Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Pantang Larang Dan Petua

Page 2 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  ozzy on Tue Nov 17, 2009 10:36 am

Qaisara wrote:
zulkbo wrote:kalu ketiak berbau... camner erk...


jawapannya cuba cara saya nih
hu hu hu Very Happy

...ada orang mengamalkan dengan mandi di sertakan air perahan limau nipis. di anjurkan agar dapat di amalkan seminggu dua atau tiga kali. sebaik-baiknya dilebihkan air perahan limau nipis itu di sekitar ketiak kita.

koi pn ada petua untuk ketiak berbau ni... tk pakai duit pn...
caranya...
semasa mandi, gosok ketiak di atas kepala lutut.
selain itu, setiap kali selepas mandi sapu dengan belakang tapak tangan pd bahagian bawah ketiak...

Aok penah cuba ke sara ?? Question
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Qaisara on Tue Nov 17, 2009 10:42 am

ozzy wrote:
Qaisara wrote:
zulkbo wrote:kalu ketiak berbau... camner erk...


jawapannya cuba cara saya nih
hu hu hu Very Happy

...ada orang mengamalkan dengan mandi di sertakan air perahan limau nipis. di anjurkan agar dapat di amalkan seminggu dua atau tiga kali. sebaik-baiknya dilebihkan air perahan limau nipis itu di sekitar ketiak kita.

koi pn ada petua untuk ketiak berbau ni... tk pakai duit pn...
caranya...
semasa mandi, gosok ketiak di atas kepala lutut.
selain itu, setiap kali selepas mandi sapu dengan belakang tapak tangan pd bahagian bawah ketiak...

Aok penah cuba ke sara ?? Question

tk penah pn... sbbnya ketiak koi harum... hahaha... tkde lh... koi ambik petua ni dr sumber kt internet je...
avatar
Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Yassin on Tue Nov 17, 2009 10:47 am

Kawan nok nanya aok me ada tak petua apa-apa yang boleh menghilangkan bau kentut?.. risau member kat opis kawan nie kuat sungguh kentut...adus...
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  ozzy on Tue Nov 17, 2009 10:49 am

Qaisara wrote:
ozzy wrote:
Qaisara wrote:
zulkbo wrote:kalu ketiak berbau... camner erk...


jawapannya cuba cara saya nih
hu hu hu Very Happy

...ada orang mengamalkan dengan mandi di sertakan air perahan limau nipis. di anjurkan agar dapat di amalkan seminggu dua atau tiga kali. sebaik-baiknya dilebihkan air perahan limau nipis itu di sekitar ketiak kita.

koi pn ada petua untuk ketiak berbau ni... tk pakai duit pn...
caranya...
semasa mandi, gosok ketiak di atas kepala lutut.
selain itu, setiap kali selepas mandi sapu dengan belakang tapak tangan pd bahagian bawah ketiak...

Aok penah cuba ke sara ?? Question

tk penah pn... sbbnya ketiak koi harum... hahaha... tkde lh... koi ambik petua ni dr sumber kt internet je...

oo..gitu..hehe
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  ozzy on Tue Nov 17, 2009 10:51 am

Yassin wrote:Kawan nok nanya aok me ada tak petua apa-apa yang boleh menghilangkan bau kentut?.. risau member kat opis kawan nie kuat sungguh kentut...adus...

Mudah je yassin petuanya...kabo ke member aok tu jgn kentut dlm opis...pastu gantung signboard kat opis aok tu.. Very Happy
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  strikerbuncit on Tue Nov 17, 2009 10:53 am

ozzy wrote:
Qaisara wrote:
ozzy wrote:
Qaisara wrote:
zulkbo wrote:kalu ketiak berbau... camner erk...


jawapannya cuba cara saya nih
hu hu hu Very Happy

...ada orang mengamalkan dengan mandi di sertakan air perahan limau nipis. di anjurkan agar dapat di amalkan seminggu dua atau tiga kali. sebaik-baiknya dilebihkan air perahan limau nipis itu di sekitar ketiak kita.

koi pn ada petua untuk ketiak berbau ni... tk pakai duit pn...
caranya...
semasa mandi, gosok ketiak di atas kepala lutut.
selain itu, setiap kali selepas mandi sapu dengan belakang tapak tangan pd bahagian bawah ketiak...

Aok penah cuba ke sara ?? Question

tk penah pn... sbbnya ketiak koi harum... hahaha... tkde lh... koi ambik petua ni dr sumber kt internet je...

oo..gitu..hehe

kwn pnh try jgk guna lutut tu..tp seksa jgk badan nk buat smpai tbongkok2..kalo buat kt lutut org lain boleh tak? Shocked
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Yassin on Tue Nov 17, 2009 10:54 am

ozzy wrote:
Yassin wrote:Kawan nok nanya aok me ada tak petua apa-apa yang boleh menghilangkan bau kentut?.. risau member kat opis kawan nie kuat sungguh kentut...adus...

Mudah je yassin petuanya...kabo ke member aok tu jgn kentut dlm opis...pastu gantung signboard kat opis aok tu..

DILARANG KENTUT DISINI !
gitu ker hehehehe
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Qaisara on Tue Nov 17, 2009 10:56 am

Yassin wrote:Kawan nok nanya aok me ada tak petua apa-apa yang boleh menghilangkan bau kentut?.. risau member kat opis kawan nie kuat sungguh kentut...adus...

bau kentut tu berdasarkan pemakanan... klu dh macam2 makannya dh pasti lh kuat sungguh bau kentutnya...
avatar
Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Tue Nov 17, 2009 10:57 am

bau kentutt..
koi rasa jenis yang suka simpan berak
seeloknya setiap pagi buang air besarlah
cer try minum air suam segelas sebelum mandi pagi
mesti ada feeling nk buang air besar...


Last edited by zulkbo on Tue Nov 17, 2009 11:01 am; edited 1 time in total

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  strikerbuncit on Tue Nov 17, 2009 11:00 am

Yassin wrote:
ozzy wrote:
Yassin wrote:Kawan nok nanya aok me ada tak petua apa-apa yang boleh menghilangkan bau kentut?.. risau member kat opis kawan nie kuat sungguh kentut...adus...

Mudah je yassin petuanya...kabo ke member aok tu jgn kentut dlm opis...pastu gantung signboard kat opis aok tu..

DILARANG KENTUT DISINI !
gitu ker hehehehe

susah jgk tu..wlpn kentut DI SANA,tapi bau boleh sampai DI SINI..maklumla kentut tu kan subjektif,tak boleh disentuh dan mudah dibawa arus angin..so,letakla signboard bgini..

"DILARANG KENTUT MERATA-RATA"
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Yassin on Tue Nov 17, 2009 11:06 am

zulkbo wrote:bau kentutt..
koi rasa jenis yang suka simpan berak
seeloknya setiap pagi buang air besarlah
cer try minum air suam segelas sebelum mandi pagi
mesti ada feeling nk buang air besar...

ada org cakap jenis org mmg kuat berangin hehehe tu
pasal angin dia semcam tu...hehehe
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Yassin on Tue Nov 17, 2009 11:07 am

strikerbuncit wrote:

susah jgk tu..wlpn kentut DI SANA,tapi bau boleh sampai DI SINI..maklumla kentut tu kan subjektif,tak boleh disentuh dan mudah dibawa arus angin..so,letakla signboard bgini..

"DILARANG KENTUT MERATA-RATA"

cer aok cari kekawan signboard tu
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Tue Nov 17, 2009 11:10 am

Yassin wrote:
zulkbo wrote:bau kentutt..
koi rasa jenis yang suka simpan berak
seeloknya setiap pagi buang air besarlah
cer try minum air suam segelas sebelum mandi pagi
mesti ada feeling nk buang air besar...

ada org cakap jenis org mmg kuat berangin hehehe tu
pasal angin dia semcam tu...hehehe

tapi realitinya buang angin ni bagus
orang kata sihattt Laughing Laughing
cuma jangan merata lah
hat laki baguss berbunyi kuat
orang boleh siap lari dulu
tapi hat pompuan jenis yang tak
berbunyi tu..tau bau jer
hu hu hu Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Qaisara on Tue Nov 17, 2009 11:12 am

strikerbuncit wrote:

kwn pnh try jgk guna lutut tu..tp seksa jgk badan nk buat smpai tbongkok2..kalo buat kt lutut org lain boleh tak? Shocked

aok nk buat kt kepala lutut sapa pulok? klu koi... tk rela koi... Evil or Very Mad
avatar
Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  ozzy on Tue Nov 17, 2009 11:17 am

Qaisara wrote:
strikerbuncit wrote:

kwn pnh try jgk guna lutut tu..tp seksa jgk badan nk buat smpai tbongkok2..kalo buat kt lutut org lain boleh tak? Shocked

aok nk buat kt kepala lutut sapa pulok? klu koi... tk rela koi... Evil or Very Mad

Takde pala lutut cer aok try pulok kat kepala paip..ekekekeke
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Tue Nov 17, 2009 11:20 am

zulkbo wrote:kalu ketiak berbau... camner erk...


jawapannya cuba cara saya nih
hu hu hu Very Happy

...ada orang mengamalkan dengan mandi di sertakan air perahan limau nipis. di anjurkan agar dapat di amalkan seminggu dua atau tiga kali. sebaik-baiknya dilebihkan air perahan limau nipis itu di sekitar ketiak kita.



omputeh siap buat test bau ketiak ni cheers

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Yassin on Tue Nov 17, 2009 11:26 am

zulkbo wrote:
zulkbo wrote:kalu ketiak berbau... camner erk...


jawapannya cuba cara saya nih
hu hu hu

...ada orang mengamalkan dengan mandi di sertakan air perahan limau nipis. di anjurkan agar dapat di amalkan seminggu dua atau tiga kali. sebaik-baiknya dilebihkan air perahan limau nipis itu di sekitar ketiak kita.



omputeh siap buat test bau ketiak ni

Berasa nok loye nengok gambo nei hehehe....
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Tue Nov 17, 2009 11:28 am

Petua Untuk Melebatkan / Mengurangkan Keguguran Rambut.

Ada beberapa kaedah:

1- Pati Santan Kelapa - Ramas dan lumur di kepala beberapa
ketika, sebaik-baiknya diwaktu malam.

2- Daun bunga raya- Ramas dengan air dan lumur di kepala.

3- Biji betik- Goreng dan tumbuk
4-Buah keras- Goreng dan tumbuk
Gaulkan semua yang di atas beserta minyak zaitun dan minyak bijan.
Selepas semuanya sebati, sapukan di kepala anda terutamanya di
waktu malam.


Last edited by zulkbo on Tue Nov 17, 2009 11:30 am; edited 1 time in total

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Tue Nov 17, 2009 11:29 am

Yassin wrote:



Berasa nok loye nengok gambo nei hehehe....

Yassin koi ada bertanya ngan ramai pompuan
kebanyakan suka ngan bau ketiak suami memasing
seksi kata dorang... Laughing

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  strikerbuncit on Tue Nov 17, 2009 11:38 am

Petua : Melembutkan rambut.
Selepas mandi, bilas rambut dengan air teh suam, Gosok serata rambut dan biarkan 10 minit baru dilap rambut tersebut! Insyallah, ianya mujarab kerana saya memang mengamalkannya!
Pengirim : Chokho Lala

Petua : Mengawal kencing manis.
Bagi yang mengidap Kencing Manis diperingkat permulaan , ambil akar semalu dan jemurkan sehingga kering.Kemudian rebus dan airnya diminum Amalkan selama dua minggu setiap pagi..Insyallah..
Pengirim : Raja

Petua : Mengilapkan cermin.
Anda ingin mengilapkan perabot rumah anda tanpa mengeluarkan belanja yang banyak Cubalah petua saya. Ambil kertas surakhabar celupkan kedalam air selepas itu gosoklah pada cermin sehingga kering isyaallah cermin akan berkilap serperti baru.
Pengirim : Zai

Petua : Kencing malam.

Jika kanak-kanak kencing malam, setiap awal pagi apabila bangun dari tidur.Pegang kaki kanak-kanak tersebut keatas dan kepalanya kebawah Insya-allah ianya akan berhasil, amalkan selalu Bagus juga utk orang dewasa yang masih kencing malam.
Pengirim : Yatie

Petua : Menurunkan darah tinggi.
Cara untuk menurunkan darah tinggi ialah dengan cara ambil pucuk limau puruk rebus hingga mendidih dan airnya dibuat minum tiap-tiap hari ,insyaallah dengan cara ini dapat menurunkan darah tinggi dengan izin Allah . Selamat mencuba.
Pengirim : Ismail

Petua : Menghilangkan panas makan durian.
Satu cara yang amat mujarab ialah dengan meminum air dari pangsa durian. caranya selepas makan durian,kulitnya atau pangsa kita taruh air masak lalu minum. Insyaallah badan kita tak panas. selamat mencuba..
Pengirim : Wanna

Petua : Hilangkan Bau Hangit Ketiak
Cara yang amat mudah dan murah. Anda hanya perlu sapukan sedikit sahaja kapur sirih di kedua-dua ketiak anda selepas mandi iaitu sebelum anda memakai bedak/deodoron. InsyaAllah berkesan untuk aktiviti seharian.Selamat mencuba..
Pengirim : King

Petua : Terangkan mata
Caranya ialah dengan minum air lobak merah selalu.Amalkan selalu selepas makan pagi, petang dan malam insya'allah mata anda akan dapat melihat dengan terang.
Pengirim : Meah

Petua : Memudahkan segala urusan.
Diambil dari ayat 8 surah Yaasin. Amalkan setiap kali selepas solat 5 waktu @ dibaca tidak kira apa jua niat anda. Insya Allah segalanya menjadi mudah pekerjaan anda. contohnya: Interview , baca ketika hendak masuk jumpa sipenemuduga. Baca dengan niat yang ikhlas.
Pengirim : Hamba Allah.

Petua : Menghilangkan botak.
Caranya ialah cari buah keras di kedai mamak, kemudian bakar dan tumbuk. Kemudian dicampurkan dengan minyak zaitun. Cara menggunakannya....sapukan ditempat yang tiada rambut serta diurut-urutkan di tempat tersebut. Lakukan selama 2 minggu berturut-turut, sapukan di sebelah pagi dan malam. Insyaallah anda akan berpuashati dengan hasilnya selamat mencuba.....
Pengirim : Mad

Petua : Menghilangkan tahi lalat.
Asalammualaikum, Caranya ialah ambil nenas dan limau purut yang telah dikisar, sapukan di tempat tumbuhnya tahi lalat tersebut. Lakukan 2 atau 3 kali sehari sehingga ia jatuh sendiri. Amalkannya selalu, Insyaallah akan mendapat hasilnya segera. Saya pun sedang mengamalkannya sekarang. Selamat mencuba!!....
Pengirim : Aida RTM Grafik

Petua : Menghilangkan parut jerawat.
Mula-mula ambilkan sedikit madu dicampurkan dengan bedak sejuk. Insyaallah petua ini dapat menghilangkan jerawat yang kebanyakannya masalah ini dirasakan oleh setiap wanita.
Pengirim : Ida

Petua : Mengilatkan kuku.
Ambil Bata dan asahkan sehingga keluar abuk-abuknya, kemudian abuk tersebut digesirkan ke atas kuku sehingga kelihatan berkilat sedikit. Kemudian basuh dengan air suam. Lakukan setiap 2 hari berturut-turut untuk kelihatan lebih berkesan. Anda akan mendapat hasil pengilatan kuku yang baik.
Pengirim : Azza

Petua : Menyerikan wajah.
Assalammualaikum... jika anda ingin kelihatan berseri-seri sepanjang hari ..amalkanlah petua ini ambil air basuhan beras yang pertama .. basuh muka anda sebelum masuk tidur..tunggu selama 15 minit.. baru cuci dengan airsuam.. jadi cubalah petua ini anda akan tahu hasilnya sendiri.
Pengirim : Thasa

Petua : Anak kencing malam.
Mengelak anak yang selalu kencing malam.. petuanya begini ..ambil pucuk daun inai beberapa helai.. selepas itu cuci bersih-bersih lalu rebus dengan dua gelas air... kemudian tunggu, hingga air rebusan menjadi segelas saja. amalkan setiap malam. Insyaallah akan mujarab.
Pengirim : Thasa

Petua : Melicinkan muka.
Gunakan Putih telur sahaja, campurkan dengan Limau Nipis dan Susu Cair / Manis. Kemudian sapukan pada Wajah ( sebagai masker ). Insyaallah berkesan.
Pengirim : Shanaz

Petua : Menghilangkan hitam-hitam dimuka & jerawat.
Ambil kayu manis dan dicelup di dalam air lalu kikis di atas benda kesat seperti batu.. sapukan kayu manis yang sudah dikikis di kawasan bintik- bintik hitam dan jerawat.. Insyaallah jerawat dan bintik- bintik hitam akan beransur hilang...tapi kena rajin mengamalkannya...Semoga anda berjaya dan selamat mencuba...Amin.
Pengirim : Lan Al-Damanhouri Al_Labuani

Petua : Menumbuhkan janggut , misai & jambang.
Mungkin ada di antara kita yang menginginkan janggut, misai & jambang.. ambil putih telur dan sapukan di kawasan yg anda inginkan mengikut bentuk citarasa anda tersendiri.. amalkan setiap malam sebelum tidur selama seminggu berturut-turut. Insyaallah janggut, misai atau jambang yang anda ingini akan tumbuh dengan lebatnya.
Pengirim : Lan Al-Damanhouri Al_Labuani

Petua : Badan langsing selepas bersalin.
Untuk mengelakkan badan menjadi gemuk selepas bersalin, cuba petua berikut :
1 ) Ambil 5 halia bara ( Halia Cina ), 10 biji lada hitam, 30 ekor ikan bilis.
2 ) Tumbuk kesemua sehingga lumat.
3 ) Perahkan air Limau Nipis.
Dan makanlah bersama nasi panas waktu pagi dan malam, setiap hari sewaktu dalam pantang.
Pengirim : Eyda

Petua : Ikan gulai lebih lembut dan sedap.
Jika anda ingin sedapkan lagi masakan anda utama nya yang menggunakan ikan campurkan sedikit halba kedalam masakan anda,Insyallah ikan itu akan lebih lembut dan sedap.Cubalah....
Pengirim : Rosmaylie

Mujarab ke tidak,wallahualam..
*Petikan dari internet
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  strikerbuncit on Tue Nov 17, 2009 11:40 am

zulkbo wrote:
Yassin wrote:



Berasa nok loye nengok gambo nei hehehe....

Yassin koi ada bertanya ngan ramai pompuan
kebanyakan suka ngan bau ketiak suami memasing
seksi kata dorang... Laughing

isteri mana la yg sanggup kata ketiak suami mereka busuk didepan org lain..amanah tuh! Very Happy
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Qaisara on Tue Nov 17, 2009 11:51 am

strikerbuncit wrote:
Petua : Kencing malam.Jika kanak-kanak kencing malam, setiap awal pagi apabila bangun dari tidur.Pegang kaki kanak-kanak tersebut keatas dan kepalanya kebawah Insya-allah ianya akan berhasil, amalkan selalu Bagus juga utk orang dewasa yang masih kencing malam.
Pengirim : Yatie*Petikan dari internet

macam mana gaya nk buat kt org tua? sapa plk yg larat nk menonggengkannya?
avatar
Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  MD on Tue Nov 17, 2009 11:54 am

Qaisara wrote:

macam mana gaya nk buat kt org tua? sapa plk yg larat nk menonggengkannya?

jenuh weh...karang....???
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 8:43 am

7 PETUA UTK MEMELIHARA KESIHATAN SELEPAS MAKAN


ni koi dapat dari email...






Don't smoke- Experiment from experts proves that smoking a cigarette after meal is comparable to smoking 10 cigarettes (chances of cancer is higher).

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 8:44 am



Don't eat fruits immediately - Immediately eating fruits after meals will cause stomach to be bloated with air. Therefore take fruit 1-2 hr after meal or 1hr before meal.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum