Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Sakit gigi – cabut atau tampal?

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  strikerbuncit on Thu Nov 19, 2009 2:30 pm

MD wrote:
ozzy wrote:
MD wrote:baru ni kawan duk layan kartun Hagimaru dengan anak...ada satu babak kat klinik gigi cabut gigi sampai tercabut tengkorak.... Laughing Laughing

Koi pulok tgk tangan doctor tu yg tercabut..miahahahaha

tu yg kawan teringat topik ni ...pastu Rambo,Godzila,Ultraman seme cabut gigi....hehehee
btw Hagimaru ni bawak banyak mesej juga [ kartun Jepun ]

pulakk! citer ape ni? pasal gigi ke pasal hagimaru? ekekeke...
kwn takut gak kalo cabot gigi msa kecik2..
kalaulah ia tak wajib kt skola dlu,mmg nk lari je..
plg tak suka bila dia tampal yg lubang tu..perghh,ngilu yg amat.. Mad Mad pale

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  edi on Thu Nov 19, 2009 2:40 pm

Rase nyer yg skit tu sbenanyer bukan gigi, tp gusi tu yg dh bengkak dek kerana gigi dh berlubang sampai ker gusi, kalau dh tahap nie patut kene cabot, tp jgn mse sakit la. Kalau tampal plak, gigi berlubang dipringkat awl, belum lg sampai ker gusi...Pendek kate bru sket la lubang nyer...

edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  zulkbo on Thu Nov 19, 2009 9:31 pm

edi wrote:Rase nyer yg skit tu sbenanyer bukan gigi, tp gusi tu yg dh bengkak dek kerana gigi dh berlubang sampai ker gusi, kalau dh tahap nie patut kene cabot, tp jgn mse sakit la. Kalau tampal plak, gigi berlubang dipringkat awl, belum lg sampai ker gusi...Pendek kate bru sket la lubang nyer...

dalam kes rawatan akar ni
gigi tu dentist akan pastikan
berkeadaan elok lagi tak bergoyang
cuma sarafnya mungkin rosak..jadi ditebuk
gigi tu dan dibuang saraf dalam gigi yang sakit
pas dia tampal..jadi kita masih boleh gunakan
gigi asal untuk makan tanpa rasa sakit terutama
makanan sejuk dan masam Very Happy Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 19, 2009 9:43 pm

Pasal sakit gigi ni kawan dah ada pengalaman 2-3 bulan yang lepas la.. kalau tak silap.. menderitanya sakit gigi ni Allah sajer yang tahu..sampai boleh dikatakan makan pain killer tu sehari dekat sepapan la.... kalau anok buat hal rasanyer ader jer yang nak kena hayun..tanpa pikir panjang kawan pegi klinik swasta di Mentakab alhamdulillah dentis usulkan supaya aku cabut jer gigi bongsu yang separuh tumbuh tu sebab kalau tampal pun dah tak boleh nak rawat da kesakitan yang ader.. so alhamdulillah sampai sekarang kawan dah tak sakit lagi bila dah cabut gigi tu..

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  zulkbo on Thu Nov 19, 2009 9:50 pm

Jeck Sparow wrote:Pasal sakit gigi ni kawan dah ada pengalaman 2-3 bulan yang lepas la.. kalau tak silap.. menderitanya sakit gigi ni Allah sajer yang tahu..sampai boleh dikatakan makan pain killer tu sehari dekat sepapan la.... kalau anok buat hal rasanyer ader jer yang nak kena hayun..tanpa pikir panjang kawan pegi klinik swasta di Mentakab alhamdulillah dentis usulkan supaya aku cabut jer gigi bongsu yang separuh tumbuh tu sebab kalau tampal pun dah tak boleh nak rawat da kesakitan yang ader.. so alhamdulillah sampai sekarang kawan dah tak sakit lagi bila dah cabut gigi tu..

alhamdulillah..
mmg sakit gigi ni
dengor jer kecik
sakitnya hanya yang
mengalaminye jer lah yang tahu Wink

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 19, 2009 9:51 pm

yer rasa mintak mintak tak nak kena dah cukup la serik dah.. huhu

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  zulkbo on Thu Nov 19, 2009 9:53 pm

Jeck Sparow wrote:yer rasa mintak mintak tak nak kena dah cukup la serik dah.. huhu

bukan nak mintak
sakit gigi ni kalau tak dijage
dia berjangkit..koi 2 tahun lepas start
buang satu..sampai ke ler dah 4 sema
tu geraham..balerr..nak makan skrag nih Rolling Eyes

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 19, 2009 9:56 pm

zulkbo wrote:
Jeck Sparow wrote:yer rasa mintak mintak tak nak kena dah cukup la serik dah.. huhu

bukan nak mintak
sakit gigi ni kalau tak dijage
dia berjangkit..koi 2 tahun lepas start
buang satu..sampai ke ler dah 4 sema
tu geraham..balerr..nak makan skrag nih Rolling Eyes

memang susoh la kalau gigi garham dak tak der tak dapet den nak nolong nyer huhuhu

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  ikha on Thu Nov 19, 2009 10:00 pm

along org pling penakut nk pg klinik gigi..
tongue

ikha
Orang Kampung
Orang Kampung

Posts : 69
Points : 83
Join date : 05/11/2009
Age : 27
Location : Jelatek

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  along on Thu Nov 19, 2009 10:02 pm

ikha wrote:along org pling penakut nk pg klinik gigi..
tongue

mana ada takut...
stiap kali pg je klinik tu tutup...
jd tak pg la... tongue tongue

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  zulkbo on Thu Nov 19, 2009 10:02 pm

ikha wrote:along org pling penakut nk pg klinik gigi..
tongue

pecah dah
rahsia aok along
hu hu hu Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 19, 2009 10:04 pm

along wrote:
ikha wrote:along org pling penakut nk pg klinik gigi..
tongue

mana ada takut...
stiap kali pg je klinik tu tutup...
jd tak pg la... tongue tongue

yorr lah tak der rezeki nak jumper dentist la tu huhuhuhu

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  ikha on Thu Nov 19, 2009 10:05 pm

Jeck Sparow wrote:
along wrote:
ikha wrote:along org pling penakut nk pg klinik gigi..
tongue

mana ada takut...
stiap kali pg je klinik tu tutup...
jd tak pg la... tongue tongue

yorr lah tak der rezeki nak jumper dentist la tu huhuhuhu

hahaha !!

ikha
Orang Kampung
Orang Kampung

Posts : 69
Points : 83
Join date : 05/11/2009
Age : 27
Location : Jelatek

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  along on Thu Nov 19, 2009 10:09 pm

ikha wrote:
Jeck Sparow wrote:
along wrote:
ikha wrote:along org pling penakut nk pg klinik gigi..
tongue

mana ada takut...
stiap kali pg je klinik tu tutup...
jd tak pg la... tongue tongue

yorr lah tak der rezeki nak jumper dentist la tu huhuhuhu

hahaha !!

keh pun dah jadi hamun nak ke kelinik gigi nie...
bila pg je tutup...
penyudohnya gigi baik sndiri...

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  ikha on Thu Nov 19, 2009 10:11 pm

along wrote:
ikha wrote:
Jeck Sparow wrote:
along wrote:
ikha wrote:along org pling penakut nk pg klinik gigi..
tongue

mana ada takut...
stiap kali pg je klinik tu tutup...
jd tak pg la... tongue tongue

yorr lah tak der rezeki nak jumper dentist la tu huhuhuhu

hahaha !!

keh pun dah jadi hamun nak ke kelinik gigi nie...
bila pg je tutup...
penyudohnya gigi baik sndiri...

klau da tkt tu, mcm2 alasn di baginya.
Razz

ikha
Orang Kampung
Orang Kampung

Posts : 69
Points : 83
Join date : 05/11/2009
Age : 27
Location : Jelatek

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 19, 2009 10:14 pm

Bukan takut kot seram jerk sikit

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  ikha on Thu Nov 19, 2009 10:16 pm

Jeck Sparow wrote:Bukan takut kot seram jerk sikit

sme je la korg nie !!!

ikha
Orang Kampung
Orang Kampung

Posts : 69
Points : 83
Join date : 05/11/2009
Age : 27
Location : Jelatek

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  along on Thu Nov 19, 2009 10:18 pm

ikha wrote:
Jeck Sparow wrote:Bukan takut kot seram jerk sikit

sme je la korg nie !!!

klau takut tak pg doh ke kelinik tu...
nie pg tapi tutup... tongue tongue

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  ikha on Thu Nov 19, 2009 10:20 pm

along wrote:
ikha wrote:
Jeck Sparow wrote:Bukan takut kot seram jerk sikit

sme je la korg nie !!!

klau takut tak pg doh ke kelinik tu...
nie pg tapi tutup... tongue tongue

dah pg mlm memg la ttp..
aduhh !!!
bsok kte pg klinik gigi k..
Shocked

ikha
Orang Kampung
Orang Kampung

Posts : 69
Points : 83
Join date : 05/11/2009
Age : 27
Location : Jelatek

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  along on Thu Nov 19, 2009 10:22 pm

ikha wrote:
along wrote:
ikha wrote:
Jeck Sparow wrote:Bukan takut kot seram jerk sikit

sme je la korg nie !!!

klau takut tak pg doh ke kelinik tu...
nie pg tapi tutup... tongue tongue

dah pg mlm memg la ttp..
aduhh !!!
bsok kte pg klinik gigi k..
Shocked

esok hari jemaat...
doktor pg smayang jemaat.... Very Happy Very Happy

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  ikha on Thu Nov 19, 2009 10:23 pm

along wrote:
ikha wrote:
along wrote:
ikha wrote:
Jeck Sparow wrote:Bukan takut kot seram jerk sikit

sme je la korg nie !!!

klau takut tak pg doh ke kelinik tu...
nie pg tapi tutup... tongue tongue

dah pg mlm memg la ttp..
aduhh !!!
bsok kte pg klinik gigi k..
Shocked

esok hari jemaat...
doktor pg smayang jemaat.... Very Happy Very Happy

Evil or Very Mad

ikha
Orang Kampung
Orang Kampung

Posts : 69
Points : 83
Join date : 05/11/2009
Age : 27
Location : Jelatek

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 19, 2009 11:25 pm

confirm takut la tuuu ahakkkkks

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  edi on Fri Nov 20, 2009 9:39 am

zulkbo wrote:
edi wrote:Rase nyer yg skit tu sbenanyer bukan gigi, tp gusi tu yg dh bengkak dek kerana gigi dh berlubang sampai ker gusi, kalau dh tahap nie patut kene cabot, tp jgn mse sakit la. Kalau tampal plak, gigi berlubang dipringkat awl, belum lg sampai ker gusi...Pendek kate bru sket la lubang nyer...

dalam kes rawatan akar ni
gigi tu dentist akan pastikan
berkeadaan elok lagi tak bergoyang
cuma sarafnya mungkin rosak..jadi ditebuk
gigi tu dan dibuang saraf dalam gigi yang sakit
pas dia tampal..jadi kita masih boleh gunakan
gigi asal untuk makan tanpa rasa sakit terutama
makanan sejuk dan masam Very Happy Very Happy

Ooo, ade gak rawatan akar, mcm sakit jer....
Kwn dulu cabot jer, tak tahan sgt dh sakit nyer...Tak boleh baring...ekekekke Very Happy

edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 9:44 am

edi wrote:
zulkbo wrote:
edi wrote:Rase nyer yg skit tu sbenanyer bukan gigi, tp gusi tu yg dh bengkak dek kerana gigi dh berlubang sampai ker gusi, kalau dh tahap nie patut kene cabot, tp jgn mse sakit la. Kalau tampal plak, gigi berlubang dipringkat awl, belum lg sampai ker gusi...Pendek kate bru sket la lubang nyer...

dalam kes rawatan akar ni
gigi tu dentist akan pastikan
berkeadaan elok lagi tak bergoyang
cuma sarafnya mungkin rosak..jadi ditebuk
gigi tu dan dibuang saraf dalam gigi yang sakit
pas dia tampal..jadi kita masih boleh gunakan
gigi asal untuk makan tanpa rasa sakit terutama
makanan sejuk dan masam Very Happy Very Happy

Ooo, ade gak rawatan akar, mcm sakit jer....
Kwn dulu cabot jer, tak tahan sgt dh sakit nyer...Tak boleh baring...ekekekke Very Happy

kalau aok sayang gigi ori aok
tapi siap duit jer lah..
hu hu hu Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  edi on Fri Nov 20, 2009 10:23 am

zulkbo wrote:
edi wrote:
zulkbo wrote:
edi wrote:Rase nyer yg skit tu sbenanyer bukan gigi, tp gusi tu yg dh bengkak dek kerana gigi dh berlubang sampai ker gusi, kalau dh tahap nie patut kene cabot, tp jgn mse sakit la. Kalau tampal plak, gigi berlubang dipringkat awl, belum lg sampai ker gusi...Pendek kate bru sket la lubang nyer...

dalam kes rawatan akar ni
gigi tu dentist akan pastikan
berkeadaan elok lagi tak bergoyang
cuma sarafnya mungkin rosak..jadi ditebuk
gigi tu dan dibuang saraf dalam gigi yang sakit
pas dia tampal..jadi kita masih boleh gunakan
gigi asal untuk makan tanpa rasa sakit terutama
makanan sejuk dan masam Very Happy Very Happy

Ooo, ade gak rawatan akar, mcm sakit jer....
Kwn dulu cabot jer, tak tahan sgt dh sakit nyer...Tak boleh baring...ekekekke Very Happy

kalau aok sayang gigi ori aok
tapi siap duit jer lah..
hu hu hu Very Happy

Ooo, mcm tu..Kwn dulu cabot mse kt sekolah, free jer...Tu la aokme jg la gigi bbaik, kalau tak sakit nyer memang tak bole baring ekekeke... Very Happy

edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: Sakit gigi – cabut atau tampal?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum