Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Koleksi kisah benar

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  labu sayong on Thu Oct 22, 2009 8:44 pm

Yassin wrote:Dahulu aku kemari suasananya nyaman indah dan tenang sekali bersama kicauan berburung, walaupun sering kali aku keteratak ini kehadiran ku bagaikan disambut jua bersama kedamaiannya dan senyaman bayu yang bertiup lembut...semakin hari teratak ini bagaikan tidak seindah semusim yang lalu ...lalu aku tercari-cari dimanakah kurangnya dimanakah silapnya.....bagaikan hilang warna-warna indahnya disini...lalu aku bagaikan seorang perindu, rindu pada sebuah keidahanya lalu aku terrcari-cari dimanakah semua itu? aku rindu pada sebuah keindahan dahulu....saban hari aku kemari mencari warna-warna indah itu......yang jelas kelihatan hanya DETO, POZI , ZUL JAS dan yang lain...lalu aku bertanya weh kenapa PCC nei muram je hehehehehe.....huhuhuhu....... </SPAN></SPAN>

sampai ati aok xnampok koi abg yassin..koi merajuk..kisah benar neh..still xlari topik kan Very Happy

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  Yassin on Thu Oct 22, 2009 9:05 pm

labu sayong wrote:

sampai ati aok xnampok koi abg yassin..koi merajuk..kisah benar neh..still xlari topik kan Very Happy

Bukan kawan takmboh nyebut nama aok keknya masa tu kawan memandang ke kelompok jantan...ralik nengok pozi...menjelin kekawan tak berani nok menyebut nama aok hehehe keknya cerita kawan tu tak abis lagi...nama aok ada dlm cerita tu hehehe Razz

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  zulkbo on Thu Oct 22, 2009 10:27 pm

Yassin wrote:Dahulu aku kemari suasananya nyaman indah dan tenang sekali bersama kicauan berburung, walaupun sering kali aku keteratak ini kehadiran ku bagaikan disambut jua bersama kedamaiannya dan senyaman bayu yang bertiup lembut...semakin hari teratak ini bagaikan tidak seindah semusim yang lalu ...lalu aku tercari-cari dimanakah kurangnya dimanakah silapnya.....bagaikan hilang warna-warna indahnya disini...lalu aku bagaikan seorang perindu, rindu pada sebuah keidahanya lalu aku terrcari-cari dimanakah semua itu? aku rindu pada sebuah keindahan dahulu....saban hari aku kemari mencari warna-warna indah itu......yang jelas kelihatan hanya DETO, POZI , ZUL JAS dan yang lain...lalu aku bertanya weh kenapa PCC nei muram je hehehehehe.....huhuhuhu.......


moh la kita terus mewarnai
warna yang sedia ada selagi
hidup ...agar warna nye tidak pudar
dialun irama hambar tanpa genangan air mata..

(apa yang aku merepek nih..) Rolling Eyes

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  Yassin on Fri Oct 23, 2009 12:27 am

zulkbo wrote:
Yassin wrote:Dahulu aku kemari suasananya nyaman indah dan tenang sekali bersama kicauan berburung, walaupun sering kali aku keteratak ini kehadiran ku bagaikan disambut jua bersama kedamaiannya dan senyaman bayu yang bertiup lembut...semakin hari teratak ini bagaikan tidak seindah semusim yang lalu ...lalu aku tercari-cari dimanakah kurangnya dimanakah silapnya.....bagaikan hilang warna-warna indahnya disini...lalu aku bagaikan seorang perindu, rindu pada sebuah keidahanya lalu aku terrcari-cari dimanakah semua itu? aku rindu pada sebuah keindahan dahulu....saban hari aku kemari mencari warna-warna indah itu......yang jelas kelihatan hanya DETO, POZI , ZUL JAS dan yang lain...lalu aku bertanya weh kenapa PCC nei muram je hehehehehe.....huhuhuhu....... </SPAN></SPAN>


moh la kita terus mewarnai
warna yang sedia ada selagi
hidup ...agar warna nye tidak pudar
dialun irama hambar tanpa genangan air mata..

(apa yang aku merepek nih..) Rolling Eyes

Tinggal warna kelabu aje goner??

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  zulkbo on Fri Oct 23, 2009 12:49 am

Yassin wrote:
zulkbo wrote:
Yassin wrote:Dahulu aku kemari suasananya nyaman indah dan tenang sekali bersama kicauan berburung, walaupun sering kali aku keteratak ini kehadiran ku bagaikan disambut jua bersama kedamaiannya dan senyaman bayu yang bertiup lembut...semakin hari teratak ini bagaikan tidak seindah semusim yang lalu ...lalu aku tercari-cari dimanakah kurangnya dimanakah silapnya.....bagaikan hilang warna-warna indahnya disini...lalu aku bagaikan seorang perindu, rindu pada sebuah keidahanya lalu aku terrcari-cari dimanakah semua itu? aku rindu pada sebuah keindahan dahulu....saban hari aku kemari mencari warna-warna indah itu......yang jelas kelihatan hanya DETO, POZI , ZUL JAS dan yang lain...lalu aku bertanya weh kenapa PCC nei muram je hehehehehe.....huhuhuhu.......


moh la kita terus mewarnai
warna yang sedia ada selagi
hidup ...agar warna nye tidak pudar
dialun irama hambar tanpa genangan air mata..

(apa yang aku merepek nih..) Rolling Eyes

Tinggal warna kelabu aje goner??

susah koi nak jawab..
kelabu pun cantek aper...
beli kereta kalau hat kelabu tu
orang suka..silap kena tamboh duit nk booking
Rolling Eyes

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  zulkbo on Fri Oct 23, 2009 12:51 am

fourzy wrote:Atas permintaan Yassin koi karang satu novel untuk dia ..tajuk AKU YANG TERLUKA (Yassin la tu)

Keheningan pagi dikejutkan dengan kicauan burung dan ayam yang berkokok.Aku yang sedari tadi termanggu disofa setelah selesai sembahyang subuh lantas menyelak langsir untuk melihat keindahan suasana pagi dikampung halamanku.Aku bangga sekali di lahirkan disini tempat yang digelar Jerantut kampung halamanku bersempena dengan namaku Yassin satu nama yang indah seindah dan setenang tempat tumpah darahku.Terima kasih ayah dan emak kerana menghadiahkan gelaran itu untukku.Aku melangkah ke halaman rumah sambil menghirup udara segar disulami kabus pagi terasa jiwaku tenang dan nyaman.Seketika berdiri aku duduk di kerusi kayu kenangan hasil dari kreativiti ayahku.Meskipun hanya sebongkah kayu namun aku bangga kerana telah 20 tahun kerusi itu tegap disitu.Entah kenapa pagi ini aku terasa seakan terkenangkan sesuatu hatiku seakan disentap oleh satu kuasa yang entah dari mana untuk kembali menggamit memori silam yang berkali aku cuba lupakan namun jika dalam berkeadaan begini keadaan yang setenang dan sehening begini pastinya kesayuan dan kerinduan ini kembali menjelma meskipun tidak kuundang.Wajahnya kerap muncul meskipun ia telah lama berlalu namun segala yang terpahat dihatiku amat sukar untuk kuleraikan meskipun telah lama kubiarkan bersemadi disitu.Ia tidak pernah aman dan tidak pernah mengerti bahawa antara aku dia tidak mungkin akan bersama semula segalanya
telah tertulis bahawa dia bukan milikku dan aku jua akui akan hakikat itu.Sesekali aku terasa kesal dengan sikapnya yang tidak mengerti betapa aku terluka atas apa yang dia lakukan padaku.Sanggup dia putuskan hubungan denganku hanya kerana aku enggan belanja dia makan laksa.Belum sempat kujelaskan yang laksa itu telah dicampur dengan
kertas tisu dia segera berlari meninggalkan aku oh..sungguh kejam.Betapa cinta yang kami bina selama lima tahun terus terlerai hanya laksa dan aku telah berjanji pada diriku yang aku tidak akan menyentuh lagi laksa..

jiwang gak aok ni fourzy
tak tau lak koi..
sekolah dulu ROCK jer
huh huh huh Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  zulkbo on Fri Oct 23, 2009 12:58 am

kisah benar koi malam ni
anak jantan koi tetiba nak makan
maggi la pulok..layan dia lah Very Happy Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  ozzy on Fri Oct 23, 2009 9:38 am

[quote="zulkbo"]
fourzy wrote:Atas permintaan Yassin koi karang satu novel untuk dia ..tajuk AKU YANG TERLUKA (Yassin la tu)

jiwang gak aok ni fourzy
tak tau lak koi..
sekolah dulu ROCK jer
huh huh huh Very Happy

Hehe..Koi layan belake zul..tu zaman head banging simpan jela dalam memori tapi lagu rock aku tetap layan tapi ingatkan abg Yassin kita kena la masyuk line dia..line sentimental tapi minta moof la yassin mekala aok ajok koi layan lagu 50an..60an koi lari dulu la..kalau slow rock 90an mcm dalam SINAR tu mmg layannnnnnn.... Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  zulkbo on Fri Oct 23, 2009 9:42 am

[quote="fourzy"]
zulkbo wrote:
fourzy wrote:Atas permintaan Yassin koi karang satu novel untuk dia ..tajuk AKU YANG TERLUKA (Yassin la tu)

jiwang gak aok ni fourzy
tak tau lak koi..
sekolah dulu ROCK jer
huh huh huh Very Happy

Hehe..Koi layan belake zul..tu zaman head banging simpan jela dalam memori tapi lagu rock aku tetap layan tapi ingatkan abg Yassin kita kena la masyuk line dia..line sentimental tapi minta moof la yassin mekala aok ajok koi layan lagu 50an..60an koi lari dulu la..kalau slow rock 90an mcm dalam SINAR tu mmg layannnnnnn.... Very Happy

adat dah tu..
bila dah berumur sendiri
bertukar jiwa..koi pun layan
gak sentimental nih malah
instrumantel lagi(kenny G) Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  Yassin on Fri Oct 23, 2009 10:24 am

[quote="fourzy"]
zulkbo wrote:
fourzy wrote:Atas permintaan Yassin koi karang satu novel untuk dia ..tajuk AKU YANG TERLUKA (Yassin la tu)

jiwang gak aok ni fourzy
tak tau lak koi..
sekolah dulu ROCK jer
huh huh huh

Hehe..Koi layan belake zul..tu zaman head banging simpan jela dalam memori tapi lagu rock aku tetap layan tapi ingatkan abg Yassin kita kena la masyuk line dia..line sentimental tapi minta moof la yassin mekala aok ajok koi layan lagu 50an..60an koi lari dulu la..kalau slow rock 90an mcm dalam SINAR tu mmg layannnnnnn....

kawan pun tak kenan juge pozi kala lagu2 zaman 50an tu sebab kawan pun x de lagi heheh...kala awal 70tu zaman hail amir , uji rashid tu boleh kira lagi heheheh..

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  Deto_8 on Fri Oct 23, 2009 10:25 am

antara SinarFM ngan KlasikFM

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama &amp;amp; Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  zulkbo on Fri Oct 23, 2009 10:29 am

Deto_8 wrote:antara SinarFM ngan KlasikFM

tu yang selalu dok bunyi guruh jer
ganda 23...
huh huh huh Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  ozzy on Tue Feb 09, 2010 6:13 pm

Atas permintaan Yassin koi karang satu novel untuk dia ..tajuk AKU YANG TERLUKA (Yassin la tu)

Keheningan pagi dikejutkan dengan kicauan burung dan ayam yang berkokok.Aku yang sedari tadi termanggu disofa setelah selesai sembahyang subuh lantas menyelak langsir untuk melihat keindahan suasana pagi dikampung halamanku.Aku bangga sekali di lahirkan disini tempat yang digelar Jerantut kampung halamanku bersempena dengan namaku Yassin satu nama yang indah seindah dan setenang tempat tumpah darahku.Terima kasih ayah dan emak kerana menghadiahkan gelaran itu untukku.Aku melangkah ke halaman rumah sambil menghirup udara segar disulami kabus pagi terasa jiwaku tenang dan nyaman.Seketika berdiri aku duduk di kerusi kayu kenangan hasil dari kreativiti ayahku.Meskipun hanya sebongkah kayu namun aku bangga kerana telah 20 tahun kerusi itu tegap disitu.Entah kenapa pagi ini aku terasa seakan terkenangkan sesuatu hatiku seakan disentap oleh satu kuasa yang entah dari mana untuk kembali menggamit memori silam yang berkali aku cuba lupakan namun jika dalam berkeadaan begini, keadaan yang setenang dan sehening ini pastinya kesayuan dan kerinduan ini kembali menjelma meskipun tidak kuundang.Wajahnya kerap muncul walaupun ia telah lama berlalu namun segala yang terpahat dihatiku amat sukar untuk kuleraikan meskipun telah lama kubiarkan bersemadi disitu.Ia tidak pernah aman dan tidak pernah mengerti bahawa antara aku dia tidak mungkin akan bersama semula segalanya telah tertulis bahawa dia bukan milikku dan aku jua akui akan hakikat itu.Sesekali aku terasa kesal dengan sikapnya yang tidak mengerti betapa aku terluka atas apa yang dia lakukan padaku.Sanggup dia putuskan hubungan denganku hanya kerana aku enggan belanja dia makan laksa.Belum sempat kujelaskan yang kuah laksa itu telah dicampur dengan kertas tisu dia segera berlari meninggalkan aku oh..sungguh kejam.Betapa cinta yang kami bina selama lima tahun terus terlerai hanya kerana laksa dan aku telah berjanji pada diriku yang aku tidak akan menyentuh lagi laksa..dan aku telah bersumpah yang aku mengharamkan 7 keturunanku dari memakan laksa kiranya sumpahku ini dilanggar maka siksaannya amat pedih mereka akan buang air besar bersama laksa yang tidak putus-putus miahahaha..
Telah 20tahun peristiwa itu berlalu dan sumpahanku masih terlekat disitu.Aku tertanya2 apakah perlu aku menarik balik sumpahan ku itu??sebab tekak aku dah ketagih sangat melihat dan tercium bau kuah laksa membuatkan air liurku kecur.Tapi hatiku ini amat keras sekeras besi waja..sekali aku terluka pasti lukanya amat dalam sukar mencari penawar..
Ah..lupakan pasal laksa kerana banyak lagi makanan lain yg boleh aku makan..Aku berdiri menghirup udara bersih dikampungku.Sesekali aku terkenangkan rakan2ku yg telah berhijrah kebandar.Ramai antaranya tewas dengan debu2 kota dan kembali mengerjakan kebun disini dan pastinya mereka berkata disini suasana lebih tenang dan aman tidak perlu berebut2 mengejar waktu.Aku tersenyum mendengar kata2 mereka betapa aku bangga menjadi anak jati disini akan aku pertahankan seni dan warisan ayah bonda untuk selamanya.Dalam hidup aku sedar kadangkala hijrah itu dituntut tetapi ia bukan satu kewajipan dan aku yakin dengan pendirianku.Aku bersiap untuk mandi kerana aku perlu menghantar anakku ke sekolah lantas perlu terus kepejabat.
Aku tiba dipejabat sekitar 7.45pagi tapi entah kenapa hari ini aku terasa amat malas langkahku longlai dan lesu tidak bersemangat.Aku hanya bersandar dikerusiku sambil mataku terpaku diskrin komputer tiba-tiba lalu seseorang yang biasa kulihat.Dia menguntum senyum sewaktu melihat aku ..ahh jantungku berdegup melihat senyumannya membuatkan aku teringat pada seseorang.wajah serta gayanya tidak ubah seperti seorang gadis yang pernah kupuja dulu tambah pula melihat hari ini dia berpakaian kebaya ketat berwarna biru berbunga kuning.Liuk lentuknya ketika berjalan membuatkan mataku terpaku melihat lenggoknya..parohhh weh mekala gini bisik hatiku....sidia pula seakan boleh membaca isi hatiku lantas melirik dengan senyuman manja..apakah perlu kuulangi sejarah lama..
Tanpa aku sedar dia kini berdiri didepanku.."abang yassin dah minum" katanya ..aduhh mendengar suaranya aku jadi tidak keruan...balerrrr....aku tidak pasti adakah dia jelmaan yang sememangnya diciptakan untuk aku atau sekadar menguji kejantanan aku untuk menambah lagi cawangan membuatkan air liurku cair mengalir laju..berlumba2 turun ditengkolokku..nasib tak meleleh bisik hatiku.Lidah ku kelu untuk berkata2 hanya senyuman yang dapat kuberikan.Dia berlalu sambil mataku melirik pada lenggoknya ..perghhhhhh
Aku lantas membuka komputerku kerana ada kerja yang perlu aku siapkan tapi jiwa aku terasa resah terbayang2 wajahnya seolah2 dia masih berdiri disitu..Hatiku semakin resah lantas aku berlari turun kekantin dengan harapan dapat bersua dengan sidia..namun apabila tiba dikantin hatiku bagai dirobek2 melihat kemesraanya bersama seorang lelaki tapi siapakah lelaki itu kulihat mereka amat mesra bergelak ketawa sambil mencubit pipi..
Siapakah gerangan lelaki itu lantas aku menghampiri mereka cis..si saiful rupanya.dikalangan orang kampung saiful ni lebih dikenali sebagai KOY..aku tidak berkata apa2 kerana aku juga faham si koy ni masih bujang mungkin aku patut beri peluang padanya..tapi hatiku terus berdetik bagaimana koy yang bekerja didalam hutan boleh muncul disini diawal pagi begini..perasaan cemburu tiba-tiba menyerang hatiku jika tidak ada janji temu tidak mungkin mereka berdua bertemu disini dan yang lebih menyakitkan hati apabila melihat kemesraan mereka sedangkan koy yang aku kenali selama ini agak lasak tapi kenapa pagi ini dia kelihatan cukup romantik siap betulkan tudung gadis tu lagi..huh!!Aku perlu bersua dengan Koy kerana aku perlu tahu apa hubungannya dengan sicantik itu.Dari kejauhan aku mengetap-ngetap bibir melihat koy seperti sengaja menunjuk-nunjuk sikap romantiknya didepanku tak apa dia belum tengok betapa romantiknya aku ni ..aku pasti gadis itu bakal cair denganku nanti hanya masa akan menentukan milik siapakah gadis itu.
Aku hanya tersenyum tawar melihat koy sesekali menjeling kearahku..eleh!! romantik sangat la tu konon rungus hatiku sambil berpaling terasa loya pula tekakku ini.yang makcik nipun satu hal buat air teh pekat sangat rungutku dalam hati..teh pulak yang aku salahkan terasa serba tak kena.
Aku kembali kepejabat dengan hati yang cukup pedih sangkaku dia dapat mengubat hatiku yang bosan dipagi ini tetapi sebaliknya menambahkan lagi luka yang masih belum berdarah.Seketika kemudian gadis itu kembali melintas dihadapan mejaku.Meskipun hatiku masih sakit melihat sikapnya sebentar tadi namun apabila melihat senyuman dan jelingannya hatiku mula cair.Setelah kelibatnya hilang aku kembali bersandar kekerusiku fikiranku teringat pada gaya KOY sebentar tadi seakan-akan sengaja ingin menguji kejantanan aku.Aku kurang mengenali siapa diri KOY yang sebenarnya hanya yang pasti dia berasal dari kampung seberang dan namanya amat terkenal kerana dia mempunyai ayam laga yang amat handal beserta dengan baka-bakanya sekali.Sesiapa yang ingin mencari baka ayam laga yang baik memang pada si KOY inilah yang mereka cari.


Last edited by ozzy on Thu Feb 11, 2010 9:06 am; edited 16 times in total

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  Yassin on Tue Feb 09, 2010 6:45 pm

Terima kasih pozi aok sambungkan juge cerita ini, kawan suke...
campo terharu..keknya tetap ceria TQVM Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  jasnoraizan on Wed Feb 10, 2010 10:50 am

sedih dan terharu .....kwn bila baca kisah nih..... Sad Sad

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  ozzy on Wed Feb 10, 2010 6:32 pm

jasnoraizan wrote:sedih dan terharu .....kwn bila baca kisah nih..... Sad Sad

panjang lagi citernya jas..nanti keh sambung lagi..hehe

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  zulkbo on Wed Feb 10, 2010 8:53 pm

ozzy wrote:
jasnoraizan wrote:sedih dan terharu .....kwn bila baca kisah nih..... Sad Sad

panjang lagi citernya jas..nanti keh sambung lagi..hehe

Ozzy mmg jiwang sejak umo dah nak masuk 40 nih..
dia tak macam koi dari dulu sampai sekarang..rock jer
he he he Cool

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  ozzy on Wed Mar 03, 2010 3:39 pm



ada sapa-sapa nak try..hehe

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  ozzy on Thu Mar 04, 2010 10:30 am

Koi penah tgk diaorg buat buang ulat tu kat rembau..pak haji yg buat..mcm x caya tapi benar2 ada ulat tu..ramai org ..masyyukkk pak haji tu hehe

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  strikerbuncit on Thu Mar 04, 2010 1:50 pm

KAIN KAPAN HJ TEEPOO

Al-kisah ada seorang businessman yang kaya raya bernama Hj.Teepo. Apa saja nama bisnes atas muka bumi ini, dia ada. Sayang, kekayaan Hj.Teepo adalah sebahagian besar hasil penipuan dan putar alamnya dalam bisnes.

Sahamnya berpuluh juta, hasil penipuan. Tanah ribu hektar,pun hasil tipu. Wang beratus juta juga, tipu punya hasil. Puas isterinya memberikan kaunseling agar Hj.Teepo berhenti menipu, namun tak dihiraukannya.

Kerana makan terlalu banyak dan mewah, dinner tiap-tiap malam (orang
belanja of course), exercise tarak, satu hari Hj.Teepo disahkan oleh doktor
mengidapi penyakit barah dan disahkan akan padam dalam m asa sebulan. Maka teramatlah hiba hati Hj.Teepo nak meninggalkan dunia ini, tambah pula mengenangkan segala aktivitinya selama ini.

Maka dipanggillah anak isterinya untuk berwasiat. kain yang dah buruk,
koyak pun tak apa, buat kain kapan aku. Aku dah banyak merasa kemewahan didunia ini. Biarlah kain buruk yang ku bawa ke akhirat," jelas Hj.Teepo dengan genangan air mata. "Kenapa begitu bang?" tanya isterinya."Saja aku nak merasa pakai kain buruk pula," jawabnya lagi. Isterinya terdiam,tapi hatinya berbisik, "Syukurlah, walau dah agak terlambat, ada juga kesedaran dan keinsafan dihati suamiku."

Maka tempoh sebulan cuma tinggal 24 jam lagi. Dengan wajah sugul,
Hj.Teepo berbaring dikamarnya. Kain putih yang dah lusuh dan terkoyak sanasini telah siap disediakan. Untuk terakhir kali, siisteri menghampiri Hj.Teepo. "Bang", bisiknya perlahan. "Buat kali terak hirsebelum abang
meninggalkan kami, berilah tahu kenapa abang nak dikapankan dengan kain yang dah buruk. Sedih saya melihat keadaan kain itu bang. Apakah abang telah insaf dan bertaubat dengan perbuatan abang selama ini?"

Hj.Teepo merenung isterinya lama-lama dan bersuara, "Baiklah, marirapat kepadaku" isteri Hj.Teepo terus menghampiri suaminya. Dengan nadayang sedih Hj.Teepo bersuara, "Yang, you pun tahu,terlalu banyak dosa yang Ilakukan selama ini. Berapa ramai orang yang dah I kelentong. Jadi cukuplah kemewahan yang I rasakan. Biarlah I dikebumikan dengan kain buruk saja." Isterinya masih ragu-ragu.

"Apakah abang fikir dosa-dosa abang boleh diampunkan dengan berkain
kapan yang buruk begitu?" tanyanya lagi.

"Bukan begitu Yang. Kalaulah abang pakai kain kapan yang buruk, nanti
Malaikat Mungkar dan Nakir fikir abang dah lama mati. Mere ka juga akan
fikir
abang dah kena soal. Taklah nanti mereka soal abang lagi. Jadi selamatlah
abang...."

"Astaghfirullah hal 'aziiiiiiiiiim" isteri Hj.Teepo terus terlentang kerana terkejut berok dengan penjelasan suaminya.

P/S: Mati pun nak kelentong. Nak kelentong Malaikat pulak tu...ish3..


------------ THE END--------- -------

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  zulkbo on Thu Mar 04, 2010 3:24 pm

Lawok terr...hu hu hu
ha ha.. sunny

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi kisah benar

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum