Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Dari Kisah Benar..Kasihnyer Ayah Sayangnyer ibu....

View previous topic View next topic Go down

Dari Kisah Benar..Kasihnyer Ayah Sayangnyer ibu....

Post  Jeck Sparow on Wed Jun 30, 2010 5:15 pm

PENYATA PEMBELAAN


1. Defendan, adalah bekas suami kepada Plaintif.

2. Saya selaku pihak Defendan dalam kes ini ingin mendapat pertimbangan dari pihak Mahkamah Tinggi agar permohonan tuntutan hak jagaan terhadap saya Oleh pihak Plainitif itu tidak diluluskan atau ditolak atas sebab sebab berikut :-

2.1 Cuai dan mengabaikan tanggungjawab dalam menjaga anak anak tersebut dengan meletak anak dibawah jagaan pihak lain sebaik sahaja berlaku perceraian, saya terpaksa mengambil alih untuk menjaga anak anak saya agar mereka hidup lebih sempurna dari segi makan dan minum serta pelajaran tidak terganggu.

2.2 Kemudian selepas Plantif berkahwin dengan suami yang baru, Plantif berhasrat untuk menjaga anak anak saya itu, tetapi pihak saya tidak mahu mereka duduk bersama bapa tiri kerana kasih sayang yang akan diberikan tidak sama dengan apa yang diberi oleh bapa kandung. Lagipun anak anak saya ini telah saya didik dengan baik semasa dalam penjagaan saya selama 1 tahun tersebut. Saya menaruh harapan dan cita cita yang tinggi terhadap mereka agar menjadi insan yang beragama, berakhlak mulia dan cinta kepada agama serta tanah air. Mereka ini mudah mendengar nasihat dan hormat kepada saya serta mudah dibentuk dan dididik kerana saya banyak menghabiskan masa saya bersama mereka.

2.3 Tambahan pula Plaintif adalah seorang ibu yang pembengis dan bimbang anak anak saya ini nanti akan terganggu fikirannya. Jika adanya saya, senang untuk mengatasi apa jua yang berlaku. Dia juga seorang yang egois dan susah untuk dibawa berunding dan saya terpaksa banyak bersabar serta beralah dengan apa jua tindakan darinya. Plaintif banyak membuat kesilapan dan melakukan sesuatu tanpa izin saya contohnya beliau pernah keluar dari rumah dengan membawa anak anak bersamanya. Dalam masa tempoh berkenaan saya menerima surat tuntutan cerai dari Plaintif. Plaintif terlalu kerap memohon cerai dari saya sehingga membuat ugutan untuk membunuh diri sekiranya saya tidak menceraikannya. Pencerain yang belaku bukanlah dengan kerelaan hati saya tetapi diatas desakan dan paksaan Plaintif sendiri. Plaintif ada berjanji seandainya berlaku penceraian diantara kami dia tidak akan membuat sebarang tuntutan dari saya. Ini kerana dia sedar kerana jalan ini adalah pilihan dirinya sendiri. Kini jelaslah bahawa Plaintif sudah lupa dengan keputusan dan janji janji yang telah diperkatakannya sebelum ini.

2.4 Tentang tuduhan memukul anak anak itu, memanglah ada tetapi memukul bukanlah dengan tujuan mendera anak tanpa sebab. Fikiran saya masih waras dan tahu hukum hakam agama. Saya memukul ada hadnya dan sekadar untuk mengajar akhlak dan mendidik mereka agar menjadi manusia yang berakhlak dan beragama. Sekiranya saya tidak tegas dan menegur mereka malah sentiasa memanjakan mereka tanpa batasan kemungkinan mereka akan membesar tanpa moral malah menyusahkan pihak Negara Malaysia.

2.5 Berkaitan dengan tuduhan dengan sikap saya yang suka berjudi itu boleh diterima tetapi itu cerita lama yang mana saya telah tinggalkan sikap saya yang suka berjudi itu 10 tahun yang lalu. Kini tidak lagi malah saya begitu benci kepada seorang kaki judi. Tidak sepatutnya Plaintif sebagai seorang isteri membuang saya dari kehidupannya malah sepatutnya bersyukur kerana saya telah berubah dan sanggup bertanggugjawab terhadap anak anak dan keluarga walaupun berpendapatan kecil. Sepatutnya Plaintif banyakkan bersabar dan besyukur kerana anak dah ramai masaalah boleh dibawa berbincang tetapi kerana hatinya sudah terpikat dengan orang lain secara diam diam. Sememangnya Plaintif mencari peluang untuk berpisah.

3. Oleh yang demikian pihak saya selaku pihak Defendan dengan rasa rendah diri memohon kepada Mahkamah Yang Mulia agar tuntutan hak penjagaan Terus kekal dibawah jagaan pihak saya selaku bapa kandung kepada anak anak tersebut.

4. Pihak saya berjanji jika sekiranya pihak saya gagal membuktikan kemampaun untuk membesar dan menjaga anak anak saya dengan sempurna seperti cuai dan tidak bertanggungjawab dalam menjaga makan dan minum, tempat tinggal serta persekolahan mereka pihak saya sedia menyerahkan hak jagaan anak anak kepada Plaintif. Oleh yang demikian pihak saya merayu agar pihak Mahkamah memberi peluang kali ini untuk saya menjaga anak anak tersebut.



* Sekadar Tauladan*


Last edited by Jeck Sparow on Thu Jul 01, 2010 11:28 am; edited 3 times in total
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Dari Kisah Benar..Kasihnyer Ayah Sayangnyer ibu....

Post  zulkbo on Wed Jun 30, 2010 5:42 pm

aduhhh..sedihnya..
simpati..moga yang
ada rumahtangga
bacalah ni yek
buat pedoman.. I love you

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Dari Kisah Benar..Kasihnyer Ayah Sayangnyer ibu....

Post  Jeck Sparow on Wed Jun 30, 2010 5:47 pm

zulkbo wrote:aduhhh..sedihnya..
simpati..moga yang
ada rumahtangga
bacalah ni yek
buat pedoman.. I love you

ermmmm l kesian nengok ker gayanyerr panjang lebor dia bercerita tapi kita hanyalan manusia biasa segala yag baik itu datangnya dari Allah SWT yang sebaliknyer tu dari kita bukan mende pakciknie nak cari tempat untuk berkongsi cerita kawan sudi menjadi pendengarnyer......


Last edited by Jeck Sparow on Thu Jul 01, 2010 11:32 am; edited 1 time in total
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Dari Kisah Benar..Kasihnyer Ayah Sayangnyer ibu....

Post  zulkbo on Wed Jun 30, 2010 6:08 pm

Jeck Sparow wrote:
zulkbo wrote:aduhhh..sedihnya..
simpati..moga yang
ada rumahtangga
bacalah ni yek
buat pedoman.. I love you

ermmmm lama juga kawan ngadap muka Client nie.. kesian nengok ker gayanyerr panjang lebor dia bercerita tapi kita hanyalan manusia biasa segala yag baik itu datangnya dari Allah SWT yang sebaliknyer tu dari kita bukan mende pakciknie nak cari tempat untuk berkongsi cerita kawan sudi menjadi pendengarnyer......

mau nak menitik air mata aok yek?
sejak bila aok jadi lawyer ney?
he he.. I love you

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Dari Kisah Benar..Kasihnyer Ayah Sayangnyer ibu....

Post  Jeck Sparow on Thu Jul 01, 2010 11:00 am

zulkbo wrote:

mau nak menitik air mata aok yek?
sejak bila aok jadi lawyer ney?
he he.. I love you


Opppssssssssssss........Lawyer blom lagi sampai tahap tu en zul....nak kata sedih sgt tu tak la cuma boleh di ambil iktibar jer la.. bab dalam kehidupan manusia ni ader kala kita di atas ada kala kita akan berada di bawah... am i righ.......hehehe....
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Dari Kisah Benar..Kasihnyer Ayah Sayangnyer ibu....

Post  ainie rashid on Thu Jul 01, 2010 3:10 pm

Jeck Sparow wrote:
zulkbo wrote:

mau nak menitik air mata aok yek?
sejak bila aok jadi lawyer ney?
he he.. I love you


Opppssssssssssss........Lawyer blom lagi sampai tahap tu en zul....nak kata sedih sgt tu tak la cuma boleh di ambil iktibar jer la.. bab dalam kehidupan manusia ni ader kala kita di atas ada kala kita akan berada di bawah... am i righ.......hehehe....

Kisah di atas jelas di mata saya.
Ayat tersusun teratur kononnye " Hanya aku yg betul,aku terbaik dan dia yang salah"
Jika kita hanya mendengar sebelah pihak kita..... nampaklah pihak dia salah...
Jika kita mendengar pihak dia sahaja..... nampaklah pihak kita yg salah....

Segala yang berlaku..... selesailah cara baik..... jgn bila bercerainye sepasang suami dan isteri nanti.... semua yang baik jadi buruk... yg buruk bertambah buruk... segala pekong hendak dibuka....orang melihat dan mendengar tersenyum .. tersipu..... " menepuk air didulang terpercik ke muka sendiri"
.........tolaklah ego memasing ke tepi untuk kebahagian anak-anak....
avatar
ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 46
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Dari Kisah Benar..Kasihnyer Ayah Sayangnyer ibu....

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum