Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Page 3 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ebe on Wed Sep 16, 2009 2:09 pm


_________________



Download e-Book diatas & anda akan dibayar RM0.50 setiap download. Tiada bayaran | Free Of Charge | Belum cuba Belum tahu

avatar
ebe
Security Guard
Security Guard

Posts : 414
Points : 5452
Join date : 14/09/2009
Age : 34
Location : Technology Park Malaysia

http://www.bisneskad.biz

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Yassin on Wed Sep 16, 2009 5:58 pm

MD wrote:kawan doakan segala yang terbaik.........

kawan pon tak berapa paham jugak pada golongan anti Malaysia ni....banyak yg ruginya kalau buat macam tu...

tul tu...kala dah duduk berjiran kata org macam sedara jugak dah....kala berkelahi byk laa bender ruginya....apa pun semua ada hikmah tersendiri.



hai pendet...pendet....
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  koy101 on Sat Sep 19, 2009 4:52 am

Maleh aku nak layan... wat ngabiskan beras jer...

Tp.. bendera dema aku dah bakor... tinggal lg aku tgh nunggu kut-kut lg serius isu nih... mmg aku tahan jer mana-mana indon yg aku jumpa kat dalam nih.... siap ler ...
Aper... Diaorang ingat.. kita nih pondan ker... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ozzy on Tue Sep 29, 2009 10:27 am

zulkbo wrote:
fourzy wrote:
lepat_ubi wrote:sengal tol diorang ni....tapi kite yg kat malaysia ni byk2 la doa supaya malaysian kat sane selamat...dah la nak menyambut syawal nih....sian dorg kan..... Sad Sad

Membaca tulisan ini hati saya sangat sedih..hari ini saya menerima khabar teman baik saya yang berada di INDON kini berada di wad ICU disalah sebuah hospital disana.Beliau telah diragut dan ketika bergelut beliau telah ditolak sehingga kepalanya terhantuk dan tercedera.menurut laporan doktor beliau telah mengalami gegaran otak yang serius dan sehingga pagi tadi beliau masih belum sedarkan diri (kejadian berlaku pada hari sabtu bermakna telah 4 hari beliau belum sedar).Menurut keluarganya yang kini berada disana jika keaadaannya masih belum berubah dia akan diterbangkan kesini hari khamis ni.Saya mohon semua warga PCC doakan agar beliau selamat dan kembali sembuh.
Dahla baca artikel ni hati dah terbakar sekarang lagi membara.Sabar jela ..apa nak buat..grrrrrr Evil or Very Mad Evil or Very Mad

simpati keh buat keluarga
kawan awk tu jie..
ingat kat sini jer byk kes
ragut kat indon pun Sad

Pagi ini perkhabaran yang diterima beliau telah dipindahkan dari wad ICU (intensive care unit) ke wad HDU (High defensive unit) bermakna beliau amat bergantung kepada peralatan sokongan dan kekuatan dalam dirinya untuk melawan sakit..Pakar dari Neurology (pakar otak dan urat saraf) juga sedang memantau keadaan dirinya...

Berita yang baru diterima..doktor mengatakan keadaannya 50-50 jantungnya semakin lemah..subhanallah

Hari ini koi ingin menyampaikan berita sedih..sahabat koi itu telah meninggal dunia pada hari sabtu jam 3 pagi sehari sebelum kita menyambut hari raya..al-fatihah untuk arwah semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..al-fatihah
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Tue Sep 29, 2009 11:16 am

sabar.... tgk dulu camner.. takut yg buat provokasi tu cam geng2 hindraf jer kat sana.. kerajaan indon da kata hubungan malaysia-indon tetap harmoni...

mual lak bila bukak tv citer indon... bukak radio band indon... g klcc muka indon... nek lrt pun indon... aku ni kat jakarta kah? ekekekeke
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Deto_8 on Tue Sep 29, 2009 11:21 am

Al-fatihah....

perlukah kita protes?

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ozzy on Fri Oct 02, 2009 9:46 am

Yassin wrote:
MD wrote:kawan doakan segala yang terbaik.........

kawan pon tak berapa paham jugak pada golongan anti Malaysia ni....banyak yg ruginya kalau buat macam tu...

tul tu...kala dah duduk berjiran kata org macam sedara jugak dah....kala berkelahi byk laa bender ruginya....apa pun semua ada hikmah tersendiri.



hai pendet...pendet....

Dalam dok sebok nak tunjuk perasaan ..nah skrg dah kena tsunami pulok....ambeekkkkkkk..
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Yassin on Fri Oct 02, 2009 9:52 am

fourzy wrote:
Yassin wrote:
MD wrote:kawan doakan segala yang terbaik.........

kawan pon tak berapa paham jugak pada golongan anti Malaysia ni....banyak yg ruginya kalau buat macam tu...

tul tu...kala dah duduk berjiran kata org macam sedara jugak dah....kala berkelahi byk laa bender ruginya....apa pun semua ada hikmah tersendiri.



hai pendet...pendet....

Dalam dok sebok nak tunjuk perasaan ..nah skrg dah kena tsunami pulok....ambeekkkkkkk..

Itu pasal kita nie jangan xsen ngat sekelip mata apa jua yang kita milik boleh direntap atau kenikmatanya akan hilang sekelip mata...moga kita bersyukur hendaknya.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  MD on Fri Oct 02, 2009 11:48 am

disebalik kecaman oleh segelintir rakyat Indonesia pasal isu Klaim ni...memang kawan jugak tak setuju....
tapi dalam bab gempa bumi ni memang kita simpati dengan nasib rakyat diorang yang terlibat tu...musnah dalam sekelip mata je..
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ebe on Fri Oct 02, 2009 1:10 pm

kali ni kawan tak dengar lagi PM umumkan pasukan penyelamat ke sana. kkebiasaanya mesti sampai Team SMART kite. kali tak dapat la kut... pegi la mamp...

_________________



Download e-Book diatas & anda akan dibayar RM0.50 setiap download. Tiada bayaran | Free Of Charge | Belum cuba Belum tahu

avatar
ebe
Security Guard
Security Guard

Posts : 414
Points : 5452
Join date : 14/09/2009
Age : 34
Location : Technology Park Malaysia

http://www.bisneskad.biz

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  koy101 on Mon Oct 05, 2009 3:18 am

Selepas 3 ari... baru SMART g sana... belum kekuatan penuh lg. Mungkin amik masa ckit kut nak wat keputusan pasai Filipina pun kena gak.... Kang dituduh xadil lak kan....

Lgpun, utk kali nih... kita kat M'sia nih pun terasa gegar hampir seluruh negara... Kena gak standby kat cini.... kut karang... kera di hutan disusukan.. anak kat rumah kebuluran.

Keknyer.... baru ari nih g, baru ari nih bantuan sampai...
dah ader bendera merah nak kepung kedutaan kita, pas tuh siap pendaftaran nak dtg sini berperang ngan M'sia.... errrr... pakai buluh.
Aku rasa yg daftar tuh sumer nak dtg berperang kat M'sia nih, pasai visa keje xdapat kut...... nak naik tongkang... kena alau balik... atau xcukup duit tambang.
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 1:42 pm

koy101 wrote:Selepas 3 ari... baru SMART g sana... belum kekuatan penuh lg. Mungkin amik masa ckit kut nak wat keputusan pasai Filipina pun kena gak.... Kang dituduh xadil lak kan....

Lgpun, utk kali nih... kita kat M'sia nih pun terasa gegar hampir seluruh negara... Kena gak standby kat cini.... kut karang... kera di hutan disusukan.. anak kat rumah kebuluran.

Keknyer.... baru ari nih g, baru ari nih bantuan sampai...
dah ader bendera merah nak kepung kedutaan kita, pas tuh siap pendaftaran nak dtg sini berperang ngan M'sia.... errrr... pakai buluh.
Aku rasa yg daftar tuh sumer nak dtg berperang kat M'sia nih, pasai visa keje xdapat kut...... nak naik tongkang... kena alau balik... atau xcukup duit tambang.

Bior bete ..goner pulak gitu?? dah kena gempa bumi ada hajat pulok nak perang??..ishh..ishh.. No
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 1:50 pm

fourzy wrote:
koy101 wrote:Selepas 3 ari... baru SMART g sana... belum kekuatan penuh lg. Mungkin amik masa ckit kut nak wat keputusan pasai Filipina pun kena gak.... Kang dituduh xadil lak kan....

Lgpun, utk kali nih... kita kat M'sia nih pun terasa gegar hampir seluruh negara... Kena gak standby kat cini.... kut karang... kera di hutan disusukan.. anak kat rumah kebuluran.

Keknyer.... baru ari nih g, baru ari nih bantuan sampai...
dah ader bendera merah nak kepung kedutaan kita, pas tuh siap pendaftaran nak dtg sini berperang ngan M'sia.... errrr... pakai buluh.
Aku rasa yg daftar tuh sumer nak dtg berperang kat M'sia nih, pasai visa keje xdapat kut...... nak naik tongkang... kena alau balik... atau xcukup duit tambang.

Bior bete ..goner pulak gitu?? dah kena gempa bumi ada hajat pulok nak perang??..ishh..ishh..

tu lah kalau dah terlampau..(termakan hasutan geng2 hok nak datang malaysia tp tak dapat visa....dan geng2 hok kena tangkap kat malaysia lps tu kena hantar balik..
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  labu sayong on Tue Oct 06, 2009 2:24 pm

Pg td Mazidul dh bc kan paper utk koi.ape yg koi phm diorg tidak menyambut baik bantuan yg dihulurkan Malaysia...dan komen Mazidul, mgkn diorg dlm tertekan sehingga membabitkan emosi..hmmm..bg koi dlm keadaan kita terduduk inilah kita kena tunduk berterima kasih@bersyukur dgn sgla bantuan yg dihulurkan..bukannye menegakkan ego sehingga blh dikatakan sombong. Apatah lagi sgla pertolongn adlh dtgnye dari Allah yg memberikan melalui manusia lain..Hmmm...sombong betol..
avatar
labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Tue Oct 06, 2009 2:31 pm

dgr pesawat tudm yg antar bantuan dibaling batu... huhuhu
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 2:32 pm

labu sayong wrote:Pg td Mazidul dh bc kan paper utk koi.ape yg koi phm diorg tidak menyambut baik bantuan yg dihulurkan Malaysia...dan komen Mazidul, mgkn diorg dlm tertekan sehingga membabitkan emosi..hmmm..bg koi dlm keadaan kita terduduk inilah kita kena tunduk berterima kasih@bersyukur dgn sgla bantuan yg dihulurkan..bukannye menegakkan ego sehingga blh dikatakan sombong. Apatah lagi sgla pertolongn adlh dtgnye dari Allah yg memberikan melalui manusia lain..Hmmm...sombong betol..

tp yg tak bersyukur tu tempat lain(bkn tempat yg kena bencana tu)....tu yg nok marah amat tu....cer kena kat diorang mcmmane rasenye
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  labu sayong on Tue Oct 06, 2009 2:44 pm

jasnoraizan wrote:
labu sayong wrote:Pg td Mazidul dh bc kan paper utk koi.ape yg koi phm diorg tidak menyambut baik bantuan yg dihulurkan Malaysia...dan komen Mazidul, mgkn diorg dlm tertekan sehingga membabitkan emosi..hmmm..bg koi dlm keadaan kita terduduk inilah kita kena tunduk berterima kasih@bersyukur dgn sgla bantuan yg dihulurkan..bukannye menegakkan ego sehingga blh dikatakan sombong. Apatah lagi sgla pertolongn adlh dtgnye dari Allah yg memberikan melalui manusia lain..Hmmm...sombong betol..

tp yg tak bersyukur tu tempat lain(bkn tempat yg kena bencana tu)....tu yg nok marah amat tu....cer kena kat diorang mcmmane rasenye

Kite patut amek iktibar..jgn skang sedap kite ngate ke org,sok2 turn kite goner gaye?
avatar
labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 2:52 pm

labu sayong wrote:
jasnoraizan wrote:
labu sayong wrote:Pg td Mazidul dh bc kan paper utk koi.ape yg koi phm diorg tidak menyambut baik bantuan yg dihulurkan Malaysia...dan komen Mazidul, mgkn diorg dlm tertekan sehingga membabitkan emosi..hmmm..bg koi dlm keadaan kita terduduk inilah kita kena tunduk berterima kasih@bersyukur dgn sgla bantuan yg dihulurkan..bukannye menegakkan ego sehingga blh dikatakan sombong. Apatah lagi sgla pertolongn adlh dtgnye dari Allah yg memberikan melalui manusia lain..Hmmm...sombong betol..

tp yg tak bersyukur tu tempat lain(bkn tempat yg kena bencana tu)....tu yg nok marah amat tu....cer kena kat diorang mcmmane rasenye

Kite patut amek iktibar..jgn skang sedap kite ngate ke org,sok2 turn kite goner gaye?

rase2 kalau kite kat malaysia nih terjadinye seperti mana yg dah terjadi tu...nok dok deme 2 tu dtg bantu kita.....(tp jauhkan lah dari segala bencana..nauzubillah)
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  MD on Tue Oct 06, 2009 3:54 pm

apens7 wrote:dgr pesawat tudm yg antar bantuan dibaling batu... huhuhu

diorang ni memang pelik sikit perangai....
kalau sampai kena baling batu baik start enjin balik Subang semula,...atau bantuan tu bg ke rakyat Malaysia yang susah tu...
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ebe on Tue Oct 06, 2009 3:58 pm

padan la bangsa deme jer manjang di telan bumi.. tak reti bersyukur...

_________________



Download e-Book diatas & anda akan dibayar RM0.50 setiap download. Tiada bayaran | Free Of Charge | Belum cuba Belum tahu

avatar
ebe
Security Guard
Security Guard

Posts : 414
Points : 5452
Join date : 14/09/2009
Age : 34
Location : Technology Park Malaysia

http://www.bisneskad.biz

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  lepat_ubi on Tue Oct 06, 2009 4:06 pm

ebe wrote:padan la bangsa deme jer manjang di telan bumi.. tak reti bersyukur...

tu la pasal...
mintak2 hati kita tetap la..
jangan jadik cam diorang
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 4:14 pm

lepat_ubi wrote:
ebe wrote:padan la bangsa deme jer manjang di telan bumi.. tak reti bersyukur...

tu la pasal...
mintak2 hati kita tetap la..
jangan jadik cam diorang

Ibnu Abbas memberitahu, bahawa Rasullullah s.a.w. bersabda;


"Pada akhir zaman nanti akan muncullah golongan-golongan manusia yang berwajah manusia berhati syaitan, mereka adalah diibaratkan seperti serigala buas, hati mereka tidak mempunyai sedikit pun belas kasihan".

Mereka tidak suka menjauhi segala yang buruk dan mereka Iebih suka melakukan pertumpahan darah, kalau engkau ikut mereka, mereka akan mendekati kamu, kalau engkau jauhi dan mereka maka mereka akan mengumpat kamu. Kalau engkau memberi amanat kepada mereka, maka mereka akan memberi khianat padamu.
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  sam on Tue Oct 06, 2009 4:15 pm

adoii kenape lah jd mcm ni yer... bg koi indonesia la hrpn kite sbb dikatakan serumpun... nak hrpkan 2 jiran yg lain tu. hrp maklum aje la..
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Tue Oct 06, 2009 4:37 pm

kwn dgr kat afrika nun ada bangsa melayu... kita geng ngn diorg dah ler.. hehehehe
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 4:42 pm

apens7 wrote:kwn dgr kat afrika nun ada bangsa melayu... kita geng ngn diorg dah ler.. hehehehe

jom kita...ramai2.....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum