Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Page 1 of 31 1, 2, 3 ... 16 ... 31  Next

View previous topic View next topic Go down

Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Thu Sep 17, 2009 8:36 am

Tepeklah mana-mana gambo berita terbaru dari mana -mana sumber buat tatapan semua....
kalau boleh biarlah berita terbaru baru kena dengan thread la yek..





Persiapan jual lemang: Pengusaha lemang, Ramli Abdul Rasip, 67, bersama pembantunya, Abdul Hadi Daud, 34, membuat persiapan membakar lebih 5,000 batang lemang sepanjang Aidilfitri pada tahun ini di gerainya di Hulu Klang. Beliau menjual lemang dari harga RM8 hingga RM15 dan turut menyediakan rendang daging serta ayam.


Sumber:
http://www.bharian.com.my


Last edited by zulkbo on Mon Nov 09, 2009 4:15 pm; edited 4 times in total

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Thu Sep 17, 2009 8:44 am



Kartika ambil tindakan jika diganggu
sumber:
http://www.malaysiakini.com/news/113011

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Thu Sep 17, 2009 8:47 am



KETUA ajaran sesat "Rasul Melayu" Abdul Kahar Ahmad, 59, (kanan) diiringi pegawai penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) selepas Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, hari ini memerintahkan supaya dia ditahan sehingga tarikh perbicaraan akan datang bagi lima pertuduhan di bawah Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1985. Beliau yang sebelum ini beberapa kali gagal hadir pada perbicaraan kesnya walaupun waran tangkap telah dikeluarkan, ditahan pasukan penguatkuasa JAIS pada 9.45 pagi tadi di Sungai Long, Kajang.--fotoBERNAMA

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Thu Sep 17, 2009 8:49 am



Pemain Manchester United, Namenja Vidic (kiri) berebut bola dengan penjaga gol Besiktas goalkeeper Hakan Arikan (tengah), Ibrahim Uzulmez dan Mert Nobre (kanan) ketika beraksi pada perlawanan Kumpulan B, Liga Juara-juara di Istanbul. - AFP

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Thu Sep 17, 2009 8:58 am



NGERI... Kemalangan ngeri membabitkan empat kenderaan termasuk sebuah treler di Kilometer 94.7 Lebuh Raya Utara Selatan arah selatan berhampiran susur keluar Gurun. Kemalangan pada pukul 6.30 pagi itu dikatakan berpunca daripada treler muatan alat eletronik yang terbabas dan terbalik merentangi jalan. --fotoTHE STAR


Last edited by zulkbo on Sat Sep 19, 2009 7:24 am; edited 1 time in total

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Thu Sep 17, 2009 9:02 am



Bazar moden konsep kanopi

Ia cubaan pertama bagi menampilkan imej baru bazar Ramadan yang mengambil kira keselesaan pengunjung.


PELBAGAI jenis puding dan agar-agar boleh didapati di sini.

Sumber:
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0916&pub=Kosmo&sec=Varia&pg=va_01.htm

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Yassin on Thu Sep 17, 2009 9:10 am

zulkbo wrote:

KETUA ajaran sesat "Rasul Melayu" Abdul Kahar Ahmad, 59, (kanan) diiringi pegawai penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) selepas Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, hari ini memerintahkan supaya dia ditahan sehingga tarikh perbicaraan akan datang bagi lima pertuduhan di bawah Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1985. Beliau yang sebelum ini beberapa kali gagal hadir pada perbicaraan kesnya walaupun waran tangkap telah dikeluarkan, ditahan pasukan penguatkuasa JAIS pada 9.45 pagi tadi di Sungai Long, Kajang.--fotoBERNAMA

awk penah tengok tak blog dia tak?...mmg haru bin maru blog dia aku lupa pulak nama blog tu tapi penah tengok laaa....mmg blog dia calang-calang org yang baca boleh mereng....dia putar belit ayat Quran...err....apa jenis manusia kawan tak tau laa dia neh....dia mendakwa dia rasul melayu.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Thu Sep 17, 2009 9:55 am

keh ada nengok gak
memang salah kurang iman
terpengaruh..
dia ni dapat sponsor
dari mubaligh kristian
gitulah citernya nak menyesatkan
orang melayu kita nih

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Sat Sep 19, 2009 7:28 am


PELABUHAN KLANG, 17 Sept -- PULANG KE KAMPUNG ... Warga Indonesia yang berkerja di negara mula memenuhi jeti Pelabuhan Klang di sini untuk pulang ke kampung halaman masing-masing sempena Aidilfitri ini.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Sat Sep 19, 2009 7:34 am



SULTAN AHMAD SHAH antara sultan yang tidak mengadakan sambutan hari raya bersama rakyat bagi mengelakkan penularan H1N1. - Gambar fail

Mengulas mengenai pembatalan majlis itu, Setiausaha Kerajaan Negeri Johor, Datuk Abdul Latiff Yusuf berkata, ia adalah sebahagian langkah untuk mengurangkan risiko menularnya wabak H1N1 berikutan jangkaan berlakunya serangan gelombang kedua kelak.
sumber:
http://www.kosmo.com.my

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Sun Sep 20, 2009 12:40 am



Heavy traffic along the Karak Highway at 10.30am today.

Millions of cars have taken to the road since Thursday in a mass balik kampung exodus ahead of the Aidilfitri celebrations.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Sun Sep 20, 2009 12:42 am



Snail’s pace: Motorists getting to the Gombak toll plaza in Kuala Lumpur yesterday at the start of the balik kampung exodus. The rain was no big help, compounding the traffic congestion and delaying motorists rushing home for the Hari Raya holidays. — KEVIN TAN / The Star

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Yassin on Sun Sep 20, 2009 12:43 am

zulkbo wrote:

Heavy traffic along the Karak Highway at 10.30am today.

Millions of cars have taken to the road since Thursday in a mass balik kampung exodus ahead of the Aidilfitri celebrations.

kawan kala nengok gini rupa jalan biar laa kawan tak berjalan hehehehe........

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Sun Sep 20, 2009 12:51 am



ALOR STAR: “Sambutan Aidlifitri tahun ini sudah tidak bermakna kerana ibu bapa dan dua kakak sudah tiada. “Semua persiapan menyambut Syawal yang disediakan ibu sejak awal Ramadan, termasuk membeli baju raya akan menjadi kenangan selama-selamanya,” kata Aiman Syafiqah, 14, anak kelima pasangan suami isteri, Yusof Ahmad, 53, dan Hasnah Hamzah, 52, yang maut dalam kemalangan ngeri di Kilometer 94.7, Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran susur keluar Gurun di sini, semalam.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  J.Milan22 on Sun Sep 20, 2009 12:58 am

salam zulkbo...
raser nyer thread ni daa ader..kat bahagian sembang umum...
sub bahagian...macam2 gambor ader....

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Yassin on Sun Sep 20, 2009 12:38 pm

J.Milan22 wrote:salam zulkbo...
raser nyer thread ni daa ader..kat bahagian sembang umum...
sub bahagian...macam2 gambor ader....

x pe laa terlepas padang le tu...byk topik byk cerita nak respon... Laughing

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  J.Milan22 on Sun Sep 20, 2009 12:40 pm

banyok senagt pung serabut gok..ekekeke bounce

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Sun Sep 20, 2009 4:38 pm

J.Milan22 wrote:salam zulkbo...
raser nyer thread ni daa ader..kat bahagian sembang umum...
sub bahagian...macam2 gambor ader....


salam..
tapi saya lebih fokus
kepada gambo-gambo
isu semasa terkini Very Happy Very Happy
selamat hari raya
maaf zahir dan batin


apapun j.milan
keh tukar sket topik thread
nih agar tak bertembung ngan thread awok
terima kasih kerana menegur
Laughing cheers


Last edited by zulkbo on Sun Sep 20, 2009 6:36 pm; edited 1 time in total

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Sun Sep 20, 2009 4:42 pm



Beginilah keadaan persekitaran kawasan tempat letak kereta Pangsapuri Wangsa Height di Bukit Antarabangsa di mana berlakunya kejadian tanah runtuh semalam. - FotoBERNAMA





KUALA LUMPUR: Sebuah kereta remuk teruk apabila dihempap runtuhan tanah dari cerun dalam satu kejadian di Pangsapuri Wangsa Heights, Bukit Antarabangsa, Ampang, di sini, semalam.

Kejadian kira-kira pukul 5.30 petang itu dipercayai berlaku disebabkan hujan lebat yang mengakibatkan cerun berhampiran tempat letak kereta di kawasan kediaman terbabit runtuh.



Timbalan Ketua Polis Ampang Jaya Supt Amiruddin Jamaluddin berkata polis mendapat maklumat mengenai kejadian itu daripada penghuni pada pukul 8.30 malam tadi.

"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dan hanya sebuah kereta remuk teruk akibat dihempap batu cerun yang runtuh.
SUMBER:
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/9/20/mstar_berita/20090920095455&sec=mstar_berita

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Yassin on Sun Sep 20, 2009 4:54 pm

zulkbo wrote:

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/9/20/mstar_berita/20090920095455&sec=mstar_berita

Saya rasa ada bender yang tak kenanya tmpt ni sebab byk sgt halnya dah...kita boleh sahaja mengandaikan segalanya namun ketentuan allah itu ada hikmah tersendiri. Andainya jika perhalusi pasti ada tersembunyi 1001 jawapan....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Sun Sep 20, 2009 5:42 pm

Yassin wrote:
zulkbo wrote:

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/9/20/mstar_berita/20090920095455&sec=mstar_berita

Saya rasa ada bender yang tak kenanya tmpt ni sebab byk sgt halnya dah...kita boleh sahaja mengandaikan segalanya namun ketentuan allah itu ada hikmah tersendiri. Andainya jika perhalusi pasti ada tersembunyi 1001 jawapan....
yang kesian nye
ada yang dah balik
kampong beraya
mau terkejor lak balik
kesian nak buat goner
mcm awk ckp yassin
dah takdir kena terimalah
walau dihari raya..
adalah hikmah nya tu
wallahualam...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Sun Sep 20, 2009 6:25 pm


PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, bersama Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin, dan isteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman, bersalaman dengan pengunjung ke rumah terbuka Perdana Menteri di Seri Perdana, Putrajaya. - Sairien Nafis
Sep 20, 2009 2:46 pm

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Sun Sep 20, 2009 6:34 pm

Yassin wrote:
zulkbo wrote:

Heavy traffic along the Karak Highway at 10.30am today.

Millions of cars have taken to the road since Thursday in a mass balik kampung exodus ahead of the Aidilfitri celebrations.

kawan kala nengok gini rupa jalan biar laa kawan tak berjalan hehehehe........

aok untung yassin kalau
bejalan raya tak kena dengan suasana begini
keh hari tu bertolak dari umah jam 5ptg balik alor setar
biasa 5jam sampai tapi musim raya ni pukul 2 pagi
besok tu baru sampai.
Banyak accident berlaku maka jem la jalan
tapi alhamdulillah janji sampai biar lambat Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Yassin on Mon Sep 21, 2009 12:00 am

zulkbo wrote:

aok untung yassin kalau
bejalan raya tak kena dengan suasana begini
keh hari tu bertolak dari umah jam 5ptg balik alor setar
biasa 5jam sampai tapi musim raya ni pukul 2 pagi
besok tu baru sampai.
Banyak accident berlaku maka jem la jalan
tapi alhamdulillah janji sampai biar lambat Very Happy

tu laa aok silap ce carik org sebelah umah je hari tu hehehe tidak le rengse badan...kampung mu kampung ku jua... Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Mon Sep 21, 2009 12:08 am

Yassin wrote:
zulkbo wrote:

aok untung yassin kalau
bejalan raya tak kena dengan suasana begini
keh hari tu bertolak dari umah jam 5ptg balik alor setar
biasa 5jam sampai tapi musim raya ni pukul 2 pagi
besok tu baru sampai.
Banyak accident berlaku maka jem la jalan
tapi alhamdulillah janji sampai biar lambat Very Happy

tu laa aok silap ce carik org sebelah umah je hari tu hehehe tidak le rengse badan...kampung mu kampung ku jua... Very Happy


jauh berjalan luas
pandangan..
besor sikit matanya
huh huh huh Laughing

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 31 1, 2, 3 ... 16 ... 31  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum