden telahpun berbuat demikian dan dibawa masuk oleh dalang yang sama. Kedua-dua produksi tersebut memberi alasan kononnya mereka menjalankan penggambaran dokumentari tentang kehidupan orang asli di Malaysia, tetapi yang menghairankan, mereka telah membawa masuk lebih kurang 50 orang 'pelakun' yang dakwa mereka adalah 'orang asli' dari negara mereka sendiri. Persoalannya, kenapa tidak dibuat dokumentari tentang cara hidup semulajadi orang asli di Malaysia tanpa membawa masuk 'orang asli' dari negara mereka? Adakah budaya dan cara hidup 'orang asli' di negara mereka dan di Malaysia mempunyai persamaan?.

Kesan dari kerakusan beberapa individu yang hanya mementingkan diri, mengejar nama dan pangkat, membuat lapuran tanpa merujuk terlebih dahulu kepada pihak yang berkuasa, maka, banyak pihak yang akan menerima tempias terutamanya Taman Negara serta industri pelancungan di negara ini. Adakah mereka-mereka ini memikirkan kesannya terhadap penduduk di kampung-kampung berhampiran, yang hanya bergantung hidup dari aktiviti-aktiviti pelancungan di kawasan berkenaan?.

Yang jelas adalah pengajarannya. Sikap terburu-buru yang kita lakukan, yang kita fikirkan baik itu akhirnya menjerut leher sendiri dan menyusahkan orang lain..

Wallahua'alam.

hahahaha.... betul lah nih bang....
masalahnyer... org yg diberi tanggung-jawab utk memantau.... utk mengambil tindakan.... cumer ader simpan no tipon wartawan jer.... aku rasa no tipon OCPD pun xder... silap2 xkenal kut.....
rasenyer.... kalau kat msia nih.... xkira ler aper citer nak wat.... kalu dah sampai xpakai suar baju.... ader akta nak tangkap... nak perbetul....
kalu anak tempetan baru pegang tangan pun... dah kena saman.... xkan org luar xpakai baju suar... pakat bior jer... pas tu gi citer kat wartawan.... Best kut wat promosi nama masuk akhbor....
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  Yassin on Sat Apr 17, 2010 9:16 pm

Bederun wrote:

Kesan dari kerakusan beberapa individu yang hanya mementingkan diri, mengejar nama dan pangkat, membuat lapuran tanpa merujuk terlebih dahulu kepada pihak yang berkuasa, maka, banyak pihak yang akan menerima tempias terutamanya Taman Negara serta industri pelancungan di negara ini. Adakah mereka-mereka ini memikirkan kesannya terhadap penduduk di kampung-kampung berhampiran, yang hanya bergantung hidup dari aktiviti-aktiviti pelancungan di kawasan berkenaan?.

.

Saya amat tertarik dengan ulusan anda yang diatas itu. Saya mengenali beliau.


Last edited by Yassin on Sat Apr 17, 2010 9:48 pm; edited 1 time in total
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  Bederun on Sat Apr 17, 2010 9:43 pm

koy101 - Itulah yang dinamakan 'MELAYU'

Bro Yassin - T.kasih, harap2 lepas ni lebih ramai org 'mengenali' beliau.
avatar
Bederun
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 160
Points : 171
Join date : 25/03/2010
Age : 41
Location : Jerantut - Sintok - Damansara - Muar

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  along on Mon Apr 19, 2010 8:56 pm

Yassin wrote:
Bederun wrote:

Kesan dari kerakusan beberapa individu yang hanya mementingkan diri, mengejar nama dan pangkat, membuat lapuran tanpa merujuk terlebih dahulu kepada pihak yang berkuasa, maka, banyak pihak yang akan menerima tempias terutamanya Taman Negara serta industri pelancungan di negara ini. Adakah mereka-mereka ini memikirkan kesannya terhadap penduduk di kampung-kampung berhampiran, yang hanya bergantung hidup dari aktiviti-aktiviti pelancungan di kawasan berkenaan?.

.

Saya amat tertarik dengan ulusan anda yang diatas itu. Saya mengenali beliau.

saya juga mengenali beliau...
biar la rahsia siapa beliau itu sbp tak baik plak mengaibkan seseorang itu...
kesimpulanya jgn mempercayai sesuatu bnda itu tanpa usul periksa...
kerana seseorang itu akn melakukan ape sahaja untuk menyelamatkan diri dia atau utuk kepentingan dia sndri..
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  Bederun on Mon Apr 19, 2010 9:44 pm

Betei amat doh te Along.. kala kite nok maroh goner pun, kite kias2 aje la.. bio ler deme hok nok tau te pegi siasat & tgk sndiri.. tok gite Along?..
avatar
Bederun
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 160
Points : 171
Join date : 25/03/2010
Age : 41
Location : Jerantut - Sintok - Damansara - Muar

Back to top Go down

Tiada adegan lucah, bogel

Post  along on Fri Apr 30, 2010 2:51 pm



Uploaded with ImageShack.us

Sebahagian krew filem di jeti untuk memulakan penggambaran filem Jungle Child di penempatan Orang Asli Dedari, Jerantut, kelmarin.


JERANTUT 18 April - Sebuah syarikat produksi filem dari Jerman mendakwa tiada adegan lucah atau 'bogel' dalam penggambarannya di penempatan Orang Asli Dedari, Taman Negara Kuala Tahan dekat sini seperti dilaporkan sebelum ini.

Pengurusnya, Razaq Sahibjahn berkata, dakwaan tersebut tidak benar sama sekali kerana pihak yang membuat dakwaan itu tidak melihat sendiri proses penggambaran dijalankan sebaliknya hanya mendengar daripada sebelah pihak.

"Tiada yang lucah. Jika cara berpakaian masyarakat asli Papua New Guinea dikatakan lucah, itu adalah salah kerana ia sememangnya cara hidup mereka.

"Dalam hal ini, tiada siapa pun hadir ke lokasi penggambaran untuk berjumpa dan melihat sendiri sebaliknya terus melontarkan tuduhan dan menganggap filem ini lucah dan melanggar tata susila dan budaya Melayu tempatan," katanya kepada pemberita di Dedari, Kuala Tahan di sini semalam.

Rabu lalu, Ketua Pemuda UMNO Jerantut, Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak membantah tindakan sebuah syarikat filem asing yang dikatakan membuat penggambaran mengandungi babak tidak senonoh di Taman Negara.

Menurut Razaq, pembikinan filem berkenaan yang berjudul Jungle Child merupakan kisah yang diadaptasi daripada novel karya Sabine Kuegler berasaskan pengalaman penulis yang menetap bersama puak Orang Asli Fayu di barat Papua New Guinea.

Jelasnya, adaptasi itu membabitkan pengalaman Sabine dan dua saudaranya yang dibawa ibu bapanya tinggal bersama masyarakat Orang Asli di negara berkenaan.

Menurutnya, pihaknya mempunyai bukti bahawa skrip berkenaan mendapat kelulusan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) dan permit penggambaran di Dedari telah diperoleh daripada kerajaan.

Tambahnya, pihaknya juga mematuhi peraturan dan garis panduan yang ditetapkan Agensi Pusat Permohonan Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (PUSPAL).

"Pemilihan Dedari sebagai lokasi melakonkan kisah berdasarkan novel Jungle Child berlatarbelakangkan kehidupan Orang Asli di dalam hutan adalah tepat.

"Kita telah membuat kajian terperinci sebelum penggambaran di sini dan memahami sensitiviti budaya serta agama masyarakat berbilang kaum di negara ini," tegasnya.

Beliau menambah, industri filem boleh merapatkan lagi hubungan antara Malaysia dan Jerman terutama dalam sektor pelancongan.
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  along on Mon May 24, 2010 11:57 pm



Uploaded with ImageShack.us

filem yang dibuat di taman negara tu kisah dari dalam buku ini dan dijadikan filem oleh org jerman tu. bukan cerita lucah ye... sapa nak tau crita dia cam mana cari buku nie dan baca..
ada tak unsur lucah dalam tu..
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Jerantut l Taman Negara lokasi filem lucah

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum