Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Deto_8 on Wed Nov 11, 2009 12:54 pm

Mana etika kepolisan?

Mana perginya keprihatinan anggota polis (MPV Temerloh) pada masyarakat? Pada 28.10.09 jam 5 petang adik saya terjatuh dari motor akibat sikap gopoh pemandu MPV PDRM Temerloh. Sewaktu kejadian, hujan lebat di persimpangan Hospital Mentakab. Dengan hanya menggelengkan kepala, anggota itu terus berlalu pergi dengan kenderaan MPV PDRM. Mujurlah ada bantuan orang ramai, adik saya pulang ke rumah dengan muka dan tangan cedera. Persoalannya tidak kira siapa yang bersalah tetapi di mana etika kepolisan yang sepatutnya ada pada anggota itu. Saya amat berharap pihak atasan PDRM ambil serius dalam hal ini. Jangan sampai masyarakat memandang serong dan buruk terhadap PDRM. - ABNG TERKILAN TAMAN SAGA

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Deto_8 on Wed Nov 11, 2009 12:55 pm

Saya lihat Perpustakaan Awam Bandar Jerantut berada di lokasi laluan trafik sibuk. Untuk golongan dewasa mungkin tiada masalah tapi untuk golongan pelajar terutama yang masih sekolah rendah, berbahaya ketika melintas jalan, tiada jejantas. Ibu bapa terpaksa menemani mereka untuk mencari ilmu. - MAT KAPAL JERANTUT

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 12:56 pm

Deto_8 wrote:Mana etika kepolisan?

Mana perginya keprihatinan anggota polis (MPV Temerloh) pada masyarakat? Pada 28.10.09 jam 5 petang adik saya terjatuh dari motor akibat sikap gopoh pemandu MPV PDRM Temerloh. Sewaktu kejadian, hujan lebat di persimpangan Hospital Mentakab. Dengan hanya menggelengkan kepala, anggota itu terus berlalu pergi dengan kenderaan MPV PDRM. Mujurlah ada bantuan orang ramai, adik saya pulang ke rumah dengan muka dan tangan cedera. Persoalannya tidak kira siapa yang bersalah tetapi di mana etika kepolisan yang sepatutnya ada pada anggota itu. Saya amat berharap pihak atasan PDRM ambil serius dalam hal ini. Jangan sampai masyarakat memandang serong dan buruk terhadap PDRM. - ABNG TERKILAN TAMAN SAGA

etika kepolisan dah lama hilang dgn arus pembanggunan dan arus permodenan insan...
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Deto_8 on Wed Nov 11, 2009 12:57 pm

Jijik dan geli dengan perangai segelintir isteri-isteri yang bekerja mengutip biji sawit di Felda Sungai Tekam Utara. Sudah bersuami tapi bermain cinta dengan mat Bangla dan Indon. Sampaikan sanggup mengaku sudah janda. Sedarlah awak tu isteri orang. - AKU GELI SUNGAI TEKAM UTARA

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 12:59 pm

Deto_8 wrote:Jijik dan geli dengan perangai segelintir isteri-isteri yang bekerja mengutip biji sawit di Felda Sungai Tekam Utara. Sudah bersuami tapi bermain cinta dengan mat Bangla dan Indon. Sampaikan sanggup mengaku sudah janda. Sedarlah awak tu isteri orang. - AKU GELI SUNGAI TEKAM UTARA

doh keje kutip biji sawit dah le..jgn lak pg kutip mat bangla ngan mat indon tuh pulok,....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Yassin on Wed Nov 11, 2009 12:59 pm

Deto_8 wrote:Mana etika kepolisan?

Mana perginya keprihatinan anggota polis (MPV Temerloh) pada masyarakat? Pada 28.10.09 jam 5 petang adik saya terjatuh dari motor akibat sikap gopoh pemandu MPV PDRM Temerloh. Sewaktu kejadian, hujan lebat di persimpangan Hospital Mentakab. Dengan hanya menggelengkan kepala, anggota itu terus berlalu pergi dengan kenderaan MPV PDRM. Mujurlah ada bantuan orang ramai, adik saya pulang ke rumah dengan muka dan tangan cedera. Persoalannya tidak kira siapa yang bersalah tetapi di mana etika kepolisan yang sepatutnya ada pada anggota itu. Saya amat berharap pihak atasan PDRM ambil serius dalam hal ini. Jangan sampai masyarakat memandang serong dan buruk terhadap PDRM. - ABNG TERKILAN TAMAN SAGA

Saya tidak bercakap atas tiket polis tetapi dimana sikap keprihatinan polis itu sendiri ? jika ini sikap kita jangan salahkan org lain jika kita sendiri kelak menerima nasib yang sama kerana perbuatan kita itu.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Deto_8 on Wed Nov 11, 2009 1:00 pm

Apa dah jadi dengan TNB dan JBA Pahang? Bil terkini TNB menjadi berlipat kali ganda daripada kebiasaan sedangkan penggunaan adalah sama. JBA pula dah berbulan-bulan keluarkan bil yang KONONNYA dapat subsidi Kerajaan Negeri walhal tanpa subsidi pun memang bil air tetap sama. Harap pihak berwajib ambil tindakan. Kecualilah ini permainan politik Kerajaan Pahang untuk menipu rakyat dan untuk membayar hutang saman yang perlu dibayar sebanyak RM63 juta! Jangan bodohkan rakyat! - JPC.SG.NEREK

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 1:02 pm

Deto_8 wrote:Apa dah jadi dengan TNB dan JBA Pahang? Bil terkini TNB menjadi berlipat kali ganda daripada kebiasaan sedangkan penggunaan adalah sama. JBA pula dah berbulan-bulan keluarkan bil yang KONONNYA dapat subsidi Kerajaan Negeri walhal tanpa subsidi pun memang bil air tetap sama. Harap pihak berwajib ambil tindakan. Kecualilah ini permainan politik Kerajaan Pahang untuk menipu rakyat dan untuk membayar hutang saman yang perlu dibayar sebanyak RM63 juta! Jangan bodohkan rakyat! - JPC.SG.NEREK

itulah bodohnye kita sebagai org pahang (termasuklah kwn nih)...fikir2 lah sendiri....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Yassin on Wed Nov 11, 2009 7:45 pm

Deto_8 wrote:Apa dah jadi dengan TNB dan JBA Pahang? Bil terkini TNB menjadi berlipat kali ganda daripada kebiasaan sedangkan penggunaan adalah sama. JBA pula dah berbulan-bulan keluarkan bil yang KONONNYA dapat subsidi Kerajaan Negeri walhal tanpa subsidi pun memang bil air tetap sama. Harap pihak berwajib ambil tindakan. Kecualilah ini permainan politik Kerajaan Pahang untuk menipu rakyat dan untuk membayar hutang saman yang perlu dibayar sebanyak RM63 juta! Jangan bodohkan rakyat! - JPC.SG.NEREK

Marah benor JPC Sg. Jerek nei...
Elok juga dia pergi ke JBA MARAN bertanya ke hal yang sebenar.
bab subsidi itu sahaja disebut (ditulis) supaya rakyat tahu air itu diberi subsidi oleh kerajaan. Penggunaan dan bayaran sama sahaja seperti biasa cuma diceritakan jika air tersebut tidak diberi subsidi seperti yang tertera maka itulah jumlah sebenar yang kena bayar. Apa pun sebelum ini JBAP sememang sudah memberikan subsidi cuma tidak di jelaskan dalam bil sahaja
.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Yassin on Wed Nov 11, 2009 7:52 pm

Deto_8 wrote:Saya lihat Perpustakaan Awam Bandar Jerantut berada di lokasi laluan trafik sibuk. Untuk golongan dewasa mungkin tiada masalah tapi untuk golongan pelajar terutama yang masih sekolah rendah, berbahaya ketika melintas jalan, tiada jejantas. Ibu bapa terpaksa menemani mereka untuk mencari ilmu. - MAT KAPAL JERANTUT

Jagan buat malas mat kapal... Very Happy hantor aje anak2 itu terus kepintu masuk perpustakaan jangan bagi menyeberangi laluan tersebut..kala nak buat pusingan U pun tak jauh mana. Tak kan nak ubah pulak perpustakaan itu.. dah boleh ada Perpustakaan Awam pun sudah memadai. (besar cantiik gitu) Razz
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  zulkbo on Wed Nov 11, 2009 8:59 pm

Deto_8 wrote:Jijik dan geli dengan perangai segelintir isteri-isteri yang bekerja mengutip biji sawit di Felda Sungai Tekam Utara. Sudah bersuami tapi bermain cinta dengan mat Bangla dan Indon. Sampaikan sanggup mengaku sudah janda. Sedarlah awak tu isteri orang. - AKU GELI SUNGAI TEKAM UTARA

mende gini yang koi
bengang nih..
yang jantan lapor
yang betina merenyam
sumbat cili baru rasa.... Twisted Evil Twisted Evil

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Yassin on Wed Nov 11, 2009 9:02 pm

zulkbo wrote:
Deto_8 wrote:Jijik dan geli dengan perangai segelintir isteri-isteri yang bekerja mengutip biji sawit di Felda Sungai Tekam Utara. Sudah bersuami tapi bermain cinta dengan mat Bangla dan Indon. Sampaikan sanggup mengaku sudah janda. Sedarlah awak tu isteri orang. - AKU GELI SUNGAI TEKAM UTARA

mende gini yang koi
bengang nih..
yang jantan lapor
yang betina merenyam
sumbat cili baru rasa.... Twisted Evil Twisted Evil

Bak "haus" dan sundal payoh nak cakap zul...hehehe Very Happy
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  zulkbo on Wed Nov 11, 2009 9:09 pm

Yassin wrote:
zulkbo wrote:
Deto_8 wrote:Jijik dan geli dengan perangai segelintir isteri-isteri yang bekerja mengutip biji sawit di Felda Sungai Tekam Utara. Sudah bersuami tapi bermain cinta dengan mat Bangla dan Indon. Sampaikan sanggup mengaku sudah janda. Sedarlah awak tu isteri orang. - AKU GELI SUNGAI TEKAM UTARA

mende gini yang koi
bengang nih..
yang jantan lapor
yang betina merenyam
sumbat cili baru rasa.... Twisted Evil Twisted Evil

Bak "haus" dan sundal payoh nak cakap zul...hehehe Very Happy

koi pantang toi ngan orang asing ni
nak merosak orang kita
tambah melayan la pulok yang betina nyer... Twisted Evil

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  ozzy on Wed Nov 11, 2009 11:08 pm

Yassin wrote:
zulkbo wrote:
Deto_8 wrote:Jijik dan geli dengan perangai segelintir isteri-isteri yang bekerja mengutip biji sawit di Felda Sungai Tekam Utara. Sudah bersuami tapi bermain cinta dengan mat Bangla dan Indon. Sampaikan sanggup mengaku sudah janda. Sedarlah awak tu isteri orang. - AKU GELI SUNGAI TEKAM UTARA

mende gini yang koi
bengang nih..
yang jantan lapor
yang betina merenyam
sumbat cili baru rasa.... Twisted Evil Twisted Evil

Bak "haus" dan sundal payoh nak cakap zul...hehehe Very Happy

tak reti doh kwn nok komen mende2 gini..koho dihightlight koho menjadi2 pulok..mmmm Sad
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Deto_8 on Thu Nov 12, 2009 8:58 pm

Setiap kali berurusan di bahagian pesakit luar kad selalu tidak dijumpai. Kad baru dibuat setiap kali berurusan dengan doktor. Difahamkan bilik kad Hospital Lipis dijadikan tempat kakitangannya memasak dan tempat jualan langsung. Harap pihak yang menjaga pesakit luar lebih berkomitmen dalam tugasan. - PENDUDUK LEPEH

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Deto_8 on Thu Nov 12, 2009 8:58 pm

Harap pihak berwajib memantau kegiatan judi dalam kalangan belia di kawasan Jengka. Malah ada yang berjudi di kawasan sekolah di waktu malam. Harap ambil tindakan segera. - AZIAN JENGKA

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  zulkbo on Thu Nov 12, 2009 11:02 pm

Deto_8 wrote:Setiap kali berurusan di bahagian pesakit luar kad selalu tidak dijumpai. Kad baru dibuat setiap kali berurusan dengan doktor. Difahamkan bilik kad Hospital Lipis dijadikan tempat kakitangannya memasak dan tempat jualan langsung. Harap pihak yang menjaga pesakit luar lebih berkomitmen dalam tugasan. - PENDUDUK LEPEH

dah biasa berlaku nih
malas nak komen banyak
biasalah budak spital nih Rolling Eyes

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Deto_8 on Thu Nov 19, 2009 10:35 pm

TAHNIAH kepada semua pengurus di setiap tanah rancangan Felda yang telah menjayakan Taman Kebun Dapur, ini dapatlah menampung setidaknya kos sara hidup yang kian meningkat. Persoalannya di sini setiap peneroka diagihkan 20 benih pokok yang akan dibayar balik dengan nilai RM50, setelah tanaman mengeluarkan hasil pengurusan Felda akan mengutip di setiap rumah. Dalam tanah rancangan Felda Jengka 12 peneroka menjaga tanaman terung panjang sebagai tanaman Kebun Dapur. Difahamkan Felda membeli terung itu hanya 40 sen/kg. Cuba peneroka fikirkan sejenak berapa banyak atau berapa kilogram terung peneroka hendak buat bayaran kepada Felda. Menurut hemat hamba, peneroka perlu ada 125kg untuk membayar hutang sebanyak RM50. Projek ini tiada pulangan untuk peneroka tapi sebaliknya bagi Felda. Adakah Felda ikhlas apabila memperkenalkan suatu produk kepada peneroka? Jawapannya tidak sama sekali. Wahai peneroka yang bijaksana, cubalah teliti terlebih dulu setiap produk atau projek yang diperkenalkan. - JEBAT 12
--------------------------------------------------------------------
ada logiknya...nak kena check harga pasaran terung ni

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Deto_8 on Thu Nov 19, 2009 10:37 pm

Saya begitu kecewa sikap seorang jururawat di wad NICU Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHAS) yang memarahi saya ketika bertanyakan perkembangan anak sulung saya yang menghidapi penyakit kuning. Di manakah amalan 10 S seperti yang dipaparkan di dinding wad itu? Tidak perlulah meninggikan suara kepada ibu bapa yang sedang bimbang dan sedih melihat anak mereka. Bukan saya seorang bahkan ramai lagi ibu bapa yang tidak suka dengan sesetengah jururawat di wad ini kerana layanan memang tidak memuaskan dan terlalu kasar terhadap ibu bapa dan anak-anak yang sedang sakit. - MANGSA LEPAS TEKANAN



Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada jururawat Wad Kenanga 4 HoSHAS Temerloh kerana layanan dan perkhidmatan jururawat sangat baik dan begitu selesa terhadap isteri dan anak sulung kami sehingga keluar wad. Terima kasih yang tidak terhingga diucapkan. - MATA_MATA TEMERLOH

------------------------------------------
serorang keji seorang puji

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 19, 2009 10:41 pm

benda ni dah jadi kt kejiranan kawan kat salh satu felda kat Bera ni la... makcik yang sorang ni dah betul betul dah mengusahakan tanaman terung yang diberi oleh pihak Felda ni.Nak dijadikan cerita bila bawak ke pejabat Felda untuk jualan boleh pulak salah sorang kat pejabat tu cakap terung tu tak cukup spec dah macam nak jual kete la pulok tak paham la sistem pentadbiran skrg ni.. itulah lumrah kehidupan
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 7:43 am

Deto_8 wrote:TAHNIAH kepada semua pengurus di setiap tanah rancangan Felda yang telah menjayakan Taman Kebun Dapur, ini dapatlah menampung setidaknya kos sara hidup yang kian meningkat. Persoalannya di sini setiap peneroka diagihkan 20 benih pokok yang akan dibayar balik dengan nilai RM50, setelah tanaman mengeluarkan hasil pengurusan Felda akan mengutip di setiap rumah. Dalam tanah rancangan Felda Jengka 12 peneroka menjaga tanaman terung panjang sebagai tanaman Kebun Dapur. Difahamkan Felda membeli terung itu hanya 40 sen/kg. Cuba peneroka fikirkan sejenak berapa banyak atau berapa kilogram terung peneroka hendak buat bayaran kepada Felda. Menurut hemat hamba, peneroka perlu ada 125kg untuk membayar hutang sebanyak RM50. Projek ini tiada pulangan untuk peneroka tapi sebaliknya bagi Felda. Adakah Felda ikhlas apabila memperkenalkan suatu produk kepada peneroka? Jawapannya tidak sama sekali. Wahai peneroka yang bijaksana, cubalah teliti terlebih dulu setiap produk atau projek yang diperkenalkan. - JEBAT 12
--------------------------------------------------------------------
ada logiknya...nak kena check harga pasaran terung ni



cekik darah la gini
baik niaga sendiri..
sampai ke terung pun nak
untung ngan orang felda Evil or Very Mad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Deto_8 on Tue Nov 24, 2009 11:01 pm

Saya tidak puas hati ada segelintir penduduk kampung suka duduk berjam-jam di kedai kopi bercerita jabatan awam dan ini tidak bermutu. Kalau ada apa-apa rasa terbuku dengan pihak berkuasa, tulis surat atau jumpa ketua kampung. - MAMAT LIPIS

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  zulkbo on Tue Nov 24, 2009 11:44 pm

Deto_8 wrote:Saya tidak puas hati ada segelintir penduduk kampung suka duduk berjam-jam di kedai kopi bercerita jabatan awam dan ini tidak bermutu. Kalau ada apa-apa rasa terbuku dengan pihak berkuasa, tulis surat atau jumpa ketua kampung. - MAMAT LIPIS

kalau jumpa pun rasanya
ada ker tindakan susulan scratch
harap ada la yek...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Deto_8 on Thu Dec 10, 2009 1:13 pm

Pengguna didahulukan barangan berkualiti diutamakan
Kepada pengusaha pasar raya di sekitar Bandar Jengka, jangan memandang ringan dan menyerahkan segala urusan kepada pentadbiran syarikat dan pembekal untuk meletakkan harga barangan kerana dikhuatiri ada di antara barang yang dijual sangat mahal berbanding di kedai runcit dalam bandar ini. Juga mungkin tidak terkecuali konspirasi dan sabotaj musuh dalam dunia perniagaan. Oleh itu buatlah tinjauan dan pemantauan yang menyeluruh dengan teliti. Untuk makluman dan ingatan bagi pengusaha syarikat pasar raya, jadikanlah tauladan, juga mengambil iktibar apa yang telah berlaku pada sebuah pasar raya yang dulunya begitu GAH di bandar ini tapi akhirnya kini hanya tinggal nama dan menjadi bangunan asrama pelajar IPTA yang berhampiran. Walaupun pada awalnya pentadbirannya diambil alih oleh syarikat lain, juga sudah pun membuat penjenamaan semula kepada pasar raya namun ianya tidak mampu bertahan lama. - JEBAT 12
--------------------------------------
mcam tau pasaraya yang dimaksudkan tu

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  MD on Thu Dec 10, 2009 1:22 pm

Deto_8 wrote:Saya tidak puas hati ada segelintir penduduk kampung suka duduk berjam-jam di kedai kopi bercerita jabatan awam dan ini tidak bermutu. Kalau ada apa-apa rasa terbuku dengan pihak berkuasa, tulis surat atau jumpa ketua kampung. - MAMAT LIPIS

ni kira forum jugak...tapi offline punya la...
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Interaktif SMS Sinar Harian :: Apa Komen Aokme

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum