Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Pantang Larang Dan Petua

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 8:44 am




Don't drink tea - Because tea leaves contain a high content of acid. This substance will cause the Protein content in the food we consume to be hardened thus difficult to digest.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 8:45 am




Don't loosen your belt - Loosening the belt after a meal will easily cause the intestine to be twisted & blocked.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 8:46 am



Don't bathe - Bathing after meal will cause the increase of blood flow to the hands, legs & body thus the amount of blood around the stomach will therefore decrease. This will weaken the digestive system in our stomach.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 8:46 am




Don't walk about - People always say that after a meal walk a hundred steps and you will live till 99. In actual fact this is not true. Walking will cause the digestive system to be unable to absorb the nutrition from the food we intake.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 8:47 am




Don't sleep immediately - The food we intake will not be able to digest properly. Thus will lead to gastric & infection in our intestine.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  edi on Fri Nov 20, 2009 9:29 am

Yassin wrote:
zulkbo wrote:
zulkbo wrote:kalu ketiak berbau... camner erk...


jawapannya cuba cara saya nih
hu hu hu

...ada orang mengamalkan dengan mandi di sertakan air perahan limau nipis. di anjurkan agar dapat di amalkan seminggu dua atau tiga kali. sebaik-baiknya dilebihkan air perahan limau nipis itu di sekitar ketiak kita.



omputeh siap buat test bau ketiak ni

Berasa nok loye nengok gambo nei hehehe....

Tak der mende lain dh ker nak bau...nak muntah kwn...

edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 9:31 am

edi wrote:
Yassin wrote:
zulkbo wrote:
zulkbo wrote:kalu ketiak berbau... camner erk...


jawapannya cuba cara saya nih
hu hu hu

...ada orang mengamalkan dengan mandi di sertakan air perahan limau nipis. di anjurkan agar dapat di amalkan seminggu dua atau tiga kali. sebaik-baiknya dilebihkan air perahan limau nipis itu di sekitar ketiak kita.



omputeh siap buat test bau ketiak ni

Berasa nok loye nengok gambo nei hehehe....

Tak der mende lain dh ker nak bau...nak muntah kwn...

hu hu hu
orang puteh
profesion tu..
"cium ketiak orang"
vacancy..
Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  edi on Fri Nov 20, 2009 9:32 am

Kalau ade kt mesia, aok nak? Laughing

edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 9:49 am

edi wrote:Kalau ade kt mesia, aok nak? Laughing

bayor RM 24K
sebulan..elaun sema ada
life insurance ada..
keta company sebijik..busuk pun
toyota camry..rumah sebijik taraf
teres..KOI MAU LAH..
hu hu hu Very Happy bounce cheers drunken

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 10:25 am

Petua Elak Terkena Badi Mayat-
Semasa melawat sesuatu jenazah
elakkan dari terus lihat mukanya. Mulakan dari melihat arah kaki
jenazah perlahan penglihatan kita naik ke arah muka jenazah.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Yassin on Fri Nov 20, 2009 10:30 am

zulkbo wrote:Petua Elak Terkena Badi Mayat-
Semasa melawat sesuatu jenazah
elakkan dari terus lihat mukanya. Mulakan dari melihat arah kaki
jenazah perlahan penglihatan kita naik ke arah muka jenazah.

Sedikit tambahan banyakan berselawat, baca fatihah dan ayat kursi... ketika melawat jenazah. Jika kita terus balik kerumah selepas itu ada petua lain sekurang2nya basuhlah muka, kaki dan tangan sblm masuk umah jangan tengok dan sentuh budak kecik jika sebelum mandi. Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 10:33 am

Yassin wrote:
zulkbo wrote:Petua Elak Terkena Badi Mayat-
Semasa melawat sesuatu jenazah
elakkan dari terus lihat mukanya. Mulakan dari melihat arah kaki
jenazah perlahan penglihatan kita naik ke arah muka jenazah.

Sedikit tambahan banyakan berselawat, baca fatihah dan ayat kursi... ketika melawat jenazah. Jika kita terus balik kerumah selepas itu ada petua lain sekurang2nya basuhlah muka, kaki dan tangan sblm masuk umah jangan tengok dan sentuh budak kecik jika sebelum mandi. Very Happy

memang betul..
tima kasih.. Very Happy Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 10:52 am

Petua Minum Air Didalam Hutan
- Kalau tidak berjumpa dgn aliran sungai jangan minum air yang bertakung ataupun kolam2. Minum air dari akar2 juntaian pokok. Utk mengelak dari gangguan makhluk halus atau dalam Al-Quran disebut sebagai Jin.


#koi jumpa dalam internet
betul ke??

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Yassin on Fri Nov 20, 2009 11:01 am

zulkbo wrote: Petua Minum Air Didalam Hutan
- Kalau tidak berjumpa dgn aliran sungai jangan minum air yang bertakung ataupun kolam2. Minum air dari akar2 juntaian pokok. Utk mengelak dari gangguan makhluk halus atau dalam Al-Quran disebut sebagai Jin.


#koi jumpa dalam internet
betul ke??

Koi namboh lagi zul...ada petua mekala nak minum air drp sungai..ambil daun licin utk dibuat pengaut air tersebut jangan guna daun kesat...dibimbangi beracun. Jika terus guna tangan dibimbangi tangan kita ada bahan-bahan racun tertentu juga. Jadi guna daun yang licin, jika sekiranya air itu juga ada unsur racunnya maka sedikit sbyk racun itu juga akan meresap kedlm daun itu dahulu...kata org tua2 kawan menyampaikanya sahaja.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 11:42 am

Yassin wrote:
zulkbo wrote: Petua Minum Air Didalam Hutan
- Kalau tidak berjumpa dgn aliran sungai jangan minum air yang bertakung ataupun kolam2. Minum air dari akar2 juntaian pokok. Utk mengelak dari gangguan makhluk halus atau dalam Al-Quran disebut sebagai Jin.


#koi jumpa dalam internet
betul ke??

Koi namboh lagi zul...ada petua mekala nak minum air drp sungai..ambil daun licin utk dibuat pengaut air tersebut jangan guna daun kesat...dibimbangi beracun. Jika terus guna tangan dibimbangi tangan kita ada bahan-bahan racun tertentu juga. Jadi guna daun yang licin, jika sekiranya air itu juga ada unsur racunnya maka sedikit sbyk racun itu juga akan meresap kedlm daun itu dahulu...kata org tua2 kawan menyampaikanya sahaja.

Petua orang lama ni
koi rasa betul dah Shocked Very Happy

thanks Yassin

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Jeck Sparow on Fri Nov 20, 2009 2:36 pm

zulkbo wrote: Petua Minum Air Didalam Hutan
- Kalau tidak berjumpa dgn aliran sungai jangan minum air yang bertakung ataupun kolam2. Minum air dari akar2 juntaian pokok. Utk mengelak dari gangguan makhluk halus atau dalam Al-Quran disebut sebagai Jin.


#koi jumpa dalam internet
betul ke??

Rasanye betul sebab penah terbaca tak dah lupa dr mana sumbernyer...

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Jeck Sparow on Fri Nov 20, 2009 2:37 pm

Yassin wrote:

Koi namboh lagi zul...ada petua mekala nak minum air drp sungai..ambil daun licin utk dibuat pengaut air tersebut jangan guna daun kesat...dibimbangi beracun. Jika terus guna tangan dibimbangi tangan kita ada bahan-bahan racun tertentu juga. Jadi guna daun yang licin, jika sekiranya air itu juga ada unsur racunnya maka sedikit sbyk racun itu juga akan meresap kedlm daun itu dahulu...kata org tua2 kawan menyampaikanya sahaja.

Info Yang berguna ni sebab rajin juga masuk hutan dulu dulu la.. skrg dah kurang aktiviti ni.. hehe

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  ozzy on Fri Nov 20, 2009 3:16 pm

Org kata kalau meniarap x bleh angkat kaki 'nanti mak dia cepat mati'... clown

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Yassin on Fri Nov 20, 2009 3:19 pm

ozzy wrote:Org kata kalau meniarap x bleh angkat kaki 'nanti mak dia cepat mati'... clown


Usoh dibuat keje gitu pozi...meniarapkan aje sudoh... usoh angkat2 kaki...hahahah Razz

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  ozzy on Fri Nov 20, 2009 3:21 pm

Yassin wrote:
ozzy wrote:Org kata kalau meniarap x bleh angkat kaki 'nanti mak dia cepat mati'... clown


Usoh dibuat keje gitu pozi...meniarapkan aje sudoh... usoh angkat2 kaki...hahahah Razz

Ehh..ye la yassin..keh selalu dgr org nyebut pantang larang nii.. Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Yassin on Fri Nov 20, 2009 3:24 pm

Kawan ande mendengor anak dara mekala mencukur bulu kaki, kata di org tua tak lekat suami yaa ker ??

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  ozzy on Fri Nov 20, 2009 3:28 pm

Yassin wrote:Kawan ande mendengor anak dara mekala mencukur bulu kaki, kata di org tua tak lekat suami yaa ker ??

keh x penoh dgr..cer tanya jeck.. Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Jeck Sparow on Fri Nov 20, 2009 3:40 pm

ozzy wrote:
Yassin wrote:Kawan ande mendengor anak dara mekala mencukur bulu kaki, kata di org tua tak lekat suami yaa ker ??

keh x penoh dgr..cer tanya jeck.. Very Happy

Entoh kawan tak tau la pulok...

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  zulkbo on Sun Nov 22, 2009 1:50 am

Jeck Sparow wrote:
ozzy wrote:
Yassin wrote:Kawan ande mendengor anak dara mekala mencukur bulu kaki, kata di org tua tak lekat suami yaa ker ??

keh x penoh dgr..cer tanya jeck.. Very Happy

Entoh kawan tak tau la pulok...

jangan cukur..
cabut la..byk doh
alat cabut nye le nih
cukur makin bertamboh Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  sakur@86 on Tue Nov 24, 2009 3:04 pm

PETUA DAPUR...untuk isteri2 Bro di rumah...

1.JIKA GULAI TERLEBIH GARAM - Ambil hampas kelapa yang telah digunakan dan masukkan ke dalam kain dan diikat kuat.Kemudian masukkan hampas kelapa yang berikat ini ke dalam periuk gulai anda.Biarkan beberapa minit sebelum diangkat,InsyaAllah rasa masin akan berkurangan..

2.SAYUR SENTIASA SEGAR - Rendam sayur yang dibeli kedalam air yang dicampurkan cuka selama beberapa minit..Sayur akan segar dan kotoran hilang.

3.KURANGKAN BAU HANCING REBUNG - Rendam rebung dulu sehingga airnye mendidih...buangkan air tersebut dan boleh la teruskan memasak dengan air rebusan yang ke-2. (by kak jeck)

SELAMAT MENCUBA!!

sakur@86
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 673
Points : 708
Join date : 24/07/2009
Age : 30
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Pantang Larang Dan Petua

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum